Nieuwe kaart: welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
op dit moment gebruik ik een NVidia GeForce2 MX/MX 400.
Tis vast geen nieuws dat deze zwaar veroudert is. Nu heb ik dus totaal geen verstand van die dingen, maar het komt er op neer dat ik de spellen FarCry, Call of Duty 2 etc op hoog detail lvl moet kunnen spelen.

Ik weet niet of het redelijk is, maar duurder dan €100,- zou het toch niet mogen kosten.

En kan zo een videokaart gegarandeert op mijn moederbord? of is er een kans dat mijn moederbord ook al is veroudert.. (zo'n 6/7 jaar oud).

Specs:
Windows XP Home
Pentium 4 1.70GHz
1280mb RAM
NVidia GeForce2 MX/MX 400

Laatst bewerkt door een moderator:
PCI kaart in PCI slot
AGP kaart in AGP slot

in dat geval maakt het geen tierelier uit welk moederbord je hebt.

ja okee, maar dan nog.. wat raden jullie me aan??
ik heb gehoord dat ATI opt moment goed bezig is maargoed...

Daar doe ik liever geen uitspraken (geef ik geen mening) over want dan krijgen we mogelijk een oeverloze discussie. De een zweert bij X, de ander bij Y. Als jij een AMD kaart beter denkt te vinden, dan gewoon doen!

ik snap heel goed dat je dat niet wilt doen. Maar zoals ik zei heb ik er dus absoluut geen verstand van, zou je me dan kunnen adviseren en welke hoek oid ik moet kijken? of noem een paar verschillende op ofzo? bvd.

ATI 1650 is een nieuwe kaart die aardig presteerd, denk dat je daar een eind mee moet komen. Die is tussen de 80 tot 140 euro dacht ik ;)

Kijk maar ff rond op internet, is zo her en der best wel wat te vinden.

Anders de G-force 7800GS de 9 serie is net uitgekomen dus die 8 serie moet nu goedkoper te krijgen zijn... kwestie van ff goed zoeken :D

Ik heb nu regelmatig verschillende videokaarten gehad van zowel ATI als NVIDIA. Ik vind Ati op zich niet slecht maar voor het gamen vind ik Nvidia toch beter. Zolang je de juiste kaart maar aanschaft. De geforce mx serie was niet echt een heel geschikte gamekaart. Vooral de geforce 4 mx 400 Dit is natuurlijk persoonlijk en ik wil ook geen discussie hierover beginnen. Niet iedere agp aansluiting is het zelfde. Als je een moederbord van 6 jaar oud hebt dan denk ik dat jou AGP aansluiting 4X is. De AGP kaarten van tegenwoordig zijn bijna allemaal 8X. Je kunt ze dan wel gebruiken maar de prestaties zijn dan niet het zelfde. Om op hoog detail te spelen is niet alleen de videokaart van belang. Kijk ook of je genoeg geheugen hebt en vaak wordt het vergeten: ook de cpu speelt een rol natuurlijk. Qua geheugen zal het bij jou wel goed zitten. Maar ik heb ook eens far cry gespeel top hoogste instellingen met een pentium 4 3.4 ghz cpu. En zelfs dan merk je dat hij niet super soepel verloopt. (qua laadtijd)

een sapphire 1950pro 512gddr3 agp
wat dacht je daar van is maar 150 euro.

ja en je haalt er ong 50 fps op met call of duty 2 en 40 met fear dus lijkt mij een goed keus.

hm ok ik ga me er nog wat verder in verdiepen:P iig bedankt alvast!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan