Nieuwe laptop kopen maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shelleyy

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Hallo allemaal,

Graag wil ik weten of er een cd in een 14 inch laptop kan.
Ik wil graag een nieuwe laptop kopen en was aan het kijken voor een 15,6 inch alleen dacht ik voor mijn school vind ik één maat kleiner ook wel goed alleen wil ik wel dat er een cd in kan.
Kan iemand mij hier op antwoorden?

Groeten Shelley:)

Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen. Ik heb nu een oude Dell in maat 15.6 inch
Graag wil ik deze maat, of de 14 inch. Alleen wilde ik hier van weten of je hier ook een cd in kan doen, weet iemand dat? en zijn er nog bijzonderheden met een 14 inch laptop?

Groeten Shelley:)

15,6 kan zoiezo dvd cd bluray aan liggend aan je budget

wat is het doel van de laptop?
wat is je budget voor de laptop?

Mijn budget is max €550,-
De laptop gebruik ik bijna elke dag voor school en voor thuis.
Op school moet ik er verslagen mee maken dus gebruik veel word en internet om dingen op te zoeken. Ik heb er ook foto's/filmpjes en muziek op staan en luister graag muziek op youtube. verder hoef ik er geen grote programma's op voor spelletjes maar wel picasa om foto's te bewerken.

Maar je kan verder niks vertellen over de 14 inch? en dit is een i3 processor zag ik, is een i5 niet wat beter zodat ik zeker weet dat hij wat sneller is? en heb je hiervoor ook een asus of acer? dit vind ik persoonlijk wel mooie laptops en hoor hier goede dingen over. en als ik wel eens in een folder kijk voor laptops staat er niet altijd i3, i5 of i7 bij maar dan dual core of andere dingen kan je hier iets over vertellen?

zelfde model maar dan met een i5 zal qua rekenkracht niet veel doen verschillen
klikerdeklik

wat betreft het 14inch gebeuren dat kan ook dan moet je het op een Dell inspiron houden
klikerdeklik

Asus is een goed merk heeft ook wat opties
heb hier een lijstje met mogelijke laptops die je kan kiezen klikerdeklik

wat betreft Acer zeg ik nee dat is een zeer slecht merk als het gaat om laptops en services is ook vaak in het nieuws geweest (radar.nl) etc
ik raad Acer af

wat firest0rm zegt, verder: "en als ik wel eens in een folder kijk voor laptops staat er niet altijd i3, i5 of i7 bij maar dan dual core of andere dingen kan je hier iets over vertellen?"

dual core / quad core zegt wat over hoeveel 'kernen' een processor bezit waardoor ze meerdere 'instructies'/taken tegelijkertijd kunnen uitvoeren. een i3/i5/i7 is een typenummer van intel. i3 is over het algemeen dual core, i7 meestal quad core. i5 is in laptops vaak dual core en in desktops kan dit ook quad core zijn. ik zou me hier verder niet al te veel mee bezig houden, vermoedelijk kom je toch op een dual core uit.

Oke jullie allebei bedankt voor de tips en de sites. Ik kan even rustig kijken in de winkel ook qua maat van de laptop. Maar ik zit dus zelf nog erg te twijfelen of er nou erg verschil is tussen een i3 of i5 en of dus een dual core genoeg voor mij is. Maar dit geeft dus niet zoveel verschil?

Misschien deze. Iets boven jouw budget maar deze heeft wel een zeer goede videokaart en een nieuwe Intel Core i5. Ik heb hem zelf ook:d:d. Alleen als je een 14" Inch koopt, koop je automatisch Packard Bell. Dit is de enige fabrikant die 14" Inch laptops maakt (als het goed is). Alleen is Packard Bell niet zo'n sterk merk (ik heb er hele slechte ervaringen mee:confused:).

Maar dit geeft dus niet zoveel verschil?

Dat ligt eraan wat je er mee wilt doen. Als je wat 'zwaardere' programma's draait, kun je beter voor een Intel Core i5 gaan. Ga je alleen internetten en video's kijken, kun je beter voor een Intel Core i3 gaan. Voor de toekomst is het beter een Intel Core i5 te kopen, want de dagelijkse programma's worden ook met de tijd 'zwaarder'.

Laatst bewerkt:
nee Dell maakt ook 14inch laptops heb in de vorige post al een Dell inspiron geadviseerd

Oke, die is zeker mooi. Dus ik kan beter voor een 15,6 inch gaan dan? En Asus komt er zoiezo vaak wel goed uit (wat ik hoor)

Dell is ook een goed merk vaak wel wat aan de dure kant maar kwalitatief goed

Oke dan hou ik die ook even in mijn hoofd! Ik kijk in de winkel of ik dit formaat oke vind en anders kijk ik verder voor een 15,6 inch.

Ik heb nog een tabel van een test onder 30000 laptops van verschillende merken. Daarop kun je zien hoeveel % van de laptops binnen 2 en 3 jaar één of meerdere mankementen vertoont:
1258544992.png

Zo zie je toch dat HP slechter is dan Acer en Asus het beste merk is:D.

Laatst bewerkt:
Ik vind persoonlijk 14" inch toch te klein. 15,6" Inch is toch wat gebruikelijker en handiger.

PS: Welkom op Helpmij:D!

Okee, dit zoek ik dan even voor mezelf uit als ik in de winkel ben geweest en kan dan rustig verder kijken met wat ik nu gehoord heb! Dankjulliewel allemaal!

@bassie, je weet dat die tabel nergens op slaat? hp is een zeer vaak gebruikte laptop onder zakelijke gebruikers die vaak een stuk intensiever gebruikt worden, de tabel zegt helemaal niets dus trek je daar absoluut niks van aan. appels met peren vergelijken...

ook al is asus inderdaad een prima merk, maar hp is echt niet veel minder hoor. hp heeft bijvoorbeeld pick up and return service (komen ze de laptop thuis bij je ophalen als er wat mis mee is).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan