Nieuwe laptop hulp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aceraspirefan

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Hallo, ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en dacht ik moet hier maar om hulp vragen want er zijn zoveel. (ik zoek een nieuwe omdat mijn acer stuk is) ik ben op zoek naar een laptop die het volgende aankan en met een budget onder de €700 zou prettig zijn.
Wat ga ik er mee doen:

*Films kijken.(geen blu-ray)
*Veel internetten en bijv youtube dus niet haken bij filmpjes.
*Op z'n tijd een spelletje spelen (ik weet dat ze daar niet voor gemaakt zijn maar het is prettig dat ze het kunnen)
* word, powerpoint enz.
*muziek luisteren.

Dit was het eigenlijk Alvast bedankt

:D Nee, ik bedoelde hoe snel moet die laptop er komen / hoe dringend heb je 'm nodig : nu, volgende week over enkele weken?

In dat geval raad ik je aan even de folder van de Aldi af te wachten totdat daar weer een Medion laptop in wordt aangeboden. Dat kan volgende week al zijn, maar ook heel goed pas over 3, 4 of 6 weken.
De Medions staan verrekte goed aangeschreven, hebben standaard een érg leuke garantietermijn (2 of 3 jaar pickup and return) én bieden voor wat ze kosten een gigantisch leuke machine, daar kan geen enkel ander merk (behalve wellicht Acer) tegenop.

In dat geval raad ik je aan even de folder van de Aldi af te wachten totdat daar weer een Medion laptop in wordt aangeboden. Dat kan volgende week al zijn, maar ook heel goed pas over 3, 4 of 6 weken.
De Medions staan verrekte goed aangeschreven, hebben standaard een érg leuke garantietermijn (2 of 3 jaar pickup and return) én bieden voor wat ze kosten een gigantisch leuke machine, daar kan geen enkel ander merk (behalve wellicht Acer) tegenop.

Ok ik had daar al vaker wat over gehoord dus ik wacht dan even af maar ik had ook iets gehoord over hp is dat een goed merk (never nooit geen acer meer!)

Is niks mis mee, maar bij de Medions krijg je meer voor hetzelfde geld.

Lees dit topic eens aandachtig door, je zal er mogelijk wat aan hebben.

ik zoek trouwens wel een laptop die niet al te veel lawaai maakt en niet heet wordt zoals die ik nu heb :( (welke processor heb ik dan nodig)

Dat maakt niet zo gek veel uit.
Laat ik mijn advies als volgt samenvatten en voor dit moment afronden:

of je nu een Dell - Asus - Toshiba - HP en / of nog enkele andere merken koopt, het maakt weinig uit, ze staan allemaal wel in de top tien.

Ga in Google naar een kieskeurig of prijsvergelijk (of hoe ze ook allemaal mogen heten die prijsvergelijkingssites) en bekijk daar een stuk ofd 3 a 4 laptops van bovengenoemde merken die binnen je budget vallen.

Post de typenummers hier en we vertellen je welke het meest waar voor je centen biedt.
Tip voor het zoeken: staat als processor vermeld : Intel Pentium dual core, sla die laptops dan over. Staat er echter Intel Core2 duo, betrek die dan wel in je keuze.
Nog een andere tip: lees je 9 cells batterij of 6 cells, neem dan in principe de 9 cells in je overweging mee en laat de 6 cells achterwege.

Laatst bewerkt:
Wat ga ik er mee doen:

*Films kijken.(geen blu-ray)
*Veel internetten en bijv youtube dus niet haken bij filmpjes.
*Op z'n tijd een spelletje spelen (ik weet dat ze daar niet voor gemaakt zijn maar het is prettig dat ze het kunnen)
* word, powerpoint enz.
*muziek luisteren.

Dat kan ook gewoon goed met een dual core. Ik zie het probleem niet eigenlijk.
Voldoet nog prima aan het lijstje hierboven.

Oke "zware" games moet je er mee spelen, maar in mijn ogen is daar een laptop ook niet voor. Het kan wel met de duurdere, maar het blijft bagger :) daar heb je gewoon desktops voor.

Maar hier een lijstje zodat je de grafische kaart kan checken van je laptop
http://www.notebookcheck.nl/ATI-Mobility-Radeon-HD-4650.17602.0.html

Waarom zou je anno 2010 een nieuwe laptop kopen met een Pentium dual core, daar waar er Core2 duo's, Quaa cores, I3, I5 en I7's zijn? Ik vat 'm niet denk ik? Een aspirant koper gaat toch niet iets kopen wat dik achterhaald is en door 5 andere 'soorten' is opgevolgd?

eeuh de prijs...

De Goedkoopste I3 zit net onder de 600. De I5 / I7 zitten daar dik boven.
Waarom nu dikke knaken neer leggen voor een iets zwaardere cpu, waar de TS toch geen gebruik van gaat maken....

Als je nu een beetje wilt gaan renderen ect. Dan moet je de modernere versies pakken.
Maar de TS heeft een lijst gegeven en daar staat niets zwaars tussen.
waarom dan bv 200 eurie meer uitgeven als nodig is?

Je koopt toch geen i7 om wat te surfen?

Maar voor de prijsklasse tot 700,- is dit toch wel 1 van de betere
http://www.informatique.nl/467492/toshiba-satellite-l500-1zp.html
Overkill voor surfen en PP, Word excel ect. maarja

dus eigenlijk is het toch gewoon een videokaart waar al 1gb op staat of? wordt deze ook erg heet? kan deze laptop een game aan? en de laatste kan ik hier vloeiend youtube filmpjes op kijken?

:D

Vloeiend youtube filmpjes kijken kan eigenlijk met elke huidige laptop.
Hiervoor heb je niets boeiends voor nodig. Dat kun je ook met een laptop van bv 300-400 euro.

Het volgende zou makkelijk kunnen met de L500-1ZP

Hier bv gta4 op een vergelijkbare toshiba laptop of 1 met lagere specs
http://www.youtube.com/watch?v=xkZIT7TSv-I&feature=related
Assasins creed
http://www.youtube.com/watch?v=7EaU4QyUkHU&feature=related
COD 4
http://www.youtube.com/watch?v=eY494PHGhdQ&feature=related

Je kan op youtube nog wel meer vinden.

En ja een laptop wordt een stuk heter als een desktop. Dit kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken.
Ook heeft deze kaart eigen geheugen dus niet shared.

Persoonlijk blijf ik er bij dat gamen op een laptop niet fijn is. Het kan wel maarja
Klein scherm, toestenbord is ook aan de kleinere kant en je moet en een muis in prikken. kun je net zo goed al een desktop aanschaffen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan