Nieuwe kaart, maar geen tv te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOBO Ricky NL

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Hey beste helpmijers,

Heb eens een vraagje... Hoe kan ik met een Nvidia 8600GT de beeldschermen vinden, weet dat je moet kijken in de control panel/beeldscherm/meerdere beeldschermen, maar daar staat mijn TV dus niet tussen, en als ik dan zeg van dat hij ze moet detecteren dan vindt hij niks, en terwijl ik daar geen last mee hadt met mijn oude kaart....... Hoe kan ik dit nu veranderen?? En hoe kan ik met die control panel bijv. switchen naar mijn tv..... En ik weet zeker dat de kabels er goed in zitten, net wat ik al zei heb dit eerder gedaan met mijn oude kaart, maar op de een of andere manier werkt het nu niet meer :( Iemand een ID ??

Greetzzz BoBo

Dit moet je niet via je windows doen, maar via de software van je nvidia kaart, hier kan je alle instellingen vinden, suc6:thumb:

Joah, maar hij geeft daar dus niks aan... :( Dat ik dus geen TV heb aangesloten... En dan verteld het programma mij dat het kan zijn dat niet alle tv's worden herkend... En of je zeker bent of je een tv hebt aangesloten, zo ja... dan kan ik dus kiezen om hem toch te activeren.... Maar dan nog steeds kan ik niet switchen naar mijn TV....

Greetzzzz

Euhm, is er niemand die hier een antwoord op heeft?? Of is er iemand die weet waar ik dan tech support kan halen, heb de kaart in duitsland gehaald....

Greetzz BoBo

Ik heb hetzelfde probleem, ook met een Nvidia videokaart. Mijn TV wordt ook niet herkend terwijl de kabels goed aangesloten zijn. Zie "Aansluiten TV op videokaart" in dit forum.
Ik heb de tip gekregen om het programma TVtool 9.7 te downloaden en het hiermee in te stellen. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt maar misschien kan je dat proberen.

Ja, maar ook dan werkt hij dus niet....:rolleyes:

Ga het eens proberen met die TVtool

Grmbl, Die TVtool werkt dus ook niet, want hij vindt nog steeds mijn tv niet... Hij geeft alleen mijn monitor aan... OMFG.... Kan iemand mij hier mee helpen om dit voor elkaar te krijgen, desnoods met nieuwe kabels ( nieuwe kaart lijkt me toch niet nodig ) Want ik MOET tv kunnen kijken via mijn pc... In verband met presentaties enz.....

Pls, help !!!

Laatst bewerkt:
Nou, heb het dus nu eindelijk voor elkaar dat hij mijn tv herkent.... Tenminste, dat denk ik.... Want...... Er staat namelijk wel een televisie naast mijn monitor, maar als ik dan wil klonen, of dual view dan krijg ik geen beeld op mijn TV, ??? Helemaal niks, de kaart schakeld wel over... Dus mijn monitor gaat uit, en er komt ( out of range ) op te staan, tot zover alles heel normaal, deed hij met mijn ATI kaart ook.... Maar geen beeld, :( Iemand een ID??

Greetzzz BoBo

FF mischien een dom vraagje, maar maakt het mischien ook uit hoeveel draadjes er door zo'n kabel lopen, gebruik nu namelijk 2 draadjes maar de stekker die er bij zat heeft 4 draadjes aan de binnen kant... Dus we willen best wel een nieuwe kabel halen van 10 meter, maar zoals jullie dat vast wel weten is dat natuurlijk niet goedkoop... Dus voordat ik zo'n kabel in huis haal zou ik graag willen weten of dat mischien het probleem kan zijn.... Bedoel heb op die weethet site gelezen dat somige video kaarten complexer zijn en daarom meer bedrading nodig zijn....

Ik hoor het wel als jullie een antwoord/vraag hebben...

Greetzzz BoBo

Hmz, maar waarom krijg ik dan geen beeld op mijn TV ?? Enne heb een LCD "19 met een resolutie tot 1440 x 900 en dat Out of range verhaal staat er altijd als ik hem wil overschakelen, ook met mijn oude kaart stond dit op mijn monitor, en kreeg ik beeld op de televisie, maar nu dus geen beeld op mijn televisie, :confused: Iemand een ID ???

Greetzzz BoBo

Ja, heb ik... Maar daar staat dus niet hoe het kan dat hij niet wil overschakelen naar mijn pc, tenminste.... Krijg geen beeld op de T.V. :(

Als de S-Videokabel er goed inzit, zie je bij nView beeldscherminstellingen je TV erbij staan in "huidige weergave" bij de keuzemogelijkheden en dan kun je bij nView kiezen voor "Dual View", zo niet, is er echt iets fout ingesteld.

Joah, maar mijn Svideo kabel gaat over naar composiet via een Tulp stekker, deze stekker heb ik bij mijn oude kaart gekregen. Kan het hier ook aan liggen ?? Want die kabel zit er goed in... In de comp en in de tv... Maar het draad is maar 2 polig...

Bij een TV out hoef je alleen de S-Video stekker in te pluggen om de TV mogelijkheid te krijgen, hoeft er niet eens verder iets aan te zitten, en een composietkabel is idd 2 polig.

Of steek die composiet rechtsstreeks in die kaart, indien mogelijk of kijk hoeveel polen die S-Video stekker is en welke er voor die kaart nodig is.

tvout_examples_videocards.jpg

Ja, de kabel die ik erbij kreeg is 4 polig met ook maar 4 pinnetjes inplaats van de 9 die ik nu gebruik. maar is maar 1,5 meter lang dus daar doe je niet zo veel mee. Wou het daarom ook proberen om het met de oude kabel te doen. Maar dat werkt dus niet echt. En waar kun je zien hoeveel polen deze kaart nodig heeft? op de achterkant van de kaart zit een aansluiting ( B ) dus met 7 of 9 pinnetjes weet niet prcs. Maar de kabel heeft dus maar 4 pinnetjes... Dus ik heb wel nu de optie om naar Duall view te gaan, maar nog steeds geen beeld :(

Als je nu wel de optie van dual view hebt en de TV staat ook op PAL in de configuratie van die nVidia kaart, en je hebt er ook een TV in staan, dan is het nu aan de TV kant om het goed te krijgen, goede A/V kanaal gekozen? wel een goed verloop naar scart gebruikt? met een ingang en geen uitgang?

Ja, heb dit allemaal idd. Maar wel pas NADAT ik Televisie dwingen tijdens het opstarten heb gekozen, nadat ik die rigoureuze beeldscherm detectie heb gedaan. En het composiet video signaal heb ik in de zijingang van mijn TV gedaan, ( gele tulp ) heb namelijk daar meerdere ingangen, incl. die van s-vhs. Dus ik snap zelf eigenlijk het probleem niet, deze kabel die ik nu gebruik deed het met mijn oude kaart wel, ATI radeon x800, en nu dus niet meer... Dat is zo heel erg raar, als ik dit hadt geweten hadt ik geen Nvidia kaart gekocht :(

Ok, heb het allemaal opgelost... Dank u allen voor de moeite... Lag dus toch aan de kabel, en dat Dual view moet je doen door te slepen met het venster naar rechts in mijn geval..

Greeetzz BoBo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan