Nieuwe koeler X6

Status
Niet open voor verdere reacties.

riic0

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Hallo,

Ik wil graag de koeler van mijn AMD X6 processor vervangen want hij maakt best wel veel geluid.
Nou heb ik ook wat gelezen over een waterkoeler, alleen zou ik graag jullie mening daar over willen weten, misschien dat jullie daar ervaring mee hebben.
En dan hoop ik dat jullie mij er eentje aan kunnen raden (hoef niet perse een waterkoeler te zijn)
Budget rond de 60 euro, iets meer mag ook.

Groeten,

Ricardo

waterkoeling is leuk bij hard overclocken of ultra-stille koeling. Procesoren worden echter steeds koeler en er lijkt steeds minder noodzaak voor extreme oplosingen. Volgens my is de scythe mugen 2 nog steeds verkrijgbaar en als die past in je kast is dat een goede optie

De scythe mugen 2 is inderdaad nog op sommige plekken verkrijgbaar, maar hij is niet geschikt voor AM3.
Dan is er nog wel de scythe mugen 2 Rev B die is wel geschikt voor AM3. maar die heeft weer een wat duurdere prijs.
Nou zag ik dat de Scythe mugen 3 ook geschikt is voor AM3 en die heeft een iets leukere prijs.
Alleen weet ik niet of er veel verschil zit tussen die twee behalve de prijs.

De 3 is iets lichter en koelt net iets slechter. Beide zijn echter relatief stil, maar wel zwaar. Ze zijn ook redelijk groot. Ik zat inderdaad te denken aan de 2B. Als je niet gaat overclocken en het gaat je vooral om gewoon goede koeling is de 3 ruim voldoende. Of het past moet je vaak wel even goed naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan