nieuwe HP laptop niet in lijst ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Heb me net een nieuwe laptop gekocht in de mediamarkt...een HP G61-410 EB
probleem is op de site van HP vind ik deze niet terug... welke laptop heb ik nu juist?? voor wat staat die EB eigenlijk? een belgische versie??? en als ik deze specifieke laptop niet terug kan vinden, welke laptop leunt er het dichtst bij aan kwa specs??

en nog een vraagje, hij is nu aan het opladen en ik vermoed dat windows 7 er al voor op is geïnstalleerd... aangezien er geen cd bij zit...ik zou een backup moeten maken eens ik hem opstart... hoe moet dit?? waarop moet ik letten?

en nog een laatste vraagje, er zit windows 7 home premium op, welke versie van office zit hier op??of is dat allemaal zelf aan te kopen?? of werkt dit met een trial ???

Ik heb alleen een antwoord op vraag 1. Drivers etc. zijn hier te vinden.

M.b.t. vraag 2 etc. zal je gewoon de handleiding moeten raadplegen.

M.b.t. vraag 3 mag je ervan uitgaan dat er een trial-versie van Office 2007 Home & Student op staat. Die 'stopt' dus na een tijdje, en dan kun je (via je leverancier of wellicht ook rechtstreeks bij HP) een licentiecode kopen die HP-locked is (dus alleen te gebruiken op jouw laptop).

Off-topic: Ik kan persoonlijk niet begrijpen dat je hier al vragen zit te stellen terwijl je de laptop nog niet eens volledig hebt geïnstalleerd, blijkbaar niet de handleiding hebt gelezen etc.

Tijs.

ik moet hem eerst 10 uur laten opladen volgens verkoper...

en handleiding??? welke handleiding????

2 velletjes papier?? ik denk dat het online erop staat...a l zit er wel een cd bij , ff checken...

Zal geheid op de CD wel wat staan, ja ;)

Tijs.

zelf op die cd staat geen handleiding,
of enige uitleg what so ever.... enkel allemaal veiligheidsvoorschriften enzo...
niks van die verplichte backup, of hoe je de installatie moet voltooien... daar mochten ze wel een extra cd'ke over bij steken...

p.S.: er zit een flinterdun boekje bij, dat ff eerst lezen...

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken krijg je in Windows (of zelfs al tijdens de installatie van Windows) door HP automatisch toegediend die programma's om een backup/recovery-dvd etc. te maken.
Anders vind je ze wel terug in het startmenu van Windows onder "Hewlett Packard" of "HP".

Overigens zal je ook vanaf de harddisk kunnen 'recoveren', maar stel dat de harde schijf de geest geeft heb je daar dan natuurlijk niets aan. Ik raad je dus zeker aan om ook recovery-dvd's te maken en die goed/veilig op te bergen.

Overigens staat hier een handleiding in het NL over hoe te backuppen en te recoveren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
misschien dat ze willen dat je een backup maakt van je besteringssysteem omdat ze zo karig zijn geweest hier geen cd van mee te geven=/.

behalve dell (en ook daar beetje) kan je bijna nergens elk model terug vinden, groot zooitje.

ik heb je laptop even gegoogeld, en bijna exact hetzelfde gevonden:

http://www.centralpoint.nl/notebook...3abh/?ref=18&gclid=CP24rqfd4aECFZFh4wod7CsPKQ

ik weet niet waar EB voor staat=/

processor: dual core 2.1ghz (redelijk, niet bijster hoog maar goed voor de prijs)
werkgeheugen: 3gb ddr2 geheugen, helaas geen ddr3 geheugen maar volstaat wel in meeste situaties.
videokaart: Geforce G103, goed genoeg voor oudere spellen, nieuwere shooters zul je er niet mee kunnen draaien.
harde schijf: 320gb,ruime schijf hij draait alleen (5400rpm) dit is beetje traag je zal hier alleen niet veel van merken enkel bij dingen op de harde schijf zetten zal het wat langzaam gaan.
Scherm: HD ready

al met al een best goede koop, HP is alleen niet een heel degelijk merk, (25% gaat kapot in 3jaar tijd) garantie erop zou dus mooi zijn. Als je laptop het blijft doen is het een mooie voor de prijs die ik zie: 489euro

wanneer u pc niet vraagt of u een backup wilt maken kunt u onderstaande instructies opvolgen.
een back-up maken doet u als volgt:

1. klik op het windows teken / start
2. er staat nu ergens onderaan een zoekbalkje
3. typ daar is back-up in.
4. nu ziet u als een van de middelste opties: een back-up van uw computer maken
5. rechtsboven staat nu een systeem kopie maken.
6. plug een externe harde schijf / grote usb in.
7. sla hier de back-up op.

Het is niet nodig dit te doen maar mocht je laptop crashen en je wordt gedwongen je besturingsysteem eraf te gooien kan je het er niet meer op zetten. (dan moet je aan een vriend even windows 7 installatie cd vragen, of wanneer je dus de back up hebt gemaakt deze gebruiken om windows er weer op te zetten. Ik zelf denk niet dat dit nodig is gezien genoeg mensen een windows 7 schijfje hebben wat je wel even kunt gebruiken:)

Helaas moet ik u teleurstellen, er zal waarschijnlijk geen office opzitten. Dit is een redelijk duur programma van microsoft ( a 150euro)Het beste kunt u deze ook lenen van een vriend die dit al heeft. het is mogelijk bij office gewoon dezelfde key-code te gebruiken als degene van wie je hem hebt gekregen.

ps: het is best goed afgelopen maar u kunt beter van te voren info vragen over de aankoop van een laptop. Het is niet slim de verkoper het werk te laten doen en iets mee te nemen.

Laatst bewerkt:
dank u voor de reacties en de uitvoerige info...

het betrof hier een promo prijs van de mediamarkt en dus echt kiezen zat er niet in... (naar't schijnt zo'n 100 euro goedkoper)...
ik heb er dus 595 euro betaald ipv 489 die jij vond ...

de specs zijn ietwat anders dus het zal niet die versie zijn die jij gegoogled hebt... :confused:

intel core 2 duo processor T6600 (2.2 ghz)
15.6" scherm
500gb hard drive
4096mb ddr2 sdram (2dimm)
802.11 b/g/n wlan
dvd rw
nvidia geoforce g 103m with 512 mb ddr2 dedicated graphics memory
windows 7 premium 64 bit

Laatst bewerkt:
dank u voor de reacties en de uitvoerige info...

het betrof hier een promo prijs van de mediamarkt en dus echt kiezen zat er niet in... (naar't schijnt zo'n 100 euro goedkoper)...
ik heb er dus 595 euro betaald ipv 489 die jij vond ...

de specs zijn ietwat anders dus het zal niet die versie zijn die jij gegoogled hebt... :confused:

intel core 2 duo processor T6600 (2.2 ghz)
15.6" scherm
500gb hard drive
4096mb ddr2 sdram (2dimm)
802.11 b/g/n wlan
dvd rw
nvidia geoforce g 103m with 512 mb ddr2 dedicated graphics memory
windows 7 premium 64 bit

Er zijn zoveel types ik hoopte dat ze nogal zelfde waren:).

Geen zorgen die van jouw is beter als degene die ik had gezien vandaar ook dat hij duurder was. Je hebt meer werkgeheugen snellere processor en grotere harde schijf, tsja dat kost wat:p

Nog steeds een nette laptop voor de prijs die je betaald hebt, ik ben alleen niet altijd even tevreden over hp's hoop dat je weinig kuren krijgt:)

Verder was ik gister nog al moe:p wanneer je de details van je computer wilt weten moet je bij google zoeken op everest download. Dit programma ziet precies wat jij in je pc/laptop hebt zitten.

Een beperkte versie kun je vinden door:

1. op start te klikken (windows knop)
2. naar computer te gaan
3. bovenaan het scherm van computer naar systeemeigenschappen
4. recht op apparaatbeheer klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan