Nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipotje

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Beste mensen,

Ik heb nu een hele oud HDD in mijn pc zitten (7jaar oud als ik het goed heb)
Dus tijd voor een nieuwe. Nou ben ik van plan deze HDD te kopen: http://www.azerty.nl/producten/prod...ntern-3-5-sata-300-7200-tpm-buffer-32-mb.html

Ik heb nu nog een oude met zn hele brede aansluiting (http://tweakers.net/ext/f/35cebcfb66136c67a393c01d49b06f29/full.jpg)

Mijn nieuwe HDD is SATA als ik het goed heb. Welke aansluitingen heb ik nu nodig? Zit deze aansluting als bij mijn HDD in wie ik wil kopen of moet ik dat nog los erbij kopen?

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Ik weet niet welk moederbord je hebt dus kan ik niet beoordelen of je een sata aansluiting hier op hebt zitten dus als je even je moederbord ytpe geeft dan kunnen we dat bekijken zit er geen sata aansluiting op dan zal je weer een ide hd moeten nemen of een pci kaart waar sata aansluiting opzitten zoals deze

Hoi,
Je hebt inderdaad 4 sata aansluitingen dus als je een hd met sata wil zal je dus een kabeltje moeten kopen(hebben) om deze met je moederbord te verbinden tevens moet je even er op leten dat er geen molex aansluiting op de hd zit maar ook een aparte daar zijn verloopsnoertjes voor of deze zou al aan(of bij ) je voeding kunnen zitten

@modag

Met die kabel dan ook weer verbonden worden met de DVD-RW? Dat heb ik nu wel met die dikkere kabel. Welke aansluiting moet ik dan nog meer, heb je misschien een afbeelding?

(BTW, mijn wisselbestand loopt nu erg vaak op. Is dit probleem opgelost wanneer ik die 1TB HDD koop? (mijn huidige heeft 160GB, waarvan mijn wisselbestand op de C schijf staat met 5GB vrije geheugen)

wel, normaal zou je die DVD drive ook nog op die kabel moeten steken (die brede bedoel ik) want bij sata kan er maar 1apparaat per kabel, bij ide (die brede = pata) punnen er 2 per kabel.

kan je anders ook zeggen welke voeding je hebt?

de rode kabel, bij de eerste foto is de vervanger van je dikke kabel, die dikke kabel moet je wel nog op je moederbord laten zitten, en aan je DVD drive laten hangen!

op je voeding moet je voor de stroom een zwarte aansluiting hebben als op deze foto, ofwel een splitter, die word getoond op de foto

die zwarte aansluiting heb ik op mijn voeding zitten (1tje, is dat genoeg?) verder moet ik dus een sata aansluiting erbij bestellen?

verbetering: sata kabel. maar als je bij alternate boxed harde schijf koopt, zitten daar al vijsjes, hdd en sata kabel in

Oke, bedankt! :thumb:

Nog effe een vraagje: Ik heb er nu last van dat mijn wisselbestand oploopt (dit hoort toch neit zo te zijn) Ik ben een fanatieker gamer die graag hoge FPS haalt, als mijn wisselbestand oploopt krijg ik lager fps :s Hoe kan het dat dit oploopt? Ligt het aan Mijn HDD, ram of CPU?

PC specs:
AMD Dual Core 5000+
3GB RAM
160GB HDD. (waarvan het wisselbestand op de C schijf staat met nog 5gb vrij, intotaal kan er 48gb op deze schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan