Nieuwe interne harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Ik heb pas geleden via internet een nieuwe harde schijf besteld:
1TB 16MB cache intern van Hitachi
Leuk en aardig allemaal, en ik had het nodig dus ik dacht waarom niet.

Nou ontstaan echter de problemen pas.
Ik moest in eerste instantie mijn videokaart eruit halen omdat ik de harde schijf er anders niet netjes in kon schuiven.

So far so good.
Vervolgens stop ik een SATA voedingskabel in de harde schijf en verbind deze met de voeding in de pc. De SATA datakabel gaat vervolgens van de harde schijf naar het moederboard,recht naast waar de andere datakabel zit (van de eerste harde schijf).

So far so good, maar nu!
Pc'tje testen, er vallen meteen twee gruwelijke dingen op:

1. de harde schijf (nieuwe) begint allemaal raar te piepen en ratelen en houd maar niet op.

2. Ik krijg een nieuwe melding, voor het bootscherm nog, dat Expres Gate niet is geinstalleerd. "Press key to continue"

Nou gaat hij op een gegeven moment wel over in het laden van windows, maar nou heb ik ineens geen internet meer! Mijn draadloze adapter ziet het netwerk wel, wil ik verbinding maken kan het ineens niet, ga ik opnieuw naar de lijst en is mijn netwerk verdwenen?! samen met 5 andere. (en nee dit is niet door gebrek aan bereik)

Ook heb ik er ineens een extra station bij: A:/ oftewel het diskettestation, maar wat die daar in godsnaam doet, geen idee.

oftewel: CRISIS... graag enige hulp waar mogelijk. bij voorbaat dank

nee, heb de voeding eruit getrokken van de nieuwe hd om dat irritante gepiep. helaas moet ik nou gebruik maken van het oude laptopje dat naast de pc staat (ook met draadloos internet dus dat is het probleem niet)

kijk eens in de bios of daar alles wel goed ingesteld staat. ( aangezien je ook ineens station A hebt)

Laatst bewerkt:
bios is hem ook ff helemaal geflipt volgens mij.
aanpassingen die ik heb gemerkt:

1. geen startup wachtwoord meer. deze was "leeg".
2. er stond dus ineens een floppy type aangegeven, deze heb ik weer gezet naar disabled.
3. er is geen optie meer om op te starten vanaf USB

enige aanwijzingen hierdoor?

niks geraakt ofzo? batterij van het moederbord eruit gehad of jumper verplaatst? doe dat anders een en stel alles opnieuw in.

met de nieuwe hd er ook in? ik weet gewoon bijna zeker dat ik niks (belangrijks) heb geraakt.
ps. bedankt voor de snelle service

Probeer je besturingsprogramma is opnieuw te installeren en kijken of dat dan het probleem is opgelost en je hd dan misschien wel normaal doet:confused:

Groetjes,

Meer40

ehm vriend, je bedoelt alles formatteren en opnieuw installeren?! dat noem ik een oplossing van een of ander slecht bedrijf dat eigenlijk geen zin heeft hulp te bieden. (niks persoonlijks ofzo hoor)

nou heb ik die 1TB schijf gekocht omdat ik ruimte tekort kwam. ik heb al meer dan 1TB aan bestanden, muziek, films, games etc etc etc erop staan. dat ga ik niet ff formatteren.

hij start op ja, ik kan ook gewoon bestanden openen, programma's laten lopen etc.

kijk eens bij apparaat beheer dan. en heb je meerdere partities?

heb 3 partities op de huidige hd: 300GB primary (Cschijf) 300GB secondary (Dschijf) en een backup (Eschijf) van 100GB. vervolgens heb ik nog een externe hd van 500GB.

Ik weet niet zo goed waar ik bij apparaatbeheer naar moet kijken, maar zie zo gauw niks verdachts (gele uitroeptekens of vraagtekens)

staat er op de partitie van windows ook muziek e.d.? anders kun je gewoon alleen die windows partie formateren en dan ben je niks kwijt

geloof me: 300GB wil ik sowieso niet missen. ik moet er alleen al niet aan denken om alles opnieuw te installeren e.d.

In ieder geval: ik heb in de bios de expres gate uitgezet (disable) dus die foutmelding krijg ik niet meer aan het begin. ik merk wel dat hij 35 sec zoekt naar hd's, voordat hij gaat opstarten. dit is een instelling in de bios. oftewel: alsof hij weet dat er meer is dan die ene, maar het niet kan vinden.

ik kan wel janken gewoon op het moment. probleem is dat ik totaal geen aanknopingspunten heb. Dit stomme ding blijft maar ratelen en piepen, ik denk dat internet er niks mee te maken heeft en met dat andere topic kan ik niks, of ik snap het niet.

mijn moederboard is trouwens een Asus P5QL Pro.
het zou wel raar zijn als het aan de driver lag, want heb precies dezelfde als die er al in zit, maar dan met grotere opslag.

je moederbord is wel goed, maar heb je al geprobeerd om andere sata aansluiting te proberen? of miss is er iets miss met de HDD, je zou hem terug kunnen brengen naar de winkel als je nog garantie hebt of latan nakijken door een compiter zaak ofzo... verder weet ik het ook niet misschien dat iemand anders nog een idee heeft.

succes

thanks,

volgende vraag (voor anderen dan)

wat is de gebruikelijke manier om een HDD te installeren in een bestaand systeem?
heb ik dan echt iets over het hoofd gezien.

Hoi !

Gebruikelijk is:

Stroom van de PC af, kast open, HDD plaatsen, Sata-kabel + voedingskabel aansluiten, kast dicht.

Stroom erop, PC opstarten, rechtsklikken op (Deze) Computer, kiezen voor beheren, dan schijfbeheer.

Nieuwe HDD een schijfletter toewijzen, daarna evt met een partitie/manager de schijf partitioneren en formatteren.

Als je dit zo gedaan hebt en je nieuwe HDD ratelt of piept of wat dan ook is de schijf defect, dus onder RMA terugbrengen en omruilen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan