Nieuwe laptop kopen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arn0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arn0

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Ten eerste good morning gents,

Even een korte uitleg. Binnenkort krijg ik de eerste paar centen van defensie binnen en daarvoor zou ik graag een leuke laptop voor kopen.
Dat elke laptop wel kan tekstverwerken weten we en daar zal die dan ook wel deels voor gebruikt worden.
Voor de rest zou ik er ook nog wel eens af en toe een spelletje op spelen dus dat is wel het belangrijkste.
Budget zit ongeveer tot de €600,- (heb je nu voor €650 en laptop die stukken beter is dan is dit geen probleem).

Simpel opgesomd
-Voornamelijk voor spelen van games
-Rond de €600

Zelf heb ik natuurlijk ook al rond gekeken en kwam ik een Acer Aspire 5755G-2678G64MN tegen waarvan alleen het budget wat te hoog was.

Bedankt alvast voor het lezen/reageren en hopelijk zitten er wat goeie voorstellen bij!

Bedankt MertensW
De Toshiba ziet er inderdaad goed uit.
Vanwaar die haat tegen Acer of is het gewoon geen kwaliteit
En is de NVIDIA GeForce 315M TurboCache beter dan een NVIDIA GeForce GT 540M ?

Acer is een budget merk laat ons maar zeggen. En met acer is wel groot bekend dat er snel nogal problemen mee zijn.

Uiteraard is de geforce GT 540M wel bete dan de 315M maar de prijs ligt natuurlijk ook hoger van die acer tegenover de toshiba + er zit een I7 in dat is een beetje overkill voor wat je wil doen met de laptop. Een I5 is perfect voor gaming.

Wat voor games zou je willen spelen op de laptop, paar voorbeelden?

Ik gebruik 4 Acers (1x Travelmate 2310 (als backup server globaal 2~3 per week 8 uurtjes), 1x Aspite 5750G i5 met VNVIDIA 2Gb grafisch, 1x 7520 17" en 1x Acer One) en een Paradigit Voyager 7021T als server (24/7).
Alle bevallen mij prima, de oudste (Paradigit) is ergens rond de 11 of 12 jaar, de oudste Acer (2310) is ergens rond de 9 jaar in gebruik.
Beide verzorgen mijn server-verhaal.
De Acer Aspire 5750G voor onderweg (2011), de 7520 voor webdesign met 2 aangesloten schermen aangesloten (2006 ergens) en de Acer One voor op de bank (2011).
Ik heb nog nooit enig probleem met 1 van deze 5 gehad - de Paradigit Voyager 7021T heb ik wel 2x de IDE schijf moeten vervangen maar die staat ook 24/7 aan.
Dat heb je met IDE...
Tevens het geheugen moeten uitbreiden.
Mijn server (12 websites) draait op Windows Server 2000 met allerlei service packs (4 geloof ik).
Kortom, wakker blijven - je praat over computers, niet over vrouwen... (heb er 1 van 'n betrouwbaar merk Groningse ja, en das zat!).

Laatst bewerkt:
Niet zo kortzichtig zijn prins333, ik zeg ook niet dat elk toestel het gaat hebben, maar het is wellom bekend dat acer het merk is met de meeste problemen, dat kan je gewoon niet tegenspreken :)

OK, doe dat eens...
Gisteren heeft de Acer (2310) 15.000 bezoekers gehandeld.
Waarvan 7 webwinkels.
Draait nu reeds 48 uur daar de Paradigit een nieuwe DVD - met schrijf optie - krijgt.

Laatst bewerkt:
Lijkt me simpel.
Als mijn Acertje al 9 jaar dienst doet als backup server en ik nog 3 zakelijk gebruik.
Kan ik me niet voorstellen dat er iets aan het merk mankeert.
Je moet niet zo raar doen - geef eens 1 goed argument.

Wat post 8 betreft bewijst enkel maar dat Acer desondanks dat er meer problemen mee zijn tegenover andere merken nog goed blijft verkopen door zijn goedkope prijs. En waar kijken webwinkels naar? naar wat het beste is voor de klant of wat goed verkoopt? welja ik denk dat dat antwoord wel duidelijk is. Ik doe er niet raar over, ik geef gewoon als argument dat acer het merk is dat bekend staat voor het merk te zijn waar meer problemen bij voorkomen dan bij andere merken.

Laatst bewerkt:
@MertensW: Vreemd, mijn ervaringen zijn totaal anders - heb er ook maar een paar..
Maar ja, je zult wel bij een een of ander merk werken (joke).
O, dit nog, mijn Acer TM2310 en Aspire 7520 staan nu al 11 dagen en een paar uur nonstop te draaien.
Ik word wel verzocht een (de) update(s) te installeren (Windows) maar dat doe ik vannacht wel.
MertemsW, knows best, alleen zie ik het anders.

Heren, tot nu toe ben ik al erg blij met jullie advies.
De laptop in kwestie hoeft natuurlijk het velt niet in.
Qua spellen.. ik ben nooit echt een gamer geweest dus het zullen wat RPG's zijn. Skyrim lijkt me wel goed of iets anders leuks.
Is het nog mogelijk om bijvoorbeeld een betere videokaart er in te zetten of is de Toshiba op zich al goed genoeg?

Weet ik niet, bij Acer niet daar zit deze in-gesoldeerd, of hoe je dit ook mogen schrijven in het Frans...

Neen een andere videokaart er in steken is niet mogelijk. De videokaart van de toshiba zal wel voldoende zijn. eventueel zelf MW3 kan je er op draaien( dan niet op high settings).

...En zo is.
En dat is bij beide laptops zo.
Ik zou voor de Acer kiezen (haha), das een grap.
Mijn ervaringen zijn goed, over andermans ervaringen kan ik niet oordelen.
Acer is wel gemakkelijk typen... wat voor notebook heb je?
Vind ik een goed argument - de rest is Volendamse meiden praat.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al gezegd had kan goed zijn dat jouw acers perfect werk leveren. Maar jouw acers zijn er 4 van de ... miljoenen/miljarden dat er zijn op de wereld. Het gaat ook niet om jouw ervaring of mijn ervaring maar over het algemeen "the big picture". Daar haal ik mijn feiten en mening uit.

Ik zelf werk met 2 laptops: Werk laptop die ik ook thuis gebruik Dell Latitude 6420 met de I5 cpu. pracht van een toestel.
en eigen laptop MSI CX640DX 479NL wat opzich ook wel een pracht van een toestel is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan