nieuwe interne hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

broekie556

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
ik wil een nieuwe hardeschijf van 1tb, 1,5tb of 2tb weet iemand een goede hardeschijf i.v.m. de snelheid en prijs weet ik niet wat ik moet kiezen,
nog een vraagje, ik heb een paar spellen op mijn c schijf die wil ik overzetten op een andere schijf kan ik die gewoon kopieren en plakken?

Wat betreft harde schijven: ik heb goede ervaring met Samsung Hardeschijven, heb 2 F1 schijven hangen, lekker stil en relatief goedkoop.

En spellen: als het geinstalleerde spellen betreft, die kan je wél kopieeren naar een andere schijf, maar werken doen ze niet!
Je zult ze opnieuw moeten installeren.

Wat betreft harde schijven: ik heb goede ervaring met Samsung Hardeschijven, heb 2 F1 schijven hangen, lekker stil en relatief goedkoop.

En spellen: als het geinstalleerde spellen betreft, die kan je wél kopieeren naar een andere schijf, maar werken doen ze niet!
Je zult ze opnieuw moeten installeren.

dit kan wel als je eerst windows op je andere hardeschijf zet en dan de spellen in programfiles zet en dan een shortcut naar het spel en shortcut op je bureaublad zetten alleen hij staat dan niet bij geïnstalleerde software etc.

maar ik zou ze gewoon opnieuw installeeren is een stuk gemakkelijker maar als je wilt kan je wel je save games overzetten op je andere schijf gewoon save games op usb stick

kan iemand mij dan ook vertellen hoe je die schijf erin zet. kan toch niet heel moeilijk zijn

gewoon je hardeschijf die je nu hebt eruit halen en die ander ervoor in de plaats maar zorg wel dat je niet statisch geladen bent en dat ook niet kan worden als je met de pc bezig bent

en nog een er bij zetten? anders moet ik alles overzetten. daar heb ik nu geen zin meer in. de spellen installeer ik gewoon op die nieuwe schijf en dan een snelkoppeling op mijn bureaublad

zou ik ook doen alles gewoon fris installeeren, volgens mij is het al genoeg als je rubberen zolen draagt maar verder kun je een rubber bandje kopen soort armband doe je om als je pc open is kan het ook niet kapot gaan door statische elec.

hoe werkt dat als je er nog een bij wil zetten? hoe moet je dat aansluiten? en zit er alle benodigde dingen bij?

ok dan moet je zorgen dat de nieuwe schijf eigenlijk gewoon hetzelfde als de eerste schijf word aangesloten maar waarschijnlijk staat of op de hardeschijf zelf of in de handleiding hoe je van je tweede schijf een slave maakt heb ik zelf ook gedaan maar weet niet meer wat je moest doen, iniedergeval is het niks lastigs

Laatst bewerkt:
hoezo een slave maken

Western digital Caviar Green 1.5TB

€ 85,90
€ 72,19 excl. BTW

Merk Western digital
SKU WD15EARS

Specificaties Opslagcapaciteit harde schijf 1500 GB
Intern Ja
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Stroomvoorziening 12/5 VDC
Harde schijf-interface Serial ATA
Harde schijf, omvang 8.89 cm (3.5 ")
Drive, omvang buffer 64 MB
Stroomverbruik 3.7 W
Schokbestendigheid 65 G
Diepte 147 mm
Breedte 101.6 mm
Hoogte 26.1 mm
Gewicht 730 g
Overdrachtssnelheid 3 Gbit/s
IntelliPower
Temperatuur, in bedrijf 0 - 60 °C
Temperatuur bij opslag -40 - 70 °C
Geluidsdruk 24/29 dB

is dit eeen goede schijf

je wilt de nieuwe schijf erbij of wil je de nieuwe schijf als master en een andere schijf als slave?

p.s. ik zou zelf voor een 7200rpm kiezen inplaats van een 5400rpm is toch een stukje sneller

Laatst bewerkt:
wat is dan het nut om een schijf als master of slave te maken? of is dat verplicht? en ik heb er al 2 harde schijven erin zitten en ik wil een derde voor meer capaciteit want ze zitten alletwee bijna vol

volgens mij moet je er slave en master van maken want dan weet de pc van welke schijf hij op moet starten, hoe heb je dat dan met die andere twee schijfen gedaan?

dit is wel een mooie WD2001FASS
Desktop Hard Drives
2 TB, SATA 3 Gb/s, 64 MB Cache, 7200 RPM

Performance Specifications
Transfer Rates
Buffer To Host (Serial ATA) 3 Gb/s (Max)

Physical Specifications
Formatted Capacity 2,000,398 MB
Capacity 2 TB
Interface SATA 3 Gb/s
User Sectors Per Drive 3,907,029,168

maar die is dan wel weer €185

dan is dat al ingesteld vanuit de fabriek, maar ik zou het in ieder geval wel gewoon doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan