Nieuwe HTPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aprate

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe HTPC nodig omdat we nu gewoon een Pentium4 computertje in de kamer hebben staan en daar kunnen we alleen dvd films op afspelen en ik zou ook graag blu-ray willen afspelen. Dus 1080P/i. Hiervoor heb ik een mooi AMD systeempje samen gesteld die niet al te duur is maar toch alles goed aan kan.

Als software wil ik er graag Linux Ubuntu (Karmic) met XBMC op hebben draaien. Dit draait momenteel ook op de P4 die we momenteel in de kamer hebben staan.
De computer wordt dus alleen gebruikt als een film pc verder doe ik er niks mee, er is een infrarood poort op nodig, zodat ik XBMC kan besturen via mijn Harmony One. En ik heb het volgende systeempje samen gesteld:

Moederbord: Asus M4A78-EM
Processor: AMD Athlon II X2 240 / 2.8 GHz - Socket AM3 - L2 2 MB ( 2 x 1 MB )
Kast: MS-Tech MC-700 - Bureaumodel - micro ATX - voeding 350 Watt ( SFX12V 2.3 ) - zwart - USB/Audio
Blu-ray speler: LiteOn iHOS104

Verder wat ik hier thuis nog heb liggen:
Geheugen: 2gb (2x1gb) DDR2-667 Kingston KVR667D2N5K2/2G
Harde schijf: 2 sata harde schijven; 1x 500gb, 1x1t(komt uit de oude computer)

Ik heb voor deze set-up gekozen omdat ik Intel gewoon net iets te duur vind voor een HTPC en AMD speelt alles net zo goed af. Als budget zou ik de prijs graag onder de €200,- behouden. Dit omdat het een film pc wordt en volgens mij heb ik wel een goede set-up uitgekozen. Maar mocht er wat verkeerd aan zijn of ik heb wat over het hoofd gezien wil ik best over de €200,- gaan maar ik probeer het eerst even zo.

Graag wil ik jullie mening hier over horen.

Alvast bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan