Nieuwe laptop: Bluescreen, systeem af en toe ontzettend traag, veel te lang afmelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

repjas

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Mensen,

Ik heb een laptop die nu ongeveer 2 weken oud is. Asus N53SV.
De 2e dag had ik eigenlijk al het probleem dat de verkenner continu vastliep, dat bleek doordat de voorgeïnstalleerde virusscanner nog niet goed verwijderd was en conflicteerde met mijn McAfee.
Computer meteen maar gereset en alles was opgelost.

Nu 2 weken later beginnen er andere problemen te ontstaan. In principe werkt alles wel, maar soms is het systeem erg traag. (lijkt me onnodig, er zit een i7 met 6gb geheugen in). Ook loopt taakbeheer regelmatig vast. Verder duurt het gewoon veel te lang als de laptop zich afmeldt van windows om vervolgens af te sluiten of op stand-by te gaan.

Laatste keer dat ik hem af wilde sluiten kreeg ik een bluescreen en nu is de maat vol. Dit is de melding die ik kreeg:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 9f
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA8006801A10
BCP3: FFFFF80000B9C3D8
BCP4: FFFFFA8008B76010
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\091011-21762-01.dmp
C:\Users\Japser\AppData\Local\Temp\WER-73835-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Ik weet niet waar ik het probleem moet zoeken, heb hem nu bij besturingssysteem geplaatst, maar zou misschien ook wel hardware of software kunnen zijn.

Ik heb verder windows 7 home premium 64 bit.

Gr. Jasper

Hoi,

Heb je back-up dvd's gemaakt zo ja zou ik hem terug zetten zoals je hem gekocht heb en overnieuw beginnen.

Het punt is dat ik dus al een keer overnieuw begonnen ben. (na de 2e dag). Dat was dan wel een ander probleem, maar als ik iedere keer overnieuw moet beginnen schiet het ook niet op.

Kan het niet iets met drivers te maken hebben? Heb nu alleen windows updates gedaan, is dat genoeg?

Gr. Jasper

Hoi,

Als het nu goed gaat zou dat geholpen kunnen hebben en of alles is geinstalleerd zou je bij apparaat beheer kunnen kijken.

Ik kan wel even de laatste 3 minidumps uploaden, misschien dat jullie daar iets aan hebben?

Ik kan ze alleen niet vinden via het uploadprogramma. Heeft dat te maken met de administratierechten? Die heb ik volledig, dus vind ik raar.

Als je een nieuwe laptop hebt met blue screens, stuur hem dan terug. zo'n 5% van de laptops heeft defecten bij levering en ik zou er niet op wachten tot je straks garantie problemen hebt.

Hoi,

Op zich ben ik het wel eens met Wampier, maar door terug te gaan naar fabrieks stand kan je eerst kijken of het nu goed gaat misschien dat er eventueel door de gebruiker iets mis is geinstalleerd of verwijderd enekel dagen maakt ook niet veel uit.

Het punt is dat het eerst misging door mijn eigen schuld, de conflicterende virusscanners.

Na het resetten ging het dus een week goed, en nu krijg ik blue screens, terwijl ik nog niet heel veel geïnstalleerd heb. Het begon denk ik toen ik firefox installeerde, maar daar zal het niet aan liggen. (systeemherstel tot voor firefox had geen zin).

Bedankt voor de hulp zo ver.

Hoi,

Succes :thumb::thumb:en bij aanhoudende problemen misschien toch even contact met de winkel zoeken .

Na een dag niks te hebben gedaan qua herstellen (gewoon blijven werken op de laptop) heb ik geen bluescreens meer gehad. Ook werkt windows weer op normale snelheid en taakbeheer loopt ook niet vast.

Kan het zijn dat windows zichzelf hersteld heeft? Het leek een vrij ernstige fout namelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan