Nieuwe laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hatoshi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2014
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum.
Ik ben sinds kort into gaming. Ik speel vooral Wildstar en Warframe. Nu is dit op een crappy pc en zou graag een nieuwe laptop kopen. Waarom een laptop? Simpel, ik reis veel voor mijn werk en heb dan ook iets nodig dat mee kan naar een nieuwe locatie.
Nu ben ik helemaal niet thuis in Laptops of game pc's en vroeg me af of dit een goede pc was.
Ik heb wat opzoekwerk gedaan en denk dat ik een goede pc heb samengesteld. Dit is hem: Prijs is 1200 euro

Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core

8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugen module

DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)

15CL54 Full HD IPS Non Glare (mat scherm) met NVIDIA GT850M 2GB videokaart

Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart

120GB Crucial M500 mSATA SSD

1TB (1000GB) 7200rpm 2.5 inch harddisk

Bigfoot Killer Wireless-N 1202 + Bluetooth 4.0

Keyboard België - isolated 15CL17 - 15CL54

Windows 7 Home Premium 64bit NL (DVD OEM pakket incl installatie - max 16GB RAM support)

Kan ik hiermee games zoals Wildstar spelen, liefst op High settings met 30 fps, of medium is ook nog acceptabel.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Laatst bewerkt:
paar dingen:

waarom een lijst van een pc als je aangeeft dat je een laptop wilt? waarom koelpasta? dit zit standaart al bij de stock cooler en ik mis mog een psu en case

@ headlight: volgens mij ben je nog niet wakker, dit is echt een laptop ;)

Ziet er redelijk uit voor die prijs ;) Gezien de systeemvereisten voor Wildstar, ga je hem waarschijnlijk wel op high kunnen spelen ja.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Weet niet of je echt aan België vast zit maar deze heeft betere videokaart en is goedkoper

Modag heeft een punt met zijn voorstel en aangezien het een Build To Order machine betreft: Heeft de winkel / website waar jij 'm bij elkaar hebt geklikt niet een optie tot GTX860M en / of heb je de basisconfiguratie die Modag plaatste daar ook gezien?

Je vroeg ook of de BTO een goede keuze is. Ik kan je wat dat betreft 'gerust' stellen. Ik heb na jaren en jaren mijn desktop de deur uit geknikkerd en na een research van 4 maanden gekozen voor een BTO. (afgelopen oktober). Ik heb er tot op heden nog geen seconde spijt van gehad.
Voor wat het waard is : hét voordeel van een BTO is dat je wéét welke hardware er precies in je laptop zit en heb je mogelijkheid bij het plaatsen van de order om daar keuzes in te maken. Bij 9 van de 10 'grote' merken kom je daar op het gebied van (bijv.) SSD hdd, netwerkkaart, geheugen en soms nog andere dingen, gewoon niet achter.

2 dingen geef ik je ter overweging mee :
- een Clevo is van huis uit niet de allerstilste als deze flink moet werken. Dit wordt veroorzaakt door de dubbele koeling die in een aantal systemen zit (zoals bij mij). Kijk even of de basisconfiguratie waar jij vanuit gaat een dubbele koeling heeft en wees dan (relatief gezien) gewaarschuwd.
- als je van bling bling houdt, koop dan géén Clevo (BTO) want het zijn 'oersaaie', maar daardoor zeer gedistingeerde machines om te zien.

Groot voordeel is dat het toetsenbord achtergrondverlichting heeft. Dat betekent dat je in een wat donkerder omgeving keurig netjes kunt zien wat je doet. Dat verlichte toetsenbord geldt niet voor alle Clevo's en aangezien jij niet hebt verteld voor welke basisconfiguratie jij koos, is het even lastiger in te schatten of de door jou geambieerde machine keyboardverlichting heeft.

Tot slot. Ik denk dat jij ipv GT 850 de GTX 850 bedoelt?

Laatst bewerkt:
sorry had het al door, ben inderdaad niet helemaal wakker.

zoals k1pje zei, ja dat systeem wil prima je games draaien

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

De vraag even verplaatst van aankoop nieuw systeem/upgraden naar laptop(of aankoop daarvan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan