Nieuwe laptop (voor gamen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimonZa

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Hallo iedereen,

Aangezien ik het ouderlijk nest ga verlaten heb ik iets nodig waar op ik m'n spellen kan blijven spelen:)

I.v.m. mobiliteit wil ik graag een laptop en geen pc meer.

Ik zoek iets waarop ik goed op kan gamen (dus minimaal op med)

Mijn budget ligt rond de €600 euro. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen aangezien ik niet helemaal meer bij de tijd ben qua hardware.

Alvast bedankt!

ik zou iets richting deze sferen zoeken, i5 of i7 processor, minstens 4gb ram en een aparte videokaart.

voorbeeldje zou zoiets kunnen zijn:
http://azerty.nl/producten/product_...d-ram-gf-gt-610mx-802-11-b-g-n-gigabit-e.html
zit een goede processor in en een nette videokaart, enige nadeel is dat de resolutie niet zo hoog ligt.

ander voorbeeldje met een iets mindere processor, maar wel weer meer werkgeheugen en gt630 series videokaart:
http://www.redcoon.nl/B371640-Acer-Aspire-5755G-2458G1TMN_Laptops

wil je toch een iets hogere resolutie kan je ook hierna kijken:
http://www.redcoon.nl/B365015-Asus-X73SD-TY085V_Laptops
nadeel is wel dat deze toch iets zwakker is, en gamen in hogere resolutie toch meer van je systeem vereist.

De 1e ziet er vanuit mijn oogpunt het beste er uit.
De 2e ziet er leuk uit maar vanuit alle hoeken word acer afgeraden.
En ik ken ook mensen die er geen beste ervaring mee hadden.
Bedankt voor je snelle reactie

eh example gamen met een GT610MX gaat niet dit is een low end class 3 videokaart
dan zit je op het niveau van een HD6450 gamen op Medium kun je vergeten
de genoemde laptops zullen de games van nu niet op medium spelen

wil je een beetje degelijk kunnen gamen dan heb je een laptop met GTX460M nodig of GTX560M
maar dan zit je al snel met een laptop van rond de 900 euro

ik wil geen boeman zijn maar moet wel beetje bij realiteit blijven met het budget wat je hebt kun je gamen op medium vergeten
je mag blij zijn dat gamen uberhaupt kan

Laatst bewerkt:
Ik heb een Asus N75sf. Niet duur maar ik weet niet of die nog te koop is want ik heb hem al 6 maanden. Deze heeft 8 GB ram i7 2670qm t/m 3,1 ghz.
GT 555m 2 GB

Dus eigenlijk heb ik er niks aan begrijp ik? Het probleem is alleen dat ik door het verhuizen geen extra budget kan vrij maken.
Zou je misschien dan de beste samen stelling kunnen maken voor max 700euro? Dan is het hoogst wat ik kan gaan.

Een korte blik rond de mogelijkheden lijkt een 6755g2 Het hoogst haalbare in die categorie. De CPU is dan weer net niet super. Overigens is voor de resoluties op de laptop zelf een 540M en 555M ook prima. Deze spelen de meeste (niet te extreme) spellen op medium-high. Als je aan gaat sluiten op een externe monitor met 1900x1000 wordt het weer wat krapper. Maar die afweging zul je moeten maken.

Er zal geen extern beeldscherm aangesloten worden.
Dat is puur wegens het ruimte gebrek. Dus dat moet het probleem niet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan