Nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelkruijer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
HELP!! Mijn oude hdd was kapot dus heb een nieuwe aangeschaft...een western digital..40 gig... aangesloten en via XP cd-rom opgestart..windows geinstalleerd...deed het goed totdat ik mijn pc opnieuw opstartte...blauw scherm met de melding unmountable boot volume....

wat rondgelezen op dit forum en diverse dingen geprobeerd...begonnen met opnieuw windows installeren maar kreeg toen de melding : fout bij laden besturingssysteem....later melding: besturingssysteem ontbreekt....

Als ik nu xp opnieuw wil installeren dan gaat dat niet meer...elke keer start hij op en krijg de melding fout bij laden besturingssysteem....

Als ik opnieuw xp via cd-rom wil installeren en in de bios zdet opstarten via cd-rom krijg ik de vraag of ik via cd-rom wil opstarten...moet dan snel een toets indrukken anders krijg ik weer fout bij laden best.systeem of besturingssysteem ontbreekt....

wie kan mij helpen?????

Welkom bij HelpMij michelkruijer !

Krijg je die melding ook bij het booten vanaf cd-rom?
Wordt niet de setup gevolgd?

Laatst bewerkt:
unmountable boot volume betkent vaak dat je harde schijf kapot is. het feit dat je net een nieuwe hebt, doet mij denken dat er ook iets met de kabel van de harde schijf kan zijn. als je nog een kabeltje hebt, of een andere computer probeer dan eens die western digital in een andere of een andere kabel in deze pc. wat ook nog wel eens wil helpen met een unmountable boot volume is een checkdisk. ga met je windows xp cd naar het begin van de setup. daar zie je "druk R voor reparatie" kies dan de R en als je c:>/ ziet staan tik je in chkdsk /r . hou er rekening me dat een chkdsk /r heel wat tijd kan kosten. stopt de chkdsk voor dat die bij 100% is dan is of je schijf of je kabel definitef kapot

nee....de eerste keer wel..toen ging de setup van windows wel...nu niet meer....nu start ik op via cd-rom...vraag of ik windows opnieuw wil installeren of repareren...opnieuw doe ik dan...dan moet ie eerst de oude partitie verwijderen..opnieuw formateren...dan gaat ie bestanden kopieren...dan start ie opnieuw op en krijg ik de vraag of ik met cd-rom wil opstarten...druk dan op een toets..wacht ik te lang dan krijg ik weer fout bij laden besturingssysteem....

de setup van windows wordt dus niet hervat

In de bijlage een optie om onwillige harddisken leeg te krijgen.
Volg de bijlage eens en installeer daarna windows opnieuw.
Lukt dat niet, neem dan kontakt op met de verkoper van de harddisk.

Laatst bewerkt:
dank jullie voor de snelle reacties ..ik ga even alles proberen..dit had ik namelijk nog niet geprobeerd...jullie horen het wel...die met die debug klinkt ingewikkeld....wat is de viruele ramschijf?

Geplaatst door michelkruijer
wat is de viruele ramschijf?

Die krijg je te zien zodra je bent opgestart met een w98 opstart diskette.
W98 maakt een tijdelijke " harddisk" op het ram geheugen.
Als w98 de harddisk wil formatteren, en de nodige software daarvoor niet continu van diskette wil lezen, kan dit vanaf ram geheugen.

Niets van aantrekken.

Staat je nieuwe harddisk wel op Master en niet op Cable select of Slave?

je bedoelt dan de jumper om master moet staan he.....heb dat wel geprobeerd maar deed ie het ook niet...de eerste keer toen ie het wel deed stond de jumper over cs....

Hartelijk bedankt..alles doet het...had nog een probleempje...hij las ipv 40 gig maar 2 gig...maar dat kon ik makkelijk verhelpen..en nu zijn er twee partities....:thumb:

Heb de kabel van de cd-brander op de cd-rom gezet en die van de cd-romspeler op de harde schijf....geen jumper aangesloten...las ik ergens op western digital...en nu doet alles het dus....:D

Waar kan ik de bijlage vinden om mijn harde schijf echt leeg te maken, ik heb ook problemen met het laden van het besturingssysteem.

Het is beter je eigen vraag te stellen dan er 1 uit 2005 omhoog te halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan