Nieuwe laptop en Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leonidas88

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Ik heb recent een nieuwe pc aangeschaft met advies van leden op dit forum en ik ben hier heel tevreden mee.

Maar nu wilt mijn broertje ook een nieuwe computer aanschaffen :) dus hier zijn de eisen voor zijn Desktop. Moet hij trouwens wachten totdat AMD met bulldozer komt of is dat niet noodzakelijk ?

Budget - Max 700
Doel - Gamen (games op high kunnen spelen voor 3-4 jaar), Internet, Multimedia
Omgeving - Stilte maakt niet heel erg uit, maar het kan wel warm worden in de kamer dus koeling wel belangrijk.
Assemblage - Laten doen door bedrijf

Besturingssysteem - Hij heeft al windows 7
Opties / randapparatuur - Alleen een desktop nodig verder niet anders.

En ik wil een laptop aanschaffen voor school en muziek, nu zit ik te twijfelen om aan apple te beginnen. Wat zijn de voordelen van apple vs een Windows 7(of 8) laptop.

Ik wil muziek, foto's en video op bewerken, voor school opdrachten maken en multimedia gebruik (muziek en films kijken).

ik heb zelf ook een apple en 3 windows pc's (zoals u kunt zien bij mijn systeem als u op mijn naam klikt)
en een apple is ideaal voor de meeste dingen maar als je schoolwerk digitaal moet versturen kan het zijn dat ze het op school niet of niet goed kunnen openen dus ik zou voor jou gewoon voor een windows laptop gaan want op apple is gamen bijna onmogelijk er zijn bijna geen games voor apple en schoolwerk kan ook beter op een windows laptop

Zoals ik beschreven had wil ik niet gamen op de laptop, ik heb recent al een desktop daarvoor gekocht

Budget voor laptop ben ik vergeten, tja als apple het waard is dan 1000-1100 euro.

Edit: ik zie dat de goedkoopste Macbook pro 1080 euro is (studentenkorting). Dus als men iets goedkoper kan vinden met de zelfde specificaties en onderbouwen waarom het beter is dan apple, zou dat welkom zijn.

Laatst bewerkt:
Ik had op tweakers gezien dat de Dell XPS 17 beter uit de bus kwam dan die Asus

En mij is altijd verteld dat een zelf samengesteld Desktop beter is dan een Kant-en-Klare.

1000 euro voor een beetje school werk is bellagenlijk duur tenzij je zware apps moet gaan gebruiken
zo niet en je gaat alleen office gebruiken dan kan een laptop van 500 euro al prima uit de voeten

ik zal wat voor je samenstellen bij 4launch.nl

klikerdeklik
verschil in dit systeem is dat het dual channel ram ondersteund
en als je in de verre toekomst ram upgrade uit wilt voeren je quad channel ram kan gebruiken
en er zit een aftermarket koeler bij en die koeler raad ik wel aan voor Sandy bridge

Ben wel van plan om meer te doen dan alleen office. Met name CS5 en paar zware muziekprogramma's.

Edit: Ik zie dat ze bij Dell meerdere aanbiedingen hebben op de XPS series, gratis upgrades etc, en je kan kosteloos in 12 maanden betalen.
Welke is aan te raden de Xps 15 of 17 en welke configuraties ?

En ik had net de Tweakers BBG gecheckt die Gamesysteem van rond de 700 is dat ook een goede keuze ?

http://tweakers.net/reviews/2112/3/...ei-2011-budgetgamesysteem-en-gamesysteem.html

Laatst bewerkt:
hoewel ik mijn vraagtekens zet bij *zware* muziek programmas
als je CS5 gaat gebruiken is een mac computer wel een slimme optie
een windows pc zal het ook primma kunnen

tis maar net of je het geld er voor over hebt

het systeem van BGG is een heel stuk zwakker
en zal het geen 3 jaar vol houden met high end gaming
de HD5850 is eind 2009 uit gekomen en is een midrange game kaart
hoewel hij bepaalde games op high aankan zal deze het minder lang volhouden
dan bijvoorbeeld een HD6950

en de phenom x 4 955 is gewoon een heel stuk zwakker

Laatst bewerkt:
@leonidas
in dat linkje van BBG zit wel een phenom x4 955

de i5 2500 (k) editie heeft hij niet nodig die zijn voor overklockers bedoeld en bieden niks extra's
de i5 2500 is wel een aanrader hij kost ongeveer 150 euro en dat is een redenlijk zacht prijsje voor cpu van dit kaliber
en je hebt nu een mooie kast die nogal *duur* is dat is leuk voor de looks enzo maar je hebt er niks aan
je kijkt er een keer naar en je bent uit gekeken + dat je nu ook geen assemblage kosten erbij hebt zitten dit is dus dik over het budget

Laatst bewerkt:
ja ik doelde op het 2de systeem niet de bovenste ik vermelde dat ook want die met de phenom is 450 euro niet rond 700.

Maar goed en de video kaart zit ook geen verschil ?

edit: zag net dat bij azerty de i5 2500 maar 6 euro goedkoper is dan de 2500k

Oh en Firestorm bedoelde verder niets slechts (want je hebt voor mij een prima systeem in elkaar gezet 2mnd geleden nog bedankt :D), nam alleen het totaal systeem van BBG over. Die kast kan hem niets schelen maar prestaties wel, dus wil hij wel wat iets meer neer leggen mocht het een beter systeem zijn.

Laatst bewerkt:
Firestorm zou je het complete systeem nog in azerty willen zetten of maakt beide online winkels niet uit ?

En hoe zit het met de Videokaart welke is meer bang for buck ?

Vanaf welk bedrag is een i7 systeem interessant ?

Firestorm zou je het complete systeem nog in azerty willen zetten of maakt beide online winkels niet uit ?

En hoe zit het met de Videokaart welke is meer bang for buck ?

Vanaf welk bedrag is een i7 systeem interessant ?

Dat systeem is toch zwakker? Een GTX 560 die is slechter dan de HD6790! :eek: Terwijl er in de samenstelling van mij en firestorm een HD6950 in zit.... En 4Launch is misschien nog wel beter want azerty is de laatste tijd duur. Een i7 zou ik doen bij een budget van minimaal +900 euro voor een gamesysteem, al wil je een game PC. Alhoewel een i5 2500(K) net zo goed tot beter presteert in games ;)

Is Club 3d verder goed dan of kan ik beter een ander merk kiezen voor die 30-50 euro meer ??

Ja volgens mij een prima merk. XFX, MSI, Sapphire, Asus, Club3d zijn goede merken. Asus heb ik maar mijn vorige van Asus crashte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan