nieuwe kaart?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mafkeesje

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Hallo,

Ik heb een bussiness pc van hp de dc5700 small form factor.
Nu heb ik om mijn PC een beetje te upgraden al 2 gb ram gekocht ( heb nu 3gb) en een HD2400pro ( heb volgens mij alleen PCI sloten dus moest wel:D) Ik ben van plan eventueel een nieuwe kaart te gaan kopen maar qua PCI is er niet veel.
De prestaties van de HD2400 pro vallen me tegen; ik kan cod2 niet eens fatsoenlijk spelen op low:( klopt dit? of heb ik de nieuwste drivers dan niet????:o

Nu maakte ik vandaag mijn kast weer eens open en nu dacht ik dat dit een PCI-e x16 slot is klopt dat? (rechtsbovenin)

20092716304174770s.jpg

(Het 3de witte slot van rechts naar links)

als dit een pci-e x16 slot is dan kan ik gaan kijken naar een hd3870 of hd4850 of iets in die richting.:D

Martijn

small form factor betekent dat je alleen speciale videokaarten kan plaatsen.
Dus nog geen HD4850.

Foto werkt niet

Even de 2 punten;
1 : betreft moederbord
2 : videokaart geschikt

1. Moederbordnaam Hewlett-Packard 0A60h

kon ik vinden met Everest

foto:
moderkortbn2.jpg

alleen van de sloten

de andere foto in mijn eerste bericht was van het hele moederbord
hier nog een keer:

foto:
20092716304174770s.jpg

2. Maar de Geforce 9400 die ik liet zien is toch wel redelijk geschikt voor games?
zodra ik weet of die op vista kan koop ik hem denk ik:cool:

alvast bedankt :thumb:

Edit: ik keek net op de site van Sparkle zelf en zag dat de drivers voor deze kaart ook te downloaden zijn voor vista, dus kan ik er dan van uit gaan dat deze kaart het ook doet op vista?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dat onderste slot ondersteunt alleen een ADD2-kaart !

Dit is GEEN graka, maar de mogelijkheid een kaart te plaatsen met een DVI-uitgang, voor evt. weergave via TV bijv. !

Dus ben je inderdaad op een gewone PCI-kaart aangewezen.

En als je 85 euri's over hebt voor een 9400 GT....tja !

Is het niet beter dat geld te besteden aan een ander mobo met wel een PCI-express slot ?

Greetz,

Harry.

Ik heb het er zeker wel voor over, ik wil normaal cod1, cod2 en beetje cod4 kunnen spelen ( ja inderdaad weer zon call of duty fan:p ) ga ik het dan redden met:

E2160 dual core @1.8Ghz
GF9400GT 1024MB
3GB RAM
240Watt voeding:p ( gaat deze het redden??)

alvast bedankt

Hoi !
Dat onderste slot ondersteunt alleen een ADD2-kaart !

Dit is GEEN graka, maar de mogelijkheid een kaart te plaatsen met een DVI-uitgang, voor evt. weergave via TV bijv. !
Tja, nu ik inderdaad ga zoeken op het nummer dan klopt dit inderdaad.
(ik ben ook niet zo bekend met dit soort oplossingen)

Bedankt voor je verbetering!

Is het niet beter dat geld te besteden aan een ander mobo met wel een PCI-express slot ?
Harry.
+ normale kast
+ nieuwe voeding

Sterker nog: ik zou adviseren om de pc te verkopen (is een leuke pc voor iemand die alleen maar internet en af toe een briefje wil typen) en een nieuwe te kopen. Daar heb je veel meer aan.

dan ben je 500euro kwijt aan een fatsoenlijke PC.
Mijn vraag is nu: werkt een E2160 en een 9400gt?
dan koop ik een nieuwe voeding en het is oke

bedankt

ps. nu ga ik slapen:p

Ik vind een 9400GT erbij kopen gewoon zinloos. En zeker de E2160, dat is ook niet het snelste meer.

€500,- voor een nieuwe (betere) PC, dat is wat te ruim gegokt. Je kunt in de V&A sectie hier prachtige systemen vinden voor rond de €300. http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=417869, om maar een voorbeeld te geven. Een 9400GT en een E2160 kunnen daar niet tegenop!

Het is maar wat je zelf wilt, wij geven je alleen raad.

Vergeet niet dat je je oude pc voor een leuk prijsje kan verkopen.

Als je een nieuwe:
- videokaart
- kast
- voeding
- moederbord

koopt dan ben je ook al 200 euro kwijt. Dat is al de helft van een nieuwe computer.
Met een beetje geluk kan je je oude computer verkopen voor 200 euro. Ik neem aan dat er een legale windows op zit?
De pc is vast ultra zuinig, redelijk qua prestaties. Het is dus een ideale pc voor iemand die een dergelijke pc zoekt.
Je moet het natuurlijk niet verkopen als game-pc, maar als 'super zuinige, doch krachtige pc'. Want dat is het!
Het is natuurlijk de vraag of je er 200 euro voor krijgt.
Maar ja, ik reken zo:
processor+moederbord 50 euro
kast+voeding: 25 euro
hardeschijf: 15
windows: 40
geheugen: 20
Dan zit je dus al op 150 euro.

Vergeet niet dat mensen die een zuinige server/pc willen bouwen al snel 300 euro of meer kwijt zijn. Excl windows.

Stel dat het je lukt:
Dan heb je al 200 euro.
Je wilt zo'n 150 euro besteden aan nieuwe onderdelen.
Dan heb je 350 euro

nieuwe computer: moet je hem zelf in elkaar schroeven en er zit ook nog geen windows bij - 400 euro:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...198783]=1&product[212797]=1&product[192535]=1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan