nieuwe laptop maar ERG sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijlrene

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
95
Ik heb sinds vandaag de packard bell easy note mx36-r-031

met de volgende kenmerken:
-intel pentium core duo t2350 processor
-intern geheugen 2048 mb
- 160 gb hd
en windows viste. dit zijn even de belangrijkste dingen voor mijn vraag.

Ik heb hem vandaag helemaal geinstalleerd en even de harde schijf gedefragmenteerd aangezien ik hem nogal langzaam vond. tevens heb ik wat kleine dingen weggehaald zoals norton die er nog op stond. dit is allemaal goed gegaan.

MAAR hij is nog zo verschrikkelijk sloom.
Ik ging net microsoft office 2007 installeren en dit duurde zo lang plus als ik dan wat andere dingen ging doen op de laptop hij bijna bleef hangen elke keer. tevens vind ik dat hij cpu snel omhoog gaat in verbruik.

zelfs windows mediaplayer cpu springt best omhoog af en toe, terwijl ik toch met dit systeem vind dat die dat allemaal met gemak aan moet kunnen,. sites laden vind ik ook allemaal best wel lang duren enzo,

Wat kan er toch mis zijn? heb virtueel geheugen op 4000 gezet ( 2x geheugen zegmaar)

cpu.jpg


lijkt niet veel cpu gebruikt maar is bij elkaar toch 20% terwijl ik alleen op internet zit en muziek aan heb staan voor de rest niets. met mijn andere laptop zit die dan misschien op 1 of 2 terwijl die 512 mb heeft.
 
Laatst bewerkt:
Tsjah, er is ook zoveel troep op geinstalleerd, dat wil je gewoon niet weten.

Ik zou de hele handel leeg halen en opnieuw installeren met alleen de dingen er op die jij wil. Maar ja, wie ben ik?

Je kan es ff naar Start-Uitvoeren gaan en daar intikken msconfig gevolgd door enter.

Nu ff naar tabblad Opstarten gaan en uitvinken welke je niet nodig vindt. Eventueel hier even een screenshot van maken en die hier posten, zodat wij je kunnen helpen als je er niet uit komt.
 
Tsjah, er is ook zoveel troep op geinstalleerd, dat wil je gewoon niet weten.

Ik zou de hele handel leeg halen en opnieuw installeren met alleen de dingen er op die jij wil. Maar ja, wie ben ik?

Je kan es ff naar Start-Uitvoeren gaan en daar intikken msconfig gevolgd door enter.

Nu ff naar tabblad Opstarten gaan en uitvinken welke je niet nodig vindt. Eventueel hier even een screenshot van maken en die hier posten, zodat wij je kunnen helpen als je er niet uit komt.

Nou zo zit ik ook te denken, mijn vriendin is daar wat voorzichitger in die is bang voor de garantie zegmaar. maargoed als ik de verborgen partitie gewoon installeern op een dvd(s) dan neem ik aan van niet?

en verder vroeg ik me af, of dat ook verklaard dat he cpu onwijs slingerd tussen 4% en 34% en soms als ik echt wat open hoger.
 
Welkom to the world of Packard hell :D


lol :D maargoed was maar 799 euro dus voor wat je krijgt ook wel een erg nette prijs vind ik. maargoed ik haal me vriendin wel ff over whah. en dan kijken we wel verder. want hoe zit het met de CPU?
 
aangezien het een nieuwe pc is zal een recovery cd (weerzetten naar fabrieksinstelingen)
geen baat geven

doen wat muurhond zegt en als je twijfeld wat er mag uitgevinkt worden
http://www.sysinfo.org/startuplist.php
zo weet je of het het nodig is om laptop op te starten

is gewoon nieuwe aankoop(okkazie) zou ik met de recoverycd of iets dergelijks weer zetten
 
lol :D maargoed was maar 799 euro dus voor wat je krijgt ook wel een erg nette prijs vind ik. maargoed ik haal me vriendin wel ff over whah. en dan kijken we wel verder. want hoe zit het met de CPU?

Die dingen zijn nu toch overal in de aanbieding voor 600?

Maar je kan ook uitvoeren => msconfig => en dan een en ander niet op laten starten.. misschien dat dat helpt.

Proberen van office 2007 af te komen, meeste mensen gebruiken nog een oudere versie geeft alleen maar problemen, en is vrij zwaar programma.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan