Nieuwe laptop: formatteren ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wook1ee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2013
Goedenavond dames en heren,

Ik heb viavia een "afgeschreven", zakelijke laptop gekocht. Het is een HP Probook 6560b.
Het is een model uit 2012 met i5 processor en ik had er dus heel wat van verwacht.
De laptop blijkt echter langzaam en hij staat vol met software van oa. HP (support suites en vanalles en nog wat).
Ik heb hier al wat van verwijderd maar handmatig is er geen beginnen aan.

Nu wil ik de PC opschonen, een frisse start geven. Wat kunnen jullie mij aanraden?

Note: Er staat Windows 7 op inclusief legale Microsoft Office programma's die ik graag wil behouden. De activationkeys ed zaten er niet bij.
Kan ik formatteren maar de legale Microsoft software behouden?

Alvast hartelijk dank voor jullie advies,

Mvg,
wook1ee

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl
Wil je een echte frisse start geven zal je ergen z'n zelfde versie windows 7 dvd moeten hebben hiermee kan je een schone installatie uitvoeren dan ben je op zijn frist:D

Die voorgeïnstalleerde software helpt niet echt. Zeker bij HP, Acer e.d.. Formatteren is dan de beste optie. Met Magical Jellybean Keyfinder kun je de gebruikte keys uitlezen en daarna weer gebruiken.

Heb je misschien nog een recovery partitie op de harde schijf? Mijn Probook 6550b had dat nog, maar die heb ik destijds nieuw in doos gekocht...

Windows 7.iso downloaden, en branden? Dan formatteren en dan via BIOS opstarten via CD-drive. Correct? Maar hoe kom ik dan aan legale Microsoft Office software?

Office:.... de windows versie is mogelijk gekoppeld aan de laptop... de office versie is aan de koper gekoppeld....
Als het een Office Enterprise versie is... dan wordt het een echt lastig verhaal.... die CD's zijn niet vrij te krijgen.
Als je student bent:
http://slim.nl/shop/Software/Microsoft.aspx
https://www.surfspot.nl/homepage.htm?returnUrl=/SURFspot/Task
Office Professional Plus 2013 (1 studiejaar) € 24,75

Of... als je niet aan macros of VB-scripting doet kun je net zo goed het Open Source LibreOffice of OpenOffice.org nemen, kost je niks.... en kan vrijwel hetzelfde als het Office pakket.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Ik ben student en gebruik de laptop voornamelijk voor school. Er staat het volledige Office 2010 pakket op.
Maargoed als ik hem niet snel kan openklappen en in Word aan de slag kan heb ik er niks aan!

Windows 7.iso downloaden, en branden? Dan formatteren en dan via BIOS opstarten via CD-drive. Correct? Maar hoe kom ik dan aan legale Microsoft Office software?
Is dit juist?

En hoe weet ik of x64 of x84 moet hebben?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel simpel: kijk in configuatiescherm - systeem en veiligheid -systeem «vrij vertald vanuit mijn Duitse Windows 7»

Bij mij staat daar nog 4GB RAM en 32 bit systeem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan