Nieuwe Laptop voor school

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creativ3

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hallo allemaal,

Ik zoek een laptop het liefst nieuw voor mijn nieuwe school, ik heb hem nodig voor programma's zoals photoshop en meer adobe programma's en dat moet lekker soepel draaien; hier een paar specificaties die ik graag zou willen hebben:

Dual Core
2 Gig ram
120-200 gig hdd
15-17 inch
lekkere videokaart

Ik vroeg me af wat je hiervoor kwijt was, mijn budget ligt tussen de 450-550 euro ongeveer

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes Simon

Denk niet dat je het met die specs goed gaat doen.

Wat is een 'lekkere' videokaart? Let er op dat deze geen 'shared', maar een eigen ram-geheugen heeft; een 'must' wanneer je met grafische applicaties gaat werken.

Nieuwe laptops draaien op Vista en dan is 2 Gig in combi met Photoshop écht niet veel hoor.
Kijk goed naar aanbiedingen .... en houdt er rekening mee dat je voor het bedrag dat je noemt niet teveel mag verwachten, zéker niet in de 17" reeks, dus dat wordt in elk geval 15,4" als je er één wilt met redelijk goeie overige specs.

Denk niet dat je het met die specs goed gaat doen.

Wat is een 'lekkere' videokaart? Let er op dat deze geen 'shared', maar een eigen ram-geheugen heeft; een 'must' wanneer je met grafische applicaties gaat werken.

Nieuwe laptops draaien op Vista en dan is 2 Gig in combi met Photoshop écht niet veel hoor.
Kijk goed naar aanbiedingen .... en houdt er rekening mee dat je voor het bedrag dat je noemt niet teveel mag verwachten, zéker niet in de 17" reeks, dus dat wordt in elk geval 15,4" als je er één wilt met redelijk goeie overige specs.

Vista vind ik daarom ook nix, zwaar en onnodig als xp ook kan, xp is tog goed voor een laptop?

Viel mij inderdaad ook erg mee wat je voor 550 nog kan krijgen :)

XP is prima draai het (noodgedwongen) zelf nu ook, maar het bevalt me best en alles werkt er op.
De laptop die ik aangaf wordt geleverd met Vista maar XP drivers zijn te vinden op de Asus support site dus XP moet geen probleem zijn.
Via school is vaak wel gratis of goedkoop een licentie te regelen voor XP.

Laatst bewerkt:
Ja, dus je hebt de keus:

1. op zoek naar een nieuwe laptop waar 'nog' XP op staat
2. wil je legaal downcraden van Vista naar XP dan kost je dat minstens 70 euri extra voor een OEM-versie. Met de vraag of alle hardware in de laptop nog worden ondersteund.

Hoeft niet per se geld te kosten hoor Ommeren.
Mijn HBO instelling is aangesloten op MSDNAA (Microsoft Developer Network Academic Alliance) waardoor ik Vista, XP en vele andere Microsoft programma's gratis kan downloaden en gebruiken.
Bij 4Launch kost een losse XP Home SP3 inderdaad 73,- Euro.

Ook leuk die Dell maar gezien de prijs en de specificaties blijft de Asus de beste keus tot nu toe.

Acer Aspire 5715Z-4A3G16Mi

Ik heb deze zelf ook. Aantal Soecificaties:

- Windows Vista Home Basic
- 160 GB HDD
- 3 GB werkgeheugen
- 15,4 inch scherm
- €499

En Photoshop werkt er erg soepel op. Heb het zelf ook op deze laptop staan. Dus als je een goeie laptop zoekt voor weinig geld raad ik je deze aan ;)

Acer Aspire 5715Z-4A4G32Mi

Deze is net iets uitgebreider:

- Windiws Vista Home Premium
- 320 GB HDD
- 4 GB werkgeheugen
- 15,4 inch scherm
- €599

Type videokaart Intel GMA X3100 (shared videogeheugen)

Staat zelfs bij de specificaties in de link die gegeven wordt

Type videokaart: Intel GMA X3100 (shared videogeheugen)
Totaal videogeheugen: tot 358 shared MB

Edit: oh sorry de reactie kwam net toen ik die van mij aan het typen was

maar shared videogeheugen is niet egt handig wat als je photoshop draait heb je veel ram nodig en als je videokaart dat eruit haalt...

is er niet een Vram versie?

Waarvoor heb je de videokaart precies nodig? Wat wil je ermee doen?

Die is vrijwel hetzelfde als de 4A3G16Mi. Het verschil is dat de 4A4G32Mi 4GB werkgeheugen heeft en een 320GB HDD. Ik zelf heb de 4A3G16Mi en ik gebruik ook Photoshop CS3. Hij loopt heel erg soepel. Wat voor Adobe Programma's wil je nog meer gebruiken dan?

(cs3) dreamweaver, flash binnenkort ook denk, photoshop, illustrator,

zulke denk, en tja een beetje gamen is natuurlijk mooi meegenomen

maar ik vroeg me dus af of dit een goede laptop was (acer-aspire-5715z-4a4g32mi)
alles lijkt goed behalve de videokaart, daar twijvel ik nog over:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan