nieuwe kaart gekocht...beeld zwart met cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelbeckers

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2008
hallo mensen,

hoop dat jullie me met dit probleem kunnen helpen.

in een vorig topic van paar dagen geleden hebben jullie me geholpen met
mijn probleem van mijn kaart. ik kreeg het bsod scherm, conclusie..kaart kapot

vandaag de nieuwe binnengekregen, geinstalleerd en...
zwart scherm na de opstart.
de strepen enzo waren eruit bij de opstart waar je de bios kan selecteren enzo, dus
ik dacht gefixt.
maar nadat hij verder liep....waar je normaal je bureaublad krijgt krijg ik een zwart scherm. wel is er een witte cursor in beeld, die ik gewoon kan bewegen.

wat is nu het probleem? en nog belangrijker..hoe los ik het op?
ik vermoed dat het iets is van de oude drivers van de oude kaart er nog instaan,
maar zeker weet ik het niet.

wat moet ik nu doen?

zie foto's hieronder

IMG_2739.jpg

IMG_2742.jpg

IMG_2738.jpg

bedankt mensen

Laatst bewerkt:
Hoi....

Krijg je gelijk na je bios scherm dat streepje of zie je nog iets van Windows opstarten?
Indien gelijk het streepje na je bios kijk eens of je bij het inzetten de kabel naar je HD niet per ongeluk losgemaakt hebt.

EDIT: zie nu je toevoeging en foto's pas dus de vraag over streepje na de bios gaat niet meer op.

Laatst bewerkt:
om welke videokaart gaat het ?

en als je 2 uitgangen heb

probeer hem dan is aan te sluiten op de andere video uitgang van je computer

en nog een ding kan ik je in taakbeheer komen door ctrl + alt + del te drukken

Laatst bewerkt:
de nieuwe kaart is de msi r6850 en ik had een 8800gt
ik heb idd 2 uitgangen, maar als ik mn monitor op de andere aansluit werkt ie niet, gaat monitor de melding geen signaal

en nee er gebeurt niks als ik ctrl+alt+del druk. ik zag heel snel dat blauwe circeltje ff maar er gebeurde niks

ook kom ik niet in de veilige modus, als ik de pc aanzet geeft ie aan dat deze niet correct is afgesloten, en vraag hij hoe ik wil opstarten

veilige modus, veilige modus met netwerk of veilige modus met prompt.... of zoiets.
ik heb alle 3 de mogelijkheden geprobeerd, maar overal blijft het hetzelfde, steeds dat zwarte scherm met die cursor.....help.. :(

ik zit dan toch meer te denken aan een of ander virus als ik dit nu zo hoor

ja een virus? ik heb nod32 als scanner en nooit last van virussen. voor mijn kaart kapot ging was er niks aan de hand.
maar wat zou ik nu moeten doen? ik heb een hoop bestanden en foto's erin staan die ik niet kwijt wil, wat moet ik doen om ze te behouden en
toch gewoon dat alles weer werkt?

als het je niet uitmaakt dat je bestanden kwijt gaan

dan zou je kunnen proberen windows opnieuw te installeren

ja dat maakt me net wel uit, ik wil mn bestanden niet kwijt raken, maar is er een manier dan zonder alles kwijt te raken?

zit je videokaart er helemaal goed in haal hem desnoods ff los en zet hem er opnieuw terug in

de nvidia stuurprogramma's staan niet meer op de pc hoop ik?
is de pc in veilige modus te starten?

@crash...voeding is 500w. moet voldoende zijn volgens de specificaties
@royb3... ja de oude stuurprogramma's van mn nvidia staan er nog op, deze heb ik niet kunnen verwijderen. maar ik weet niet
hoe ik deze kan verwijderen. ik kan software matig helemaal niks. en ik kan em ook niet in de veilige modus opstarten,
kan het wel selecteren in de bios, maar krijg daarna toch gewoon het zwarte scherm.
@aloew... bedankt voor de site, ik ga daar na me werk mee aan de slag...ik laat wat weten

bedankt alvast

ok, nu het volgende

ik wilde proberen via de installatie cd een herstel te doen, nu doet de pc het volgende.

als ik de cd in de lade stop, en boot vanaf de cd, geeft ie aan zoals normaal
"druk op een toets om te laden vanaf de cd" en dan doe ik dat, en dat springt ie
om naar het scherm waar ik kan kiezen tussen de 3 mogelijkheden van veilige modus
of gewoon starten.
en als ik dan wil kiezen door middel van de pijltjestoetsen, gebeurt er niks.
ik kan dus niks selecteren in dat menu.
hij staat standaard op "windows normaal starten" en na zoveel seconden
start deze op, en krijg ik weer het zwarte scherm met muisaanwijzer.

nu begin ik toch te twijfelen, is er toch hardwarematig niks kapot?
hoor hier en daar misschien het geheugen? of de koeling?
aangezien ik niet kan booten via de cd, moet er toch iets anders zijn....

wat denken jullie hiervan???

heb je een onboard videokaart op je moederbord , zo ja probeer die is uit

als je 2 x ram geheugen dimms hebt dan kan je er ook eentje uithalen en kijk dan is

probeer zoveel mogelijk apparaten lost te halen zo dat je alleen nog toetsenbord muis en beeldscherm hebt aangesloten

Laatst bewerkt:
ik heb een onboard videokaart ja, dit heb ik al geprobeerd. in de bios moest ik ik dit wel omzetten, maar ook met dit, precies hetzelfde... start gewoon op en krijg dan het zwarte beeld weer.

heb nog niet geprobeerd met het geheugen eruit te halen.
ik heb ook al idd alle apparaten losgekoppeld, alleen me toetsenbord en muis zitten nog aangesloten.

ik ga eerst straks het geheugen eruit halen en dan proberen, kom hier nog op terug.

maar denk je dat het eerder nu iets hardwarematig is?
was zelf eerst aan denken, zal wel komen omdat de oude drivers er nog opstaan, maar nu twijfel ik toch

ik denk niet dat het aan je oude drivers ligt . (het zou natuurlijk wel kunnen)

ik heb zelf daar nooit problemen mee gehad was dan wel ati naar een ati kaart .

als je de mogelijkheid hebt zou ik je hard disk aansluiten op een andere pc en kijken of je zo je data eraf kan halen .

en dan zet je de hard disk terug en dan draai je een nieuwe installatie van je windows .

zet je de hard disk terug en dan draai je een nieuwe installatie van je windows .

maar ik krijg geen cd geboot, deze pakt hij niet op mijn pc,
ik hoop van niet, maar ligt het niet aan mn moederbord dan?
of is het meer een geheugen kwestie?

ik twijfel meer aan je hard disk of die nog wel goed is

ik geloof dat een moederbord niet zo snel stuk gaat

kan je ook niet meer in je bios komen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan