Ik gebruikte een headset van logitech, USB kabeltje enzo... en die werkte prima tot mijn micro van de headset het begaf. Dus heb ik een nieuwe headset gekocht
Hier is het model: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/...slg=NLD&ctn=SHM6100/00&submit.x=16&submit.y=8
zoals je kan lezen heeft die headset geen usb aansluiting.
Nu kan ik met deze nieuwe headset geen geluid krijgen
en ik denk dat die micro het ook niet doet. Als ik Teamspeak bijvoorbeeld opstart krijg ik een error: TDSoundOut.Open(DirectSoundCreate): no sound driver is available for use. Dit terwijl ik wel geluid krijg met mijn oude headset. Op een teamspeak forum verwijsden ze me naar het gebruik van DXDIAG (http://www.standaarduitgeverij.be/helpdesk/problemen/problemen_dxdiag.htm)
Met dat programma kon ik het berichtje zien bij mijn geluid:
"Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren."
een geluidskaart heb ik, anders zou ik met men eerste headset geen geluid gekregen hebben. Dus neem ik aan dat ik het juiste geluidsstuurprogramma nodig heb.
kan iemand mij helpen? Ik heb al wat rond gezocht en ik vindt het niet zo direct. Ik ben ook niet echt zo handig als het komt op software, etc.... dus als iemand iets weet mag je me altijd helpen
ow, nu zit ik me ne maar hier volop aan te werken en nu blijkt dat ik men geluidskaart niet goed heb geinstalleerd... die vorige headset van me die zou de geluidskaart emuleren, ik hou jullie op de hoogte ;p

zoals je kan lezen heeft die headset geen usb aansluiting.
Nu kan ik met deze nieuwe headset geen geluid krijgen

Met dat programma kon ik het berichtje zien bij mijn geluid:
"Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren."
een geluidskaart heb ik, anders zou ik met men eerste headset geen geluid gekregen hebben. Dus neem ik aan dat ik het juiste geluidsstuurprogramma nodig heb.
kan iemand mij helpen? Ik heb al wat rond gezocht en ik vindt het niet zo direct. Ik ben ook niet echt zo handig als het komt op software, etc.... dus als iemand iets weet mag je me altijd helpen

ow, nu zit ik me ne maar hier volop aan te werken en nu blijkt dat ik men geluidskaart niet goed heb geinstalleerd... die vorige headset van me die zou de geluidskaart emuleren, ik hou jullie op de hoogte ;p
Laatst bewerkt: