Nieuwe laptop kiezen.. Hulp gevraagd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DionWintjens

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij op dit forum kan vertellen welke keuze ik moet maken!
Ik wil een nieuwe laptop, maar weet niet echt waar nou de verschillen zitten...
Wat ik wil kunnen doen is:

- Veel dingen tegelijk (Office, internet, muziek etc.)
- Films goed kunnen bekijken (HD hoeft niet per se)
- Bepaalde zwaardere programma's wil ook ook graag kunnen draaien (met oa MixMeister ondervind ik op dit moment problemen.. Dan hapert ie soms)
- Af en toe een spelletje kunnen spelen (Fifa 11 bijvoorbeeld, maar het gamen is niet het belangrijkste)

Het bedrag dat ik eraan uit wil geven ligt onder de 800 euro.
Ik heb uiteraard zelf al gezocht en kwam op de volgende laptops:

Asus K52JT
Asus N53JF
Asus N61JQ of JV
Acer Aspire 5745G
Acer Aspire 5742G
Hp Pavilion G6-1060ED

Deze laptops liggen allemaal best wel bij elkaar in de buurt qua specificaties, maar vooral bij de videokaart kom ik niet achter welke nou goed, en welke niet goed is!

Bij voorbaat heel veel dank voor degene die mij helpt!

Dion

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij ,

Ik zou zeker voor de Asus gaan gewoon een beter merk alleen de videokaarten verschilt nogal de Asus met de gt425 heeft de beste videokaart maar weer en iets mindere processor dan de eerste de derde zou ik niet doen dan zou het de tweede worden. maar misschien is dit een goede optie iets duurder maar van alle drie de asus de beste specificatie.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie! De optie die jij gaf, de AsusN53SV, vind ik toch te duur... En als ik moet kiezen tussen een betere processor of een betere videokaart, waar zou ik die keuze op moeten baseren??

(Ps. Andere reacties en meningen zijn nog altijd welkom!! Ik wil zo veel mogelijk advies...)

Hoi,

Voor gamen is een beetje goede videokaart wel van belang en gezien alle specifaties dus ook van de acer en hp heeft de de tweede Asus dus de beste specificatie een i5 plus als eerder genoemde Gt425 is dan een goede optie .

Ps .meld hem toch nog even hier is hij 25 euro onder de 800€ de eerder door mij gelinkte aangezien je onder de 800 wilt blijven.

Laatst bewerkt:
En waar is de processor dan bij van belang?? Want het gamen staat voor mij niet op de eerste plaats.. Dat doe ik eigenlijk maar af en toe.. Het is voor mij het belangrijkste dat ik gewoon veel veel tegelijk kan doen, en daarbij dacht ik dat de processor wel van belang was?? Of heeft die tweede Asus ook een processor die goed genoeg is om veel tegelijk te doen en eventueel zwaardere programma's aan te kunnen (zoals MixMeister bijvoorbeeld). Of is dat weer een andere specificatie? Haha, sorry voor al mijn vragen, maar ik wil graag een goede keuze maken!

Hoi,

Begrijpelijk, voor het meer tegelijk doen is de processor wel weer van belang en dan vooral de cache van de processor 6mb is beter als 4mb dus zal je daar op moeten letten. heb je mijn ps gezien in me vorig bericht?

Ow sorry, de PS had ik over het hoofd gezien. De link die je stuurde in je eerste bericht toonde bij mij een Asus van 850 euro.. Dus ik weet niet helemaal wat je bedoeld.. En dan nog een vraag.. Stel ik ga voor de eerste Asus, die K52JT, want die heeft de betere processor, is daarvan de videokaart wel nog goed genoeg, of is die echt slecht?

Hoi,

De ps gaat om het zelfde notebook als uit mijn link kost bij Azerty dus 775€ en voor gamen is de eerste Asus wat minder maar voor de rest een prima optie.

Ok, nu snap ik wat je bedoelt, maar ik ga mijn laptop waarschijnlijk bij Paradigit kopen, want daar schijnt de service het beste te zijn, en dan zal de prijs alsnog wel ruim boven de 800 uitkomen...
Wat betreft mijn keuze zit ik nu dus te twijfelen tussen de eerste en de tweede... Maar zou ik bijvoorbeeld Fifa 11 kunnen spelen met de eerste??
En dan nog iets, er zijn twee verschillende K52JT's; eentje met i5 en eentje met i7.. Wil je eens kijken of het verschil in prijs dit waard is: http://www.vergelijk.nl/compare/19784985/19784984/18975400/

Bvd!

Hoi,

Ze hebben trouwens bij Paradigit deze en dan zou ik het wel weten zou geeneens over de ander praten nieuwste I7 processor goede videokaart 6 gig geheugen en inderdaad een prima service.

*Link ontbreekt... Zou graag toch nog willen weten of je met die videokaart van de K52JT een spelletje als FIFA 11 zou kunnen spelen.. En of het het waard is om voor een paar tientjes meer een i7 te nemen ipv een i5..

Hoi,

Sorry hier de link en voor een paar tienjes meer zou ik voor jou doel de I7 nemen maar kijk eens naar de link;);)

Hoi,

Videokaart is beter als de 6370, en qua prijs weet je het toch af en toe niet meer ingekocht misschien, dus goedkoper kunnen verkopen je weet het niet maar ik weet wel het zou een goede optie zijn.

Ok, heel erg bedankt voor je hulp! Ik denk dat het die dan wel wordt! Maar ik weet eigenlijk nog steeds niet goed wanneer een videokaart goed of slecht is... En weet jij of ik nou met die GT520M 1GB FIFA 11 bv kan spelen?

Hoi,

Kijk eens hier misschien helpt deze , en ja je zal fifa 11 kunnen spelen al ben ik van mening dat een notebook niet echt geschikt is om te gamen maar hij zal het wel spelen in ieder geval misschien niet op hoogste settings maar het zal kunnen.

Dankjewel voor de link! Nu ik ze allemaal heb vergeleken ben ik tot de volgende laptops gekomen:

- Asus K53SJ voor 699 euro (+ Goede processor, ~redelijke kaart)
- Asus N53SV voor 799 euro (~Redelijke processor, +goede kaart, -duurder)
- Asus N53JF voor 699 euro (~Redelijke processor, ~redelijk goede kaart)
- Asus K73SV voor 699 euro (~Redelijke processor, +goede kaart, -17 inch)

Ik weet nog niet welke het gaat worden... Als die K73SV nou 15,6 inch was en geen 3,2 kg woog, was het die geworden denk ik, maar dat is hij niet..
Nog een laatste suggestie of advies??

(Ps. Heb nu als videokaart GeForce Go 7300 128Mb, dus het zal wb de videokaart in ieder geval een flinke vooruitgang zijn toch;) )
(Ps2. ****... Denk dat Paradigit een foutje heeft gemaakt op de website... Die K53SJ is namelijk op andere websites een stuk duurder en ook op een andere pagina van de Paradigit site geeft hij 779 aan, maar als ik hem 'bestel' staat er weer 699...)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zag ik ook maar dat zal komen om dat hij in de aanbieding krijg elke week een nieuwsbrief en daar staat hij als aanbieding van daar het prijsverschil;)

Aah kijk, dat verklaart inderdaad veel! Zou je mij dan kunnen vertellen tot wanneer die aanbieding loopt?? Want vandaag kan ik niet gaan, morgen is de zaak dicht, dus maandag is de eerste mogelijkheid.. Er zal vast wel een datum in de folder staan denk ik.. (Ik krijg de online folder niet ge-opend, vandaar dat ik het vraag)

Hoi,

Op de folder staat niets maar je kan hem reserveren dan kan je hem toch maandag of dinsdag ophalen en je bent niet tot aankoop verplicht volgens mij maar zal even moeten vragen voor de zekerheid.

Ps niet goed gekeken tot 24 juni geldig maar de 24 juni is denk een typ fout denk 24 mei dus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan