Nieuwe laptop kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

Mijn zus wil graag een nieuwe laptop halen. De oude laptop begint heel traag te worden, zelfs na herinstallaties van windows.

Ze wil hem vooral voor internetten, downloaden, films kijken, outlook, itunes etc gebruiken. Een spel als sims 3 zou mooi meegenomen zijn. Het is wel noodzaak dat de voorgenoemde programma's (behalve sims 3) fatsoenlijk tegelijk kunnen draaien, zonder dat het systeem traag begint te worden.

Ze heeft nu een Compaq Presario c700, met Vista Home Premium, bijna 2 jaar oud. (1 gb ram, 1,46 GHz Intel Pentium dual). De accu gaat max 10 minuten mee, dus een lange levensduur van de accu is ook een belangrijk punt.

Ze heeft er twee uitgezocht, de Asus K50IJ-SX076V en de Asus K50IJ-SX154V (vergelijking). Beiden hebben 3 gb ram, 4 lijkt me overbodig voor een thuisgebruiker? Zijn deze geschikt voor haar eisen? Of zijn er andere, (betere) opties?

Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt,
Niek

Beste voor nu voor simpel huis-, tuin- en keukengebruik is nog steeds de HP Compaq series, Acer is veel te duur voor wat het maar is.
en die Acers, daarop zal je Sims3 maar met moeite kunnen spelen hoor! alles wat je ziet van Intel chipsets als grafische module op een pc of laptop, daarmee kan er niet degelijk gespeeld worden op zo'n games.
best kijken voor eentje met ATI 46** series ten minste, met lager kan je Sims3 echt niet goed spelen. anders een nVidea, maar daarvan weet ik wel niet goed welke best zijn om te spelen op een laptop.

over die 4 gig, geen enkele 32-bits pc heeft een volledige 4 gig, altijd zal het maximum 3.8 gig zijn (op dit moment toch ^^)

Het gaat over Asus, niet Acer ;-) En dan nog, het is niet noodzakelijk dat de sims gedraaid kan worden, mooi meegenomen, maar het draaien van meerdere applicaties tegelijk is een sterker punt. ;-)

Ik moest er nog even bijvertellen dat ze totally never again een Compaq wil. Over de ram, vandaar dus de keuze voor 3 gig?

Wat ik zie, is dat één van de verschillen tussen de twee laptops de cache is, 1 mb vs 2 mb. Is dit een echt voordeel en de €40 verschil waard?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan