Nieuwe Hardware gevonden bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Berichten
119
Hoi,

Telkens als ik mijn computer opstart win XP dan komt hij met de melding wizard nieuwe hardware gevonden. Als ik de wizard doorloop heeft dat geen succes. Ik heb 2 printers aangesloten, een HP C3180 en een Brother HL2030, alle 2 al verwijderd maar dan blijft de melding komen
Heb al gegoogled, maar nog geen oplossing gevonden...

Wie kan mij helpen?
 
Kijk eens in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc), en zoek uit welk apparaat nu blijkbaar nog geen driver heeft (zal met een geel uitroepteken staan genoteerd).

We horen het wel.

Tijs.
 
Sluit dan eens de pc af, en haal alles wat niet je toetsenbord, muis en beeldscherm is van de computer af (dus koppel printers, USB apparaten, externe harde schijven etc. los).

Ga dan kijken of je de melding nog steeds krijgt. Indien niet, dan pc afsluiten, 1 eerder losgekoppeld apparaat aan de computer weer aansluiten en weer opstarten.
Doe dit net zolang totdat je een beeld hebt welk apparaat voor die Nieuwe hardware melding verantwoordelijk is.

Tijs.
 
blijkbaar zit er ergens in je systeem nog wat info, ondanks dat je de apparaten verwijderd hebt. Wat je ook zou kunnen doen is even met de stofkam door het register.
Als je daar zelf geen verstand van hebt, blijf er dan vooral vanaf, en doe het met een regcleaner (met herstel-optie).
Goed voorbeeld is bijvoorbeeld CCleaner (gratis en voor nix, zoek even met google). Daarmee schoon je niet alleen allerlei tijdelijke bestanden, maar kan je ook je register oppoetsen.
 
Heb nu alleen het beeldscherm en de ps2 muis eraan hangen (had usb muis) en hij geeft nog steeds de melding...

CC Cleaner maar proberen dan?
 
Ok, het is opgelost.

In apparaatbeheer moet je bij beeld het vinkje zetten bij verborgen apparaten weergeven.

Dan zie je dus blijkbaar extra apparaten en heb de printer verwijderd waarbij een uitroepteken stond!

nu krijg ik de melding niet meer bij het opstarten
 
Het is en blijft een apart verhaal, maar fijn dat het opgelost is en bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan