Nieuwe laptop: Samsung, Compaq of Acer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

godsgift

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
3
Hallo, ik ben voormijn vriendin op zoek naar een nieuwe laptop. Maximaal 500 euro. Gebruik is voornamelijk internetten, mailen, simpel kaartspelletje, muziek luisteren, youtube en af en toe een filmpje downloaden en kijken. Minimaal 3 GB en 320 GB en nummeriek toetsenbord.

Nu heb ik al aardig wat bekeken en vergelijkingen gemaakt en ik blijf nu hangen tussen Samsung, compaq en Acer.
Samsung R530-JA09, gezien op internet.
Compaq Preasario CQ62-A20ED-XH520EA, gezien op internet.
Acer Aspire 5738ZG-444G64MN, 494,- bij Saturn.

Is het verstandig om een laptop via internet aan te schaffen? Hoe als er iets kapot gaat?
Welke laptop raden jullie aan? En hebben jullie verder nog tips? Heb voornamelijk op de site vergelijk.nl gezeten.
Zelf heb ik een HP maar deze krijgik niet in mijn budget gevonden met de eisen die zij heeft.

Alvast bedankt!!!

Groetjes Miep.
 
ga voor de samsung is het beste merk van de 3 die je als optie gaf
acer is bij voorbaat al een nee is echt bagger merk
overige goede merken zijn
asus
dell
medion

is weg
 
Laatst bewerkt:
ik zou voor asus of toshiba,
allebij goeie merken

samsung is volgens mij ook niet zo slecht
 
@godsgift : Welkom bij de Helpmij !

Het vraagteken achter de Medion mag gerust weg, sterker nog, als 'tante' Aldi een dezer dagen / weken weer een laptop tussen de doperwten en de houdbare halfvolle melk in de aanbieding heeft, dan luidt mijn advies : onmiddellijk toeslaan / om 07.30 uur voor de deur gaan liggen. (Uiteraard onder voorbehoud dat de specs en prijs 'passend' zijn v.w.b. jouw wensen / eisen)
De Medions hebben veelal sterke specificaties én daarnaast lange garantie én ze hebben sinds het midden van dit decennium ook nog eens een uitstekende reputatie opgebouwd, vandaar dat je -naar mijn mening- een Medion op één lijn mag zetten met Toshiba en Asus (qua garantietermijn mag je een Medion ook nog wel op 1 zetten)
 
Laatst bewerkt:
ik vind medion de laatste tijd wel duur worden,
lijkt wel een sony of zo:confused:

maar we zijn het er allemaal wel eens dat je geen acer of campaq moet kopen
 
Met beide beweringen ben ik het eens. Kijk bijv. eens naar deze over drie dagen bij de Aldi te koop zijnde desktop : Klik
Er zit weliswaar een SSD in (slordige 100 euries) maar ook als je die van de prijs aftrekt, zit het machientje nog fors 'aan de prijs', dit terwijl de videokaart nu niet direct een 'monstertje' is te noemen. Aan de andere kant is de 2 terra harddisk nu ook wel weer 'aardig' meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Met beide beweringen ben ik het eens. Kijk bijv. eens naar deze over drie dagen bij de Aldi te koop zijnde desktop : Klik
Er zit weliswaar een SSD in (slordige 100 euries) maar ook als je die van de prijs aftrekt, zit het machientje nog fors 'aan de prijs', dit terwijl de videokaart nu niet direct een 'monstertje' is te noemen. Aan de andere kant is de 2 terra harddisk nu ook wel weer 'aardig' meegenomen.

ze beginnen door te krijgen dat ze wel degelijk kwaliteit af leveren dan krijg je dit he
 
terug naar de vraag

Idd Medion begint echt op te komen, maar nogmaals....

Ik zoek een laptop tot een budget van 500 euro.......
 
Ja, had ik gelezen en nee, Medion begint niet op te komen, dat deden ze 5 tot 7 jaar geleden al, inmiddels zijn ze al weer een poosje 'on the top of the hill' en helaas, ook ik kan niet voorspellen wat de volgende Medion laptop aanbieding gaat worden, dus wat je budgetopmerking betreft zal je het gewoon af moeten wachten (áls je al voor een Medion zou willen gaan)
 
Laatst bewerkt:
wat is het verschil tussen optie 1 en 2?

Op dit moment neig ik naar de samsung.......ziet er mooi uit en goede prestaties voor de prijs.
 
Ik ga persoonlijk nooit meer voor een Asus.. Ik heb 2 x een asus gehad.

Mijn eerste Asus een G1S heb ik 2 terug kunnen opsturen om een nieuwe moederbord te plaatsen. en net buiten de garantie was mijn grafische kaart kappot onboard, dus dat zou betekenen: weer nieuw moederbord.

Mijn tweede asus een Asus 52JE liep vaak vast en de videokaart gaf veel fouten, dit moederbord bleek ook weer verangen te moeten worden. IK HAD HEM 2 WEKEN :mad:...

Met de winkel in overeenstemming gekomen dat ik een andere aanwezige laptop mocht kiezen van dezelfde waarde... Best lastig gelijk te beslissen, maar uiteindelijk ben ik voor de Samsung R540-JS02 gegaan. Heb hem nu 2 maanden en hij werkt super goed!.... Zeer blij mee! en nooit nooit meer een Asus
 
de beste merken kunnen ook stuk gaan,
en de slechtste kunnen ook lang mee gaan
 
volgens mij is asus het beste merk dat er is (zie handtekening)
maar goed fouten worden gemaakt
 
Acer, HP, Compag (is HP), absoluut niet doen. HP/Compaq heeft de reputatie om ruk te zijn als het op batterij/lader aan komt (mijn batterij ging op een gegeven moment nog 3 minuten mee en heb 3x een nieuwe lader mogen aanschaffen). Acer gaat vaak vrij snel stuk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan