Nieuwe laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anna17

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
30
Hallo allemaal,

Al voor de derde keer in drie maanden tijd is mijn Dell laptop (de 17 inch Studio) kapot. Ik ga mijn geld nu echt terugeisen en daarna wil ik een nieuwe laptop aanschaffen.

Op dit moment twijfel ik tussen de volgende laptops:
* HP Pavilion dv6-1180ed
* HP Pavilion dv5-1160ed (deze is bijna nergens meer te koop volgens mij)
* Dell inspiron 15 (toch weer een Dell, omdat de service echt top is...)

Wat raden jullie mij aan?
Ik gebruik mijn laptop allereerst voor de standaard dingen, zoals tekstverwerken, internetten en muziek luisteren. Ook gebruik ik het om video montages te maken en ben ik bezig met webdesign. Ook is één van mijn hobby's fotografie en ben ik bezig met het bewerken van foto's. Een heel belangrijk punt is dat ik gek ben op De Sims en dus graag een laptop wil waar ik de Sims 3 (en 2) goed op kan spelen. Ik weet dat de tweede laptop dat kan, een vriendin van mij heeft deze namelijk, maar van de rest weet ik het niet.

En... raden jullie mij eventueel andere laptops aan? Ik zit te denken aan een laptop van maximaal 1000 euro, zeker niet meer!
Ik wil sowieso geen 17 inch laptop meer, dit is onhandig als ik ga studeren. Veel te zwaar om mee te sjouwen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

Groetjes,
Anna
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Wil je een echt merk;) dan zou ik een Toshiba overwegen en wat dacht je van deze

Modag
 
kijk eens bij xxodd
Daar kun je zelf ook bepalen wat er in komt aan hardware....
onder andere te koop bij azerty.
 
Zo, dat is een snelle reactie! De videokaart die in die laptop zit, de ATI Mobility Radeon HD3470, die werkt dus prima met spellen als de sims 3?

In de laptops die ik gevonden had zit de ATI Mobility Radeon HD 4530, de NVIDIA GEforce 9600M GT en de ATI Mobility radeon HD 4330. Werken die videokaarten goed met oa. de sims 3?
 
Zo, dat is een snelle reactie! De videokaart die in die laptop zit, de ATI Mobility Radeon HD3470, die werkt dus prima met spellen als de sims 3?

In de laptops die ik gevonden had zit de ATI Mobility Radeon HD 4530, de NVIDIA GEforce 9600M GT en de ATI Mobility radeon HD 4330. Werken die videokaarten goed met oa. de sims 3?

De 9600GT sowiezo!:thumb:
 
Hoi,

Ja de 4000 van ati serie zal de sims inderdaad wel spelen.

Modag
 
De 9600GT sowiezo!:thumb:

Ja, dat dacht ik al. Daar werkt het bij die vriendin van mij dus ook prima. Alleen die laptop is bijna nergens meer te krijgen, dus ik zoek eigenlijk een tweede optie... ik weet namelijk niet hoe lang het gaat duren voor ik met Dell alles kan regelen (geld terug etc.)....
 
Anna, al eens overwogen om bepaalde componenten zelf te kiezen in je volgende laptop?

klik
 
mijn link geeft ook een zelfbouw pakket aan.....
 
Als ik een adviesduit in het zakje mag doen?

in principe is het héél erg simpel wat jij nodig hebt.

Ik ben zo vrij geweest om een stukje van jouw tekst te knippen en hier te plakken.

Ik gebruik mijn laptop allereerst voor de standaard dingen, zoals tekstverwerken, internetten en muziek luisteren. Ook gebruik ik het om video montages te maken en ben ik bezig met webdesign. Ook is één van mijn hobby's fotografie en ben ik bezig met het bewerken van foto's. Een heel belangrijk punt is dat ik gek ben op De Sims en dus graag een laptop wil waar ik de Sims 3 (en 2) goed op kan spelen. Ik weet dat de tweede laptop dat kan, een vriendin van mij heeft deze namelijk, maar van de rest weet ik het niet.

Dan is het antwoord op je zoekvraag eigenlijk vrij simpel: véél geheugen (liefst 6 giga RAM en dús ook 64 bits Windows), een 'fatsoenljke' processor en een lekker snelle videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Als ik een adviesduit in het zakje mag doen?

in principe is het héél erg simpel wat jij nodig hebt.

Ik ben zo vrij geweest om een stukje van jouw tekst te knippen en hier te plakken.

Ik gebruik mijn laptop allereerst voor de standaard dingen, zoals tekstverwerken, internetten en muziek luisteren. Ook gebruik ik het om video montages te maken en ben ik bezig met webdesign. Ook is één van mijn hobby's fotografie en ben ik bezig met het bewerken van foto's. Een heel belangrijk punt is dat ik gek ben op De Sims en dus graag een laptop wil waar ik de Sims 3 (en 2) goed op kan spelen. Ik weet dat de tweede laptop dat kan, een vriendin van mij heeft deze namelijk, maar van de rest weet ik het niet.

Dan is het antwoord op je zoekvraag eigenlijk vrij simpel: véél geheugen (liefst 6 giga RAM en dús ook 64 bits Windows), een 'fatsoenljke' processor en een lekker snelle videokaart.

Oke.. en welke laptops zijn dan aan te raden? Die ik heb genoemd bovenin dit topic, kunnen die het in principe aan?

Misschien stel ik ietwat veel en domme vragen, maar ik heb er niet zo veel verstand van en wil het deze keer eens goed aanpakken!
 
Eén die 4 of 6 giga geheugen heeft, een videokaart uit het hogere segment en een processor boven de 'twee liter'. Videokaarten uit het hogere segment vind je in klasse 1 en de top uit klasse 2 : Klik
 
Laatst bewerkt:
Een videokaart uit het hogere segment. Vanaf welke moet ik dan denken?
 
Heel erg bedankt!! Ik ga eens even zoeken :) hier heb ik echt wat aan!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan