nieuwe laptop voor de studie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElivdGeest

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
hallo iedereen,

Ik ben voor mijn studie opzoek naar een nieuwe laptop.

het moet volgens de studie aan de volgende eisen voldoen:

_X64 processor (i5 of hoger)
_ Hardware ondersteunende virtualisatie
__ a. Intel Virtualizatation Technology (Intel VT)
__ b. AMD Virtualizatation (AMD-V)
_ Hardware Data Execution Prevention (DEP)
__ a. Intel (XD execute disable) of
__ b. AMD (NX no execute bit)
_ werkgeheugen minimaal 8 GB
_ CPU met 4 MB of meer second level cache
_ videokaart met minimaal 2 GB geheugen
_ 15 inch scherm of groter
_ harddisk minimaal 500 GB
_ Windows 7 x 64 Professional, Enterprise, Ultimate, Windows 8x64
_ Veiliheidskabel
_ Oortjes in oor, of headset t.b.v. Engels en Nederlands
VM-ware workstation 11 of laatste VM-ware player

verder zou het leuk zijn als hij:
_ een sshd/ssd heeft
_ en redelijke goede gpu heeft (voorkeur nvidia geforce gt/gtx)
_een full hd scherm heeft
_ een dvd speler heeft ( mits de laptop daardoor niet zwaarder dan 3 kg wordt)
_ drivers voor windows 7 heeft ( voor het geval windows 8 of 10 mij niet bevalt )

Omdat er zoveel laptops zijn die aan deze eisen voldoen en ik geen flauw idee heb welke laptop ik zou moeten kiezen, zou ik willen weten welke laptop jullie mij zouden aanraden.:(

mijn (vaders) budget voor de laptop is 1000 euro, exlusief vm-ware workstation natuurlijk.:D

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb al op tweakers gekeken maar het zijn er gewoon veel te veel om uit te kiezen.:shocked:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Aangezien we een laptop (of de aankoop daarvan) sectie hebben ben ik zo vrij geweest om je vraag hiernaartoe te verplaatsen.Succes met je vraag.

Bij deze ook een voorzetje ik denk dat deze prima bij je eisen zou kunnen passen prima merk onder gewicht wat je wilt full hd wat wil je nog meer:D

Denk dat je alleen slecht er nog 1 met win 7 kan vinden of met drivers voor win 7

Laatst bewerkt:
denk dat dat wel een goede is, alleen jammer van de 5400 rpm hdd, maar kan waarschijnlijk aangepast worden (of niet?)

zie alleen nergens dat dat deze laptop ook drivers voor windows 7 heeft:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Ja de hdd is inderdaad aan te passen en ik gaf al aan dat het moeilijk wordt om nog laptops met win7 drivers te vinden of driver van win 7 voor laptops.

had het ook al verwacht dat er geen drivers voor windows 7 willen zijn, omdat de mainstream support al verstreken is:rolleyes:

zou het mischien een optie zijn om een iets oudere core i5/i7 laptop te nemen( uit 2014 of 2013 ), of is het toch verstandiger om gewoon een gloed nieuwe te nemen?.

Hoi,

Persoonlijk zou ik geen tweedehandse kopen ,en ik draai win 8.1 en is even wennen misschien maar draait eigenlijk probleemloos.

dan zal ik dan maar even moeten wennen, uiteindelijk heb ik geen keus.

ik bedoelde trouwens niet zozeer 2e hands, maar maar gewoon iets oudere modellen die nog in de pc winkel liggen, of zal dat niet het geval zijn?

is het misschien slim om dan een refurbished laptop te kopen?

Hoi,

Ook dat is foutje dacht dat je aan tweedehands dacht en ook refurbished is denk ik niet echt een goed idee je weet nooit hoe wat en hoe goed deze gemaakt is ooit een samsung s5 als refurbished terug gehad via verzekeings werk en eigenlijk nooit 100 % gewerkt nu gaat het na enige reparaties wederom. en ja een ouder type uit de winkel kan maar be je niet bang dat je daar spit van krijgt ?

bedoel je met spit spijt?

nou een niet een al te oud model natuurlijk gewoon een 3e of 4e gen i5/i7 laptop is prima en meestal geven ze bij refurbished toch garantie?

Hoi,

Ja dat bedoel ik inderdaad ja als je die nog kan bekommen zou dat een optie maar denk dat het geld niet erg veel scheelt ten opzichte van de laatste generatie en ja je krijgt garantie maar gezien mijn ervaring zou ik het dus niet overwegen

Laatst bewerkt:
dan maar een nieuwe kopen en proberen om de drivers bij de fabrikant zelf te downloaden voor 7, of zal dat ook geen optie zijn?

ik bedoel bijv om bij nvidia te kijken voor de gpu driver en bij intel voor de chipset ect.

Hoi,

Vaak hebben de merken een eigen iets ingebouwd bij hun drivers videokaart zou kunnen maar moederbord is denk ik te specifiek.
Zie hier alternatief ook goed en win 7 lees ik maar duur denk ik zo

die thinkpads die er tussen staan lijken mij wel wat, doet me een beetje denken aan de t41 die ik hier heb liggen:o

Hoi,

Hier kan je op windows versie selecteren en merk kun je zien wat eventueel nog leverbaar is zou dan asus en lenovo bekijken en eventueel msi

heb even in de lijst gekeken maar als ik een iets met een geforce kaart wil dan komt het al gauw boven de 1000 euro uit

snap ook niet wat mijn studie precies bedoeld met "een videokaart met minimaal 2 GB geheugen" want zou een intel hd igp dan ook voldoen?

zag bij campus tevens deze laptop staan:http://www.campusshop.nl/zcs-01/80038930/lenovo-ideapad-y50-70/details.aspx weet niet of deze aan te raden is?

hij heeft alleen geen dvd speler, maar ik kan er natuurlijk ook gewoon een externe aankoppelen

Laatst bewerkt:
Hoi,

Prima notebook alleen geen win 7 drivers denk ik zo , maar een prima keuze

Hoi,

Dan lijkt me helemaal een prima keuze dat is toch iets wat je wilt:thumb:

nou dan denk ik dat ik die maar neem:d

heel erg bedankt voor je hulp modag:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan