nieuwe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

frensie

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
hallo
ik heb hier een pc waarvan de hdd stuk is nu wil ik hier een nieuwe inzetten,maar ik weet niet hoe dat moet wie kan mij helpen?????
graag bij begin geginnen

groeten frensie

je koopt een nieuwe, de oude schroef je los en de stekkers eruit. nieuwe op de oude plaats stekkers moeten precies hetzelfde erin als de oude. aanzetten opstarten met de cd van XP of met een opstartdiskkette van win98se-ME.
dan geef je de regels in dos:
-> C: FORMAT C: <-
als ie 100% setup starten en klaar is kees.

eventueel kan je na de format de hdd partitioneren in Fdisk bij de win9x en bij xp de instructie volgen.

nou het kan bijna niet mis gaan. suc6

:thumb:

Als je een andere/grotere HD koopt, let dan op dat het Bios met deze HD overweg kan. Oudere bios hebben problemen met grote HD. Let erop dat de jumpers op de juiste plaats gezet worden.
Voor wat betreft volgorde van installeren: eerst met Fdisk of een nader partitionerings programma, partities aanmaken en daarna formatteren.

@Sakie, dit zal niet gaan werken

-> C: FORMAT C: <-

Wel A:\format c:

Als C leeg is staat daar ook geen format commando op:)

Wil je daarna bv xp installeren. Zorg dan dat de xp cd erin zit en dat in het bios de opstartvolgorde (boot volgorde)zo is dat hij van de cdrom als eerste leest.

Dan start je opnieuw op en de installatie zal beginnen.

Wel eerst de instructies van de eerste 2 mensen die geantwoord hebben uitvoeren.

hoi
dit is klaar maar nu is de schijf 40gb groot en nu zegt ie dat ie maar 13gb groot is .
wat nu??

Hallo

Blijkbaar wordt deze harddisk niet ondersteund/herkend door uw b.i.o.s.

Mogelijke opties:

Flashen "updaten" v/d b.i.o.s. let wel het is zeer realistisch , indien je die flasht met een verkeerde versie , dat de p.c. dood is , dus dit zou ik persoonlijk niet doen.

De harddisk limiteren in capaciteit d.m.v. jumpertje , maar zo verlies je opslagcapaciteit.

Een zogenaamde diskmanager installeren , zodat de p.c. wel overweg kan met deze harddisk.

zie ook eens :

http://www.testbank.hccnet.nl/bioszip/hdisk.htm

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan