Nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

emal75

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2004
Berichten
47
Ik heb vandaag een nieuwe HDD van 40 gig gekocht...
Die heb als master en de oude heb ik als slave aangeslotten. Alles gaat gelukkig goed.. Maar de vraag is aan jullie. Wat moet ik met oude doen want daar zet windows nog steeds/ Zal ik heb formatteren voor bestanden????? of gewoon met die passieve windows achterlaten...Mijn plan is om die als opslaag plaats voor data te gebruiken...
Bovendien moet ik zeggen dat die oude HDD niet te vertrouwen is ik bedoel die is een paare keer gecrached..(vastgezetten). Daarom heb ik een nieuwe gekocht..... de onderstaande onderwerp gaat over die oude schijf.. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=198535
 
Windows op de nieuwe installeren, alle bestanden die je wilt houden kopieeren van je ouwe naar je nieuwe hdd en de ouwe schijf formatteren (kan met windows)...

Tenslotte de ouwe schijf indelen zoals jij dat wilt en de bestanden terugplaatsen van je ouwe schijf naar je nieuwe
 
Laatst bewerkt:
dus ook alle partities verwijderen en trage manier van formateren kiezen.

Ik heb geen probleem meer gehad, al blijft het gevaarlijk om te zeggen...
 
Bedankt voor je reactie...maar

Je hebt mijn vraag verkeerd begrepen.. Ik heb wel de windows op nieuwe HDD geinstaleerd. Maar met windows op de nieuwe kon ik de ouwe niet fomatteren. zijn er andere manieren om dat te doen..?

Groetjes
 
HUHH
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Om te beginnen: hoe heb je dit geprobeerd?
 
Dat zou je dan ook kunnen doen met een fdisk-diskette!

fdisk

Dus even op een diskette zetten, pc opstarten van diskette en het gewenste station formateren.
 
tja, als zijn schijf als een ntsf-schijf is geformateerd, dan gaat dit volgens mij niet werken (geen idee of dit zo is)

Je kan gewoon vrij makkelijk schijven formateren onder xp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan