Nieuwe laptop kan geen verbinding met router maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xXSanderXx

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Hallo ik zit met het volgende probleem.
Ik heb zojuist een nieuwe laptop aangeschaft (Acer 6930G) en wil deze graag koppelen een de router ( Linksys WRT54G)
Nou zegt hij het volgende: het maken van een draadloze verbinding is vanwege een onbekende reden mislukt
Hopelijk een bekend probleem?

Ik kom dus nog niet op het scherm waar ik de beveiligingscode moet invoeren.
Hier kom ik wel als ik wil inloggen op andere netwerken in de buurt.
Op mijn oude laptop heb ik wel gewoon draadloze verbinding met mijn eigen netwerk (is allemaal niet door mijzelf ingesteld)

Ik was hier laatst met een vriend zijn laptop daarmee had ik hetzelfde probleem.
Ik heb al wat gezocht hier op het forum en kwam al wat tegen over een mac filter.
Alleen zit ik met nog een probleem als ik naar 192.168.1.1 ga en het wachtwoord intyp (wat degene op heeft geschreven die het ingesteld heeft) pakt hij hem niet

Ook las ik iets over een reset van de router maar stelt dit veel voor? Ik ben namelijk echt een noobje als het om computers gaat.

Ik denk dat je er niks aan hebt maar hier een link naar een printscreen van ipconfig/all
http://i157.photobucket.com/albums/t44/oOSanderOo/screenshotipconfig.jpg

Stekker van de router heb ik er al uit getrokken 10 sec gewacht en weer terug gestopt. zonder resultaat dus.

Alvast bedankt,

Sander.

Laatst bewerkt:
Nieuwe laptop kan geen draadloze verbinding maken

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Gisteren heb ik een ACER eMachine G725 gekocht met Windows Vista Home Premium SP1. We hebben ADSL via een Livebox van Online (voorheen Wanadoo). Er is een hele lijst van beschikbare netwerken in de buurt. Bij bijna allemaal vraagt-ie om de toegangscode zodra ik probeer te verbinden. Maar uitgerekend bij ons eigen netwerk doet-ie zelfs dat niet eens. Foutmelding: onbekende fout. In de logboeken geen bruikbare informatie.

Ik heb uitgebreid gegoogled en op de website van Online gekeken, maar geen oplossing gevonden. Iemand een idee?

P.S.: onze oude PC heeft verbinding via een USB-dongle, werkt probleemloos.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost

Hoera, mij is het ook gelukt. Ik zit nu achter onze nieuwe notebook te internetten.

Ik heb via de oude PC het MAC-adres van de notebook toegevoegd aan de lijst van de Livebox.

Ik had nog nooit van MAC-adressen gehoord... Al ben ik dan een newby, ik ben gelukkig geen noob!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan