Nieuwe installatie vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik heb nu enige tijd vista draaien, op zich tevreden mee.
Ik zit nu al enige tijd met een verkeerd uitgevoerde driver update, had iemand gedaan voor me maar bleek een xp driver.
Nu krijg ik dus keer op keer de gebruiker te zien die daarbij aangemaakt is maar niet te verwijderen is.
Daarom wil ik nu dus vista opnieuw installeren.
Hoe gaat dat in zijn werk?
Moet ik nog ergens opletten voordat ik daaraan begin?

Stel eerst je persoonlijke data veilig op een dvd of een cd. (muziek, documenten, foto's, enz..) Stop de DVD van vista in je computer en doorloop alle stappen. Hier vind je ook veel informatie er over. Dan installeer je dus de goede drivers, en update je alles. Zet dan pas je persoonlijke bestanden terug. het setup van Vista is redelijk goed te begrijpen dus dat komt wel goed. Op de gegeven website vind je nog veel meer informatie

Vergeten:

-Activeren kun je beter uitstellen tot na de installatie
-Ga niet klooien met partities. Maak de partities aan via het setup van Windows Vista, niet met Partition Magic of dergelijke want dit gaat problemen op leveren.
_ Aangezien Windows Vista zoveel herstel mogelijkheden heeft zal ik eerst een herstelpunt terug zetten, of proberen de drivers terug te zetten naar de oorspronkelijke versie, via apparaat beheer kun je altijd drivers terug zetten naar een vorige versie, dit kan je een herinstallatie van windows besparen.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor het antwoord.
Heb binnenkort vakantie dan daar eens op mijn gemak voor gaan zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan