Nieuwe langzame laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mildred

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
hoi!

Ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop, zat bij mn telefoon. Hartstikke leuk natuurlijk, maar hij werkt niet helemaal zoals ik het wil. Ik zal proberen zo volledig mogelijk te zijn..

Het is een acer Extensa S235, met windows Vista. Ik kreeg hem met al vanalles erop geinstalleerd. Het probleem is dat als ik internet gebruik (firefox), en ik doe wat meer dan alleen een pagina openen ( Facebook, internetbankieren, meerdere tabbladen oid), alles heel traag gaat, firefox vastloopt, mn muziek loopt vast, enz. Ik heb al bij taakbeheer gekeken wat er aan processen loopt, maar ik heb er niet genoeg verstand van om te weten of het daar zit. Het lijkt me stug dat deze computer maar zo weinig kan hebben.

Weet iemand wat ik eraan kan doen?

Wat voor hardware zit er in je laptop?
Processor
Geheugen?
Dit kan je zien door met je rechtermuisknop op deze computer te klikken en dan eigenschappen.

Intel Celeron processor 900 (2.2 GHz, 800 MHz FSB) en 1GB DDR3 Memory.

Ik heb ondertussen mcAfee gedeinstalleerd, ook met system clean up, en dat lijkt tot noch toe goed te werken, hij is een heel stuk sneller. In taakbeheer zag ik dat op het moment dat ik veel tabbladen had openstaan ofzo, dat mn CPU gebruik en fysiek geheugen alletwee op 100% stonden. Het zou kunnen zijn dat het verwijderen van mcAfee goed genoeg is.

Enig idee wat ik in plaats daarvan zou kunnen installeren?

avg of avast zijn gratis virusscanners die goed werken.

Ik heb ondertussen mcAfee gedeinstalleerd, ook met system clean up, en dat lijkt tot noch toe goed te werken, hij is een heel stuk sneller. In taakbeheer zag ik dat op het moment dat ik veel tabbladen had openstaan ofzo, dat mn CPU gebruik en fysiek geheugen alletwee op 100% stonden. Het zou kunnen zijn dat het verwijderen van mcAfee goed genoeg is.

Enig idee wat ik in plaats daarvan zou kunnen installeren?

Je kan ook een printscreentje van je takenbeheer& geinstalleerde programma's plaatsen, dan kunnen mensen hier kijken wat de eventuele lasten zijn.

Het antwoord is eigenlijk heel eenvoudig.

De laptops die ze gratis weggeven op die manier, zijn nu eenmaal zwak en langzaam.

Met de specs die jij zegt:

al helemaal...

Een Celeron is een Low Budget processor van Intel
Windows Vista heeft zelf eigenlijk al 2Gb intern geheugen nodig om soepel te draaien, jij hebt 1Gb en daar gaat ook nog eens een deel vanaf voor je interne videochipje, dus ja....

Okay! Dankjewel voor alle reacties.

Ik ga die virusscanner downloaden, en ik kijk even aan wat ie doet zonder mcafee, het lijkt nog steeds goed te gaan. Mocht ie weer kuren krijgen dan kom ik hier mn taakbeheer neergooien.

:thumb:

[Beetje belachelijk trouwens, om dan Vista op zo'n laptop te zetten, ik was met windows 2000 meer dan gelukkig geweest :rolleyes:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan