Nieuwe laptop en WiFi/internetverbinding klapt er na verloop van tijd uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkur1201

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
33
Hallo,

Ik heb al meerdere malen gekeken op forums maar kom dit exacte probleem niet tegen.
Onlangs heb ik een nieuwe laptop aangeschaft en omdat deze op zolder staat en mijn router beneden ben ik ook een WiFi extender gaan gebruiken (Netgear WN300).

Als ik zit te werken op mijn nieuwe laptop "klapt" na verloop van tijd de WiFi verbinding eruit. Dit terwijl mijn oude laptop, welke er naast staat maar helaas tot op heden zonder resultaat.
De nieuwe laptop heeft Windows 8, terwijl de oude Windows 7 heeft, misschien heeft het hier iets mee te maken? Ook lees je veel over dat de Windows firewall wellicht de extender blokkeert maar ook hier heb ik al in zitten "rommelen" maar ook hier heb ik het antwoord nog niet in gevonden.

Zodra dat de WiFi op die laptop eruit is geknald, ziet hij mijn beide netwerken wel (gewoon WiFi signaal en extender) maar kan ik hier geen verbinding maken.
De oplossing is de computer opnieuw op te starten en er is weer verbinding!

Wie oh wie kan me helpen dit probleem op te lossen ........
 
a. WAT ben je op dat moment op je pc aan het doen? Vooral downloaden kan je router (of je (wifi) netwerkkaart)) in de war brengen.
b. Je zou een andere drivers kunnen proberen voor je wifi netwerkkaart. Welke is dat (merk + type, kijk na in Apparaatbeheer onder Netwerkadapters)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,

Bedankt voor je reactie. Hierbij geef ik antwoord op je vragen:

a. Ik doe niets downloaden, gewoon mail (Outlook) gebruik ik + zo af en toe wat opzoeken. Als dat wel zo was zou het toch vreemd zijn dat de andere laptop met hetzelfde netwerk niet heeft?
b. Onder Netwerkadapters kom ik 6 apparaten tegen. De eerste is die staat genoemd is "ASIX AX88772-adapter USB 2.0 naar Fast Ethernet.

Gr. Maarten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
a. Ok, dan ligt het daar niet (gelukkig)
b. Dat is NIET de wifi netwerkadapter, want is een bedrade netwerkkaart. Je had beter ze alle 6 kunnen vermelden... :D

Tijs.
 
a. Ok, dan ligt het daar niet (gelukkig)
b. Dat is NIET de wifi netwerkadapter, want is een bedrade netwerkkaart. Je had beter ze alle 6 kunnen vermelden... :D

Tijs.

Ik kan ze niet kopi�ren dus nu gaat het erom welke je wil weten. Bedoel je misschien de "Intel (R) Centrino (R) Advanced-N 6235?
 
Dat is 'm, inderdaad.
Je zou de Intel autodetect driverupdate kunnen uitvoeren vanaf de laptop. Hopelijk komt daar nieuwere/betere driversoftware uit die je kunt installeren.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan