Nieuwe installatie van Windows 7 op een SSD schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

FPV53

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Hallo,

Ik wil een nieuwe installatie gaan doen van Windows 7 en Microsoft office 2010, wie kan mij vertellen hoe groot de SSD schijf moet zijn als er ook nog de persoonlijke bestanden zoals documenten, afbeeldingen, muziek, video's, etc op komen te staan?

Bedankt voor elke hulp

FPV53

hoe graat zijn die bestanden ongeveer en hoeveel bestanden zijn het ongeveer.
want voor windows en office moet je ongeveer 40gb vrijhouden.

Bedankt voor de reactie, de persoonlijke bestanden zoals documenten, afbeeldingen, muziek, video's, etc zullen met en met gecopieerd worden naar een andere harde schijf die ik als opslag ga gebruiken dus de bestanden op de schijf zal dua sniet zo groot zijn. Ik elk geval weet ik nu hoe groot ik de SSD schijf moet kiezen. Natuurlijk komen op de SSD schijf ook alle drivers van de randapparatuur te staan net als de software die er uiteraard bij hoort. Bovendien zullen photoshop , acrobat reader, en visio ook van de partij zijn dus naar schatting moet een 180 of 240 GB SSD ruim voldoende zijn.

Fpv53

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je kan eventueel de 180 gig ssd ook nog in twee partities verdelen;)

Bedankt voor je wekom wens, dus je denkt dat ik genoeg zal hebben met 180 GB SSD schijf?

FPV53

Hoi,

Ja lijkt me wel je gaat de belangrijke bestande toch op een andere hd kopiëren als je dat consequent doet zou een 120 gig nog voldoende zijn.

Hoi,

Geen dank en lees deze nog eens door. en deze staat ook hier op helpmij maar kon hem even niet vinden

Laatst bewerkt:
60gb is genoeg voor:

Photoshop
after effects
windows 7
office 2010
visual studio
+ alle drivers

en dan houd je +- 10gb over voor andere dingen (die je overigens zo kwijt bent aan pagefile.sys En dergelijke)

120gb is voor wat jij wilt perfect :D

Ik ben zelf ooit begonnen met 60gb (toen ze nog duur waren), en heb de stap gemaakt naar 120 omdat ik te weinig ruimte heb.
De vrije ruimte is nu nog 30gb.
alle items op het bureaublad samen zijn: 29.6gb (er staat momenteel een backup van de server op...)

verder heb ik geinstalleerd:

Windows 7 + alle updates + alle drivers
Photoshop cs6
visual studio 2010
microsoft office 2010
Command and conquer generals + zero hour

en nog veel meer "zooi"

Ik zou je dus niet aanraden met een 180gb SSD te gaan. TENZIJ je genoeg geld hebt en denkt, ik wil die extra GB's. (of als je een dual boot ofsow wilt)

Laatst bewerkt:
Windows 7 64 Bits zal na een verse installatie 20GB in gebruik nemen. Vergeet dan niet alle programma's die je installeer, en dat kan alleen maar meer en meer worden. 180GB lijkt me inderdaad vrij ruim voor Windows+Office+Browser

Iederéén bedankt voor de hulp, ik heb me toch een 120Gb SSD van OCZ gekocht, binnen kort wordt hij in gebruik genomen.

FPV53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan