Nieuwe laptop - touchscreen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
1.563
Ik ben binnenkort wel weer eens aan een nieuwe laptop toe, en wil me even een paar maanden inlezen/verdiepen in het aanbod.

Ik zat te denken aan een laptop met touchscreen. Een aantal jaar geleden had mijn docent al zo'n apparaat en zoiets lijkt me wel erg praktisch. Ik schrijf nu al veel met de hand via een los tablet, maar 'schrijven op afstand' is niet heel gemakkelijk.
Maar wat is het aanbod hierin, aan welke prijs moet ik dan denken, en zitten er grote nadelen aan? Zijn er ook bij laptops verschillen tussen resistieve en capacitieve schermen? Welke gevolgen heeft dit?

Voor de rest is een 720p filmpje kunnen draaien, een erg lichtgewicht spelletje kunnen spelen belangrijk. De laptop gebruik ik voornamelijk voor de studie - programmeren / verslagen etc.
Nu heb ik iets van een 17'' scherm, dit mag wel een slag kleiner.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
De ipad is juist niet iets wat ik wil. Vooral het moeilijke gedoe met apps wel/niet toestaan en dat soort gedonder heb ik helemaal geen zin in. Gewoon Windows of eventueel MacOS.

Ondertussen is mijn laptop helemaal dood, zie dit topic, dus ga ik wat actiever kijken.

Over je tweede link: Ik ben nu 19" van mijn PC gewend en 17" van mijn laptop. Ik ben bang dat 12.1" heel erg tegen gaat vallen. Als ik overigens naar andere touchlaptops kijk, hebben die allemaal dezelfde groottes. En van de prijs word ik ook niet echt vrolijk.

Hier staan de laptops die Tweakers in zijn database heeft staan. Daarvan vallen er al 2 af, namelijk de Acers.
Dan volgt de Packard Bell, over dat merk hoor ik ook niet veel goede verhalen..
En dan de HP, waar weer een prijskaartje van >1000 aan zit.

En wat dan het vreemde is, in de huidige Gamma-folder staat een volledig systeem, met 21" beeldscherm, multitouch, 4GB geheugen, 500 Gb opslag, 256 mb graka, voor 800 euro. Ik zie dan niet waarom een 2x zo groot beeldscherm toch zoveel goedkoper is. Is het merk? Is het kwaliteit? Is het de performance? Zeg het maar.

Al met al, een budget van <1000 kan ik tevreden mee zijn. Mochten er geen touchlaptops met schermen >12" beschikbaar zijn voor dit budget, zal ik mijn idee maar uit het hoofd moeten zetten.
 
meestal ligt het dan aan de kwaliteit en het merk ja,
maar welk merk is het?

medion is meestal best goedkoop maar ook heel goed voor die prijs
 
dan is het geen slecht merk,
meestal krijg je heel veel voor het geld en meestal ook nog eens 3 jaar garantie,
welk model? Medion>......
 
Ja dat is hem inderdaad.
Het gaat mij niet om dat systeem, maar de vraag waarom laptops met touch stukken duurder zijn.

Ook zou ik graag advies willen over een laptop met touch. Grote nadelen / voordelen? Kan ik beter even wachten of is er geen sprake van de 'kinderziektes' ?
 
misschien is een dell studio 17 met optie touchscreen wat?
(weet niet wat het touchscreen inhoud op de studio 17) maar je kan altijd een keer op www.dell.nl kijken
 
Mede op advies van derden zie ik toch af van een touchscreen.
Jullie bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan