Nieuwe kaart kiezen HELP:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, bedankt jullie allen voor hulp;)

En marsmannetje ik denk dat ik mijn keuze maak die kaart te kopen de
Asus EN9600GSO ULTIMATE/HTDP/384M
perfecter nu voor mij kan niet :)
En als ik nog even wat doorspaar koop ik ook nog het geheugen erbij.

Ik denk dat nu mijn vragen wel volledig beantwoord zijn en ik ga vanavond de kaart bestellen.

Groeten, coolecola:D

Ok, bedankt jullie allen voor hulp;)

En marsmannetje ik denk dat ik mijn keuze maak die kaart te kopen de
Asus EN9600GSO ULTIMATE/HTDP/384M
perfecter nu voor mij kan niet :)
En als ik nog even wat doorspaar koop ik ook nog het geheugen erbij.

Ik denk dat nu mijn vragen wel volledig beantwoord zijn en ik ga vanavond de kaart bestellen.

Groeten, coolecola:D

hey,

die kaart had ik al op mijn link aangegeven, (bij azerty is die goedkoper)
http://azerty.nl/producten/product_...en9600gso-ultimate-htdp---grafische-adap.html

Hmm, ik heb de kaart nog niet gekocht want ik ben niet zeker van de bijzonderheden.

Er staat bij de bijzonderheden: bezet 2 sloten.

Ik heb geen idee of mijn computer het aan kan of ik uberhaupt 2 aansluitingen heb :P Daar moet ik nog even achter komen.

80 euro is wel veel geld voor mij telt het gewoon dat het spel werkt, ik moet er nog even diep over nadenken zie ik.

Hmm, ik heb de kaart nog niet gekocht want ik ben niet zeker van de bijzonderheden.

Er staat bij de bijzonderheden: bezet 2 sloten.

Ik heb geen idee of mijn computer het aan kan of ik uberhaupt 2 aansluitingen heb :P Daar moet ik nog even achter komen.

80 euro is wel veel geld voor mij telt het gewoon dat het spel werkt, ik moet er nog even diep over nadenken zie ik.
2 sloten betekent dat ie in de kast 2 sloten inneemt.
Je moet dus onder je huidige videokaart een extra 'bracket' weg kunnen halen.
t plaatje maakt wel wat duidelijk:

outputs.jpg

overtuiging

Hmm ik heb nog een kaart gevonden de
XFX GF9500GT 550M voor 57 euro dat ziet er voor mij heel goed uit voor het bedrag maar ik weet niet waar deze beter of slechter in is misschien kan iemand iets over deze kaart zeggen?

Aansluiting PCIe x16 2.0

Stroomaansluiting
Max. verbruik ca. 72 Watt (bij volledige belasting)

Grafische chip
Type NVIDIA GeForce 9500 GT
Snelheid 550 MHz
Stream Processors 32
Shader-snelheid 1375 MHz
Shader Model 4.0
Full Screen Anti Aliasing tot 8 x
DirectX Versie 10
OpenGL Versie 2.1

Geheugen
Capaciteit 512 MB aanwezig
Type DDR2
Snelheid 1600 MHz
Interface 128 bit

RAMDAC
1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

Resoluties
1024x768x32Bit 200 Hz
1280x1024x32Bit 170 Hz
1600x1200x32Bit 120 Hz
2048x1536x32Bit 85 Hz
2560x1600x32Bit 60 Hz (Dual Link)

MPEG2
Weergave Ja
Encoding Nee

Directe aansluitingen
1 x DVI-I Uitgang
waarvan 1 x met HDCP
waarvan 2 x Dual Link
1 x VGA Uitgang
1 x S-Video Uitgang

Aansluitingen via adapter
1 x VGA Uitgang

Drivers Windows XP, Windows Vista

Toebehoren DVI naar VGA adapter

Opmerkingen Actief gekoeld

Overige informatie
RoHS

Garantieperiode 24 maanden

Ik heb deze kaart ook maar hij heeft mij toen 70 euries gekost vond ik ook heel netjes.
Negatieve comments? niet op letten.
Ik heb nog geen enkel spel tegengekomen welke hij niet speelt.
Bij cod4 en cod5 geeft hij welleswaar Quality settings - NORMAL en niet HIGH maar ik merk er niks van net alsof je echte mensen neerknalt?!
En bij crysis en crysis warhead kan hij gewoon op 3/4 van de graphs zonder lags spelen?!

Kortom het is een goede degelijke kaart van Nvidia processor versie - Geforce 9500 GT die phys X ondersteunt.

wat de shader model betreft? Far cry 2 en cod4 hebben bijv minstens een 3.0 nodig maar het spel Mass Effect een 4.0 er bestaan ook kaarten met een 4.1 shader maar die hebben een GDDR3 - 5 geheugen wat dus uiteraard duurder is maar ook betere graphs.

Maar met deze kaart kan je dankzij de Nvidia control pannel makkelijk op je TV aansluiten en dus op je tv gamen / film kijken met behulp van de S-VIDEO poort.

Mirrors edge gespeeld op de hoogste intstellingen + phys X geen enkel probleem.
Wat alleen geen aanrader is dat je hem probeert te overclocken want hij is welliswaar actief gekoeld (met een ventilator op de videokaart) maar hij kan het niet aan.

Niet overtuigt? SUCCES:thumb:

heb je voor 70E niet beter/net zo goed een ati 4670?
of, iets duurder enveel beter: de 4770.
met 1gb geheugen kan je nog wel wat hoor, maar je kan er wel beter 1,5 of 2gb van maken

heb je voor 70E niet beter/net zo goed een ati 4670?
of, iets duurder enveel beter: de 4770.
met 1gb geheugen kan je nog wel wat hoor, maar je kan er wel beter 1,5 of 2gb van maken

de kaart is inderdaad bezig maar ik ben geen fan van ATI vandaar , ik heb er al eerder problemen mee gehad met 2 kaarten crossfire te spelen maar toen is mijn hele zaakje ontploft :S vandaar dat ik nvidia aanraad omdat dit een echte gamers based kaarten serie is.
Maar de kaart is inderdaad beter en ik raad deze dan ook aan mits je genoeg RAM hebt.

nounou, ik zou maar snel je woorden terugnemen.
ATI kaarten zijn voor hetzelfde geld veel beter. vb: http://tweakers.net/reviews/936/1/asus-radeon-hd-4850-versus-pny-geforce-9800-gtx-oc-pagina-1.html
een 9800gtxOC is net iets sneller dan een normale 4850. scheelt een hoop geld.
en als je met cf je systeem opblaast, had je geen goeie voeding.
en game based kaarten?? waar haal e het vandaan....

Game based is gwn engels voor "spellen gebaseerd" want je hebt ook kaarten die gaan voor kwaliteit en ook die voor prestatie gaan, bijv. de kaart van MSI en dan de NX7600GT geforce nvidia , Power and performance , the two elements every gamer craves, are the heart and soul of the Geforce. Ahum

zal wel, gewoon slap gezanik.
zeggen ze bij elke kaart, zelfs bij de 4350.

Topics uit 2008 hoeven niet omhoog gehaald te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan