Nieuwe Hitatchi HDD geplaats in Dell Latitude D630

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heyclan

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Beste Alle,

Is er iemand die raad heb. Mijn computer een Dell Latitude D630 is gecrasht. Ik heb een nieuwe Hitatche 320 GB 7200RPM HDD gekocht en geplaatst. Vervolgens heb ik proberen WINXPPro erop te instaleren. Dit werkte niet geen SATA drivers. Vervolgens drivers gedownload vanaf Dell site en geintegreerd op XPPro disc met Nlite. Dit werkte ook niet. Vervolgens dell gebeld en zij stellen voor de BIOS te upgraden, ik heb het nieuwe Dell BIOS gedownload en op een USB stick geplaatst en vervolgens gekoppeld aan de Dell laptop. Ik heb de laptop opgestart en vervolgens viaF12 getracht te booten vanaf de USB maar dat werkte ook niet. Weet iemand hoe ik de BIOS kan updaten.

MvG

Gerard

Laatst bewerkt:
Je zult de BIOS moeten updaten via een Bootable CD.

Maar even een andere invalshoek. Als je XP een versie ouder dan SP2 is dan is er een goede kans dat je schijf niet wordt herkend. De maximum grootte is iets van 150GB. Om dit probleem op te lossen moet je een nieuwe CD maken met NLite maar nu ook SP3 toevoegen.

Als je XP een versie ouder dan SP2 is dan is er een goede kans dat je schijf niet wordt herkend. De maximum grootte is iets van 150GB.
Waar baseer je dit op? Ik kan namelijk Windows xp zonder Sp's gewoon installeren op mijn 160 gb harde schijf?
Der was ook nog een functie in de bios om je schijf te laten vinden bij xp. iets met de sata modus.?

Dat schrijf ik toch ook. Ongeveer 150GB (dus ook jouw 160GB). Grotere schijven kun je zelfs ook nog gebruiken. Je zult ze alleen op een andere pc in partities moeten indelen met steeds deze maximum grootte. Een nieuwe schijf is standaard niet gepartioneerd dus zou je in principe tegen dit probleem aan kunnen lopen als je een wat oudere installatie CD gebruikt die bijv. alleen SP1 bevat. Vandaar mijn opmerking.

XP kan gewoon met grote schijven overweg. Zelfs zonder partities gaat bij mij alles prima.
Ik snap nog steeds je antwoord niet maar lijkt me sterk dat het hier aan ligt.....

Heren,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels geprobeerd met NLite een nieuwe CD te maken met SP3 geintegreerd alsook de SATA drivers.Ook heb ik de BIOS aangepast op ATA. Maar even voor de duidelijkheid zou jij mij kunnen uitleggen hoe ik van de gedownloade .exe. BIOS update bestand een bootable CD maakt dit gaat mij te ver.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan