Nieuwe laptop AHCI ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
Beste helpmijers

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop die de mogenlijkheid heeft om AHCI mode uit te schakelen in het BIOS

welke merken/type laptops kunnen dit?

er moet windows xp op komen, en de HP Compaq CQ61 ondersteund helemaal niks
zoals ik in mijn vorige on-beantwoorde vraag had vermeld.
 
Hallo ,

De meeste laptop van tegenwoordig kunnen dit uitschakelen in de bios , als er gebruik gemaakt wordt Van Realtek.

Groetjes ,

Thabomb
 
AHCI modus heeft te maken met het inladen van de SATA drivers bij een installatie van windows heb ik begrepen,
als ik deze uit zet zal hij de drivers van de laptop moeten pakken meende ik.

alleen HP blokeerd alle support voor AHCI,
ik heb gebeld en ze weigerde uberhaupt iets over een nieuw besturings systeem te zeggen...
echt een super pruts service van HP/Compaq,
niemand kon en wou uberhaupt de moeite doen om mijn verhaal aan te horen, laat staan een oplossing te helpen zoeken.

inmiddels mijn oude Compaq vrekocht, en ben nu dus opzoek met spoed naar een laptop waar ik windows xp op kan zetten, of eventueel in het bios de AHCI modus kan uitschakelen...
ik ben MERKEN en TYPES nodig :)


Alvast hartelijk bedankt,
Mvg, Remco
 
In de meeste bios'en kun je de AHCI (Advanced Host Controller Interface) functie uit zetten, of gewoon op IDE. En waarom je er zo panisch er over doet, dat ontgaat mij eigenlijk een beetje. AHCI biedt veel meer voordelen dan dat een standaard IDE controller je kan bieden ;)
 
Windows xp kan alleen geïnstalleerd worden wanneer de AHCI controller is uitgeschakeld in dit geval.
en nogmaal ik ben merken en types van laptops nodig, (dat vele laptop biossen het ondersteunen zal me...)
ik moet weten welke merken dit wel ondersteunen...

HP/Compaq dus niet.

BIOS van HP/Compaq bied alleen de mogenlijkheid boot priority in te stellen, en de systeem tijd aan te passen...
veder heb je geen enkel recht in het bios.
dit geeft hp ook toe, maar geeft verder ook geen enkele ondersteuning
vandaar dat ik er zo 'panisch' over doe??
 
Ook XP kun je prima installeren, als de AHCI modus is geactiveerd in de bios, het is wel een kwestie van drivers, en die kun je of erin slipstreamen, of alsnog opgeven via een diskette/usb stick tijdens de installatie ...
 
Voor de oplossing ben je nu een beetje laat, maargoed misschien heeft iemand anders er wat aan...
slipstreamen had ik al geprobeerd, met helaas geen resultaat

inmiddels mijn oude Compaq vrekocht, en ben nu dus opzoek met spoed naar een laptop waar ik windows xp op kan zetten, of eventueel in het bios de AHCI modus kan uitschakelen...
ik ben MERKEN en TYPES nodig
 
kan niemand even kijken of zijn of haar laptop AHCI modus kan uitschakelen in het bios ?? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan