Nieuwe HD's (verstandig?) + logische indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zs4

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
22
Hallo,

Ik wil mijn pc uitbreiden met 2 WD Raptor´s van 150gig en mijn samsung 80gb gebruiken als 3e schijf.

Schijf 1: (raptor) OS, ms office, internet bestanden, swap file

Schijf 2: (raptor) Programma's, program files, games

Schijf 3: (samsung) MP3's, video's en andere data (wordt later nog eens vervangen door een WD 400gb caviar)

Is dit een verstandige keuze/indeling? Zo ja, waarom wel/niet?

Zijn die 2 raptors een goede keuze voor 400 euro of kan ik beter andere schijven kopen?
 
Laatst bewerkt:
Koop 4 schijven, en zet de in raid 1 0, sneller en veilig, heb je uiteraard wel een raid controller voor nodig, maar de meeste moederborden ondersteunen dat, en uiteraard ook 4 SATA aansluitingen, en de temp wordt ook niet zo hoog van die 7200 t/pm schijven, uiteraard wel goed koelen, en niet op elkaar stapelen.
 
ik heb een asus p5b die geen raid ondersteund:( dan zou er dus nog een andere mobo bij moeten..
 
Of een 4 poorts SATAl 3gb/s controller met RAID, de Adaptec 1430SA b.v.

Met 4 schijven van Seagate van 320gb 16mb cache van plus minus 70 euro zit je op rond de 380, en verder onafhankelijk van het mobo, en effectief een groote van 640 gig.


Wil je overigens niet een andere richting uitsturen maar meer mogelijkheden aandragen.
 
Laatst bewerkt:
hmm ja daar had ik nog niet bij stilgestaan:) oke ik zal eens kijken of ik een leuke raid controller kan vinden..

tips?:) (behalve die je al gaf)
 
Die ik aangaf is een PCI-E 4x, helaas kan ik geen goedkope vinden met een PCI aansluiting, maar als ik er eentje tegenkom, zet ik hem hier neer.

Deze heb ik nog gevonden, het is alleen een SATA 1,5 gb/s, niet dat je er veel van melkt maar toch, de Promise Highpoint RocketRAID 1640.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan