Nieuwe laptop kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

teunnk

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2012
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe laptop halen voor school maar wil er ook een beetje op kunnen gamen.
Mijn budget is rond de 570 euro, En dan is 570 ook echt het maximale.
Ik was een beetje aan het rondkijken en heb wel wat laptop gevonden maar als iemand een betere weet te vinden dan mag je hier dat vermelden :)
Hij moet het liefst van een winkel binnen Europa zijn. Op amazon.de zag ik ook wel goedkope laptops staan.
Ik wil spellen spelen zoals skyrim en gta 4 op medium settings en ik wil ook minecraft maxed out kunnen spelen allemaal boven de 30 frames per second.
Hier zijn wat laptops die ik gevonden had. Welke is hiervan het best en voldoet aan mijn eisen? Mij lijkt de eerste laptop het best (HP) want hij is het goedkoopst en de videokaart is volgensmij het beste (Weet niet of de gt540m of gt 525m beter is), En hij heeft een quad core processor plus een gratis dirt 3 spel.
Ik hoor graag uw mening :)

HP (500 EURO met Dirt 3 er gratis bij)
CPU: AMD A8-4500M 1,9ghz Quad Core (Turbo boost 2,8ghz)
GPU: HD 7670M crossfire met HD 7640g allebei 1gb
RAM: 4GB.

MSI (560 EURO)
CPU: I3 2350M 2,3ghz Dual Core
GPU: GT540M 2gb
RAM: 4GB

SAMSUNG (520 EURO)
CPU: I5 2410 2,3ghz Dual core
GPU: Gt520M 512MB
RAM: 4gb

Fujitsu (550 EURO) (Niet zo erg fan van het merk heb al eerder een laptop er van gehad en was snel kapot door slechte bouwkwaliteit)
CPU: I5 2450M 2,5ghz Dual Core (Turbo boost 3,1ghz)
GPU: GT525M
RAM: 4gb

-Teun

Het lijkt me duidelijk dat je jouw budget moet verhogen. Het is onmogelijk te gamen op een laptop van €550,-. Je moet minstens een budget van €850,- hebben. De beste van deze is de MSI. Dat komt door de videokaart. Toch is dit geen gamekaart. GEEN HP NEMEN! Rotzooi!

Succes:D!

Ok, Ik kan het budget verhogen naar 780 euro, Maar dan moet ik mijn gtx 660 ti opofferen en op mijn gt 440 blijfen spelen op mijn normale pc.

Laatst bewerkt door een moderator:
De GTX 660 kan vrijwel elke moderne game op high settings draaien bij een resolutie van 1920x1080. Het lijkt mij verstandiger om die kaart te kopen en een wat goedkopere laptop voor school. Op school hoor je überhaupt niet te gamen... :P

HP IS geen rotzooi!
Beter dan msi

Moet ik dan die hp halen?
Ik hoef alleen skyrim op medium te spelen en minecraft.
Als ik een hoger budget wil dan moet ik een nieuwe videokaart voor mijn normale pc opofferen dan moet ik een gtx 560 halen inplaats van een gtx 660 ti. Zou ik dan gewoon die hp halen ik hoef geen battlefield 3 te kunnen draaien ofzo.

-Teun

Ik heb zelf geen ervaring met MSI maar HP is echt rotzooi. Zie mijn oude topic maar met mijn ervaring met de HP Pavilion G6. Ik heb echt een half jaar lopen zeulen met dat rotding! Hier nog een testuitslag van een test onder 30000 laptops van verschillende merken. De rode lijn geeft weer hoeveel procent van de geteste laptops binnen 3 jaar kapot gaan.
1258544992.png

Dat betekent dus dat 25% van de laptops van HP binnen 3 jaar kapot gaat. Dus als jij bij een PC-zaak komt en je ziet vier HP laptops, gaat er één binnen drie jaar kapot; Rotzooi dus. Ik hoor zelf veel positieve reacties over MSI.

@TS
Eigenlijk moet je gewoon voor een ASUS gaan:thumb:! Ik zal even checken of Skyrim op de GT540M soepel draait.
ik hoef geen battlefield 3 te kunnen draaien ofzo.
Aha! Dat moet je wel even melden hè;)! Ik dacht dus dat je dat wou:p!

EDIT:
Ik heb het even opgezocht op deze site. Er staat dat het niet echt goed loopt op de NVIDIA GT 540M:

low
1280x720 Low Preset: 41 FPS
med.
1366x768 Medium Preset 4xAA: 28 FPS
high
1366x768 High Preset 8xAA 8xAF: 19 FPS
ultra
1920x1080 Ultra Preset 8xAA 16xAF: 12 FPS

Oftewel crap. Minecraft loopt sowieso wel op alle laptops die je voorstelde. Skyrim heeft minstens de NVIDIA GT 640M nodig om een beetje soepel te draaien. Nou heb je deze videokaart alleen in deze laptop: klikkerdeklik! Schrik niet van de prijs:p! Dit gaat het gewoon kosten. Skyrim is nou eenmaal een zwaar spel.

Het is veel slimmer om even te wachten op de lancering van Windows 8:D:D! Dan komen de fabrikanten waarschijnlijk met nieuwe laptops met misschien krachtigere videokaarten voor een mooi prijsje. En je hebt Windows 8!

Laatst bewerkt:
Ik ga een gtx 660 overclocked editie halen van palit inplaats van een gtx 660 ti. Mijn budget gaat nu 60 euro omhoog en is nu 630 euro. Ik Kijk wel ff voor een betere laptop nu.

Ok ik heb 2 andere laptops gevonden.
De acer is 10 euro duurder en dan heb ik ook direct een i5 erin zitten.
Op die grafiek staat misschien dat hij niet zolang meegaat maar mijn vorig laptop was een acer ik kocht hem met vista erop en een dual core 2ghz processor ofzo en hij is nu 4 jaar oud en is net een week kapot. Er stond windows 7 op en hij was nog erg snel maar kon er niet echt op gamen omdat er een prut videokaart inzat.

Msi:
Cpu: intel i3 2,3ghz
Gpu: gt640m 2gb

Acer
Cpu: i5 2,5ghz en dan met turbo boost 3,1ghz
Gpu: gt640m 2gb

Die MSI is een goede keuze. Ik heb zelf ASUS. Het gaat namelijk om de videokaart. Koop er ook even een laptopstandaard bij. Anders wordt je laptop te warm. Ik heb er zelf ook een:D! Werkt erg goed! Nooit meer HP voor mij...

hij is nu 4 jaar oud en is net een week kapot

De gemiddelde levensduur voor een laptop is 6 jaar; al heb ik er een van 1992 maar daar praten we niet over:o.

Laatst bewerkt:
Hmm, met een GT540M kun je met gemak* Skyrim, Minecraft en zelfs GTA IV aan hoor,
Een goede laptop met die kaart kun je al hebben voor rond de €570,-
Bekijk deze maar eens... (ik zie nu pas dat, dat misschien dezelfde is als die je aangaf in het begin)

*Bron

Laatst bewerkt:
Ik kan die MSI wel halen maar skyrim draait maar op 28 fps medium, Ik wil het liefts op medium spelen :/

Met deze kun je skyrim zelfs op high gaan spelen, is alleen wel wat duurder.
En deze is dan nog net iets beter maar ook iets duurder...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan