NIEUWE laptop LANGZAAM op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
temp is een vooraf ingesteld locatie, systeemvariable.

(Win-toets + R) en typ: "%temp%". Kom je er zo wel?
Alles in die map mag weg.

Zelf heb ik ook een lenovo laptop, en merk ook een trage verbinding.

Dus heb ook even mn temp leeggegooid. Scheelde me 30Gb :o

En een slok op een borrel in je snelheid als het goed is.

En zo kom je er inderdaad ook :)

@edmoor, ik zal het zo ff vertellen. Ben vanalles aan het uploaden etc, dus kan nu niet opnieuw opstarten. Thanks voor de tip!

Vergeet niet eventueel ook je prullenbak te legen, anders heb je die 30 GB nog niet gewonnen.

Allemaal dank voor jullie meedenken. Heel fijn.
Inmiddels Temp gevonden en geleegd. Ook de prullenbak.
speedtest nogmaals gedaan: ping 33 download 3.52 upload 0,40
Wat ik ook nog gemerkt heb: dat bij foto's kijken soms de computer mijn klikken niet kan bijhouden.
Dan valt de cursor stil. Een seconde of 15 geduld, dan doet hij het weer.
zoiets ken ik van vroeger van een oude computer. Maar een nieuwe zou dat toch niet moeten doen volgens mij.
Nou heb ik ook nog eens even in Windows Defender gekeken. Of dat er mee te maken heeft, weet ik natuurlijk niet,
maar terwijl ik die laptop in april 2013 als nieuw gekocht heb, staan er in de Defender al meldingen.
Van 7-2012 50 meldingen
11-2012 30 en van
1-2013 70.
Kan het zijn dat mij een al gebruikte laptop verkocht is,
die misschien al eerder problemen heeft gegeven????

Bij een nieuwe laptop wordt vaak erg veel "rommel" mee geïnstaleerd. Trial software en overbodige troep die je niet nodig hebt. De hardware fabrikant wordt daarvoor betaald door de betreffende software leveranciers. Dit is bekend onder de noemer Bloatware. Wellicht dat je daar last van hebt. Kijk eens naar Decrapify om er vanaf te komen:
http://www.maximumpc.com/article/howtos/howto_purify_your_new_laptop

Nou, ik heb um opnieuw opgestart, en scheelt inderdaad wel wat ;) Maar ik ben ook zeer ontevreden over mijn internet aansluiting. Ze beloven 100mbps, maar ik kom niet boven de 30mbps xD

Decrapifier gedraaid. Alle crap was er blijkbaar al af.
Met dank aan tedjansen11, die mij zoiets al gevraagd op de Helpmijdag.
Blijkbaar had hij dat goed gedaan, want er zat niet één bloatware programma meer op.
Weer opnieuw gestart. Speedtest nog steeds hetzelfde.
Ik denk dat ik geen verbeteringen meer verwachten kan.
Met dank ook aan ginojo: zo kwam ik idd. bij uitvoeren, en toen lukte die temp leegmaken ook.
Op die Defender reageerde jij niet, edmoor, dus ik neem aan dat dat er niets mee te maken heeft.

Daar heb ik inderdaad niet op gereageerd, sorry. Ik heb geen antwoord op die vraag.

Mij was door Telfort (internet instap) beloofd:
download TOT 8 Mbps (ik heb 3,50)
upload TOT 1 Mbps. (ik heb 0,40)

En die stilvallende cursor, daar weet ik dus niet een oorzaak van.
Lijkt mij met de processor te maken te hebben? Is die dan zo langzaam?

welke heb je? i7? (Ownee, zag alleen 2,4 ghz staan. Sorry edmoor :o )

M.b.t. je internet snelheid: verwar je mbps (MegaBITS) en MB/s (MegaBYTES) niet met elkaar?

Laatst bewerkt:
Je processor is niks mis mee en als je die bloatware kwijt bent zal die ook niet overmatig druk zijn.
Ik heb Telfort tot 30Mb down en 1,5 up. Ik krijg precies waar ik voor betaal maar de ADSL snelheid is van een een aantal zaken afhankelijk waar de provider geen invloed op heeft zoals de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de bekabeling.

@ginojo:
Zie post #1.

Bedankt. En afstand tot centrale en kwaliteit van bekabeling zal niet optimaal zijn
omdat het om een camping gaat.

Daarom bieden providers dus TOT een bepaald maximum aan, het is geen gegarandeerde snelheid.

Ja, ginojo. Idd. heb ik Mbps en MB/s verwisseld.
Ik heb dus download 3,50 Mbps en beloofd was 8 MB/s
upload 0.40 Mbps en beloofd was MB/s.
Hoe kan ik dat omrekenen? 8 bits = 1 byte?

Ik kom nog een keer met mijn probleem hier. In de hoop dat er nog andere mensen willen reageren dan bovenstaande mensen, die erg hun best voor mij hebben gedaan.
Misschien helpt een voorbeeld over het gebrek aan snelheid.
Ik gebruik Firefox en Internet Explorer afwisselend. Als ik AD intyp, en naar een gekozen bladzij ga, kan het gebeuren dat de nieuwe bladzij in een flits er ineens is.
Maar met een andere bladzij kan het gebeuren dat de computer blijft zoeken. Ik zie dan het rondje blijven ronddraaien, soms meer dan een minuut.
Vervolgens kan het zijn: kan server niet vinden. Dan zoek ik opnieuw, en ineens is die bladzij er wel. Het kan ook zijn dat de zoekactie strandt in het niets.
Dan zoek ik opnieuw, soms wel drie keer opnieuw. Uiteindelijk kom ik er wel, maar het is erg irritant.
Ik werk met windows8. De rest van de gegevens van mijn laptop vind je in de eerste mail van deze vraag.
Wie weet een oplossing?

Ik vergeet nog te zeggen dat de cursor soms vast staat, alsof de processor het niet aan kan.
Dat gebeurt gewoon tijdens het surfen van de ene bladzij naar de andere.
Wie helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan