Nieuwe koeler voor een I5 processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutcherGames

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2015
Hallo,

Ik merk de laatste tijd dat mijn I5 4570 3,20GHz processor niet meer goed koelt er zijn zelfs momenten dat de processor warmer wordt dan 70 graden en mijn computer dan compleet vast loopt en alleen uitgezet kan worden d.m.v. een reset. Ik was nu een beetje aan het kijken op internet voor een nieuwe koeler maar is dit wel verstandig of helpt een beetje koelpasta ook. Zodra ik echt moet gaan kijken wat voor koeler ik nodig heb zouden jullie dan advies kunnen geven? Let wel op ik weet niet of dit uitmaakt maar over een tijdje wil ik een I7 gaan aanschaffen heeft hij dan weer een andere koeler nodig?

Hier een site met een aantal foto's ook met de specs etc.
http://imgur.com/a/CP1Ew

Da's een heel slimme gedachtengang, gelijk heb je. :thumb:
Vanzelfsprekend meld je het wel op de verschillende forums als de oplossing gevonden is?

Laatst bewerkt:
Da's een heel slimme gedachtengang, gelijk heb je. :thumb:
Vanzelfsprekend meld je het wel op de verschillende forums als de oplossing gevonden is?

Ja uiteraard! Dan zet ik op de forums dat het is opgelost en wat het probleem was en hoe het is opgelost :D

@ Dutchergames : geen aandacht aan schenken. Het 2e berichtje in dit topic was er immers één met een hoog oplossingspercentage, maar dat terzijde.
Ik zat Manchester (live) te kijken en was dus even wat korter in mijn reacties hier op de Helpmij.
Als het mijn machine was zou ik geen andere koeler kopen, maar afhankelijk van de leeftijd van de machine, de koelpasta een keer (laten) vervangen. Als je dit nog nooit eerder hebt gedaan, dan zou ik het even door iemand van een computerwinkel laten doen.
En wat een toekomstige koeler betreft voor een andere processor : als jij een goede koeler uitzoekt (en daar zijn er genoeg van te vinden) dan is die ook geschikt voor een volgende processor. Maar ik denk niet dat je huidige koeler vervangen dient te worden (tenzij deze niet meer werkt, maar dan zouden de temperaturen vermoedelijk nog veel zijn worden dan ze nu worden). Check de binnenkant van de machine en zeker ook de luchtinlaatopening (soms een smalle gleuf aan de boven of onderkant kant van de behuizing) op stofophoping.

Posten op diverse fora vind ik een gebrek aan respect voor de helpers op de andere fora.
Ik geloof écht dat je het e.e.a. niet helemaal scherp hebt?

- als jij een bouwklus hebt, dan vind je het héél normaal om aan meerdere aannemers een offerte te vragen...........
- als jij een huis-tuin-en-keuken consumenten product wil kopen, dan vind je héél normaal om op het w w w of in lokale winkels de goedkoopste en betrouwbaarste (web)winkel te zoeken..............
- als jij een nieuwe keuken in je huis wil hebben, dan vind je het héél normaal om aan meerdere bedrijven een offerte te vragen.............
- als je een andere auto wil hebben, dan vind je het héél normaal om meerdere autobedrijven te bezoeken om uit te vinden welke het meeste voor je huidige auto terug wil geven,.............
- als jij hier op de Helpmij een probleem leest en je weet de oplossing niet helemaal uit je hoofd, dan vind je het héél normaal om het w w w te raadplegen en meerdere linken te posten...... (zoals je vaak doet)
- en zo kan ik nog wel even doorgaan.......

en dan vind je het een 'gebrek aan respect' als iemand een computerprobleem heeft en dit aan meerdere mensen / forums voorlegt om zo goed en snel mogelijk geholpen te kunnen worden.............?

Word wakker!

Laatst bewerkt:
Topic opgeschoond, gaarne offtopic berichten zo goed mogelijk vermijden. Hier heeft niemand wat aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan