Nieuwe laptop Wifi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vermaeson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe laptop gekocht: HP Compaq C750ED om precies te zijn. Natuurlijk zat hier Vista op waar ik niet mee wil werken omdat ik programma's gebruik die hier niet op draaien. Dus ik installeer XP. Samen met de HP helpdesk heb ik bijna alle drivers kunnen downloaden voor mijn laptop op de Wifi drivers na. Na heel veel zoek werk heb ik die nu gevonden alleen ik zit met een probleem. boven mijn toetsenboard zit de knop voor je Wlan aan of uit, deze werkt in XP niet, dus wanneer ik nu zoek naar netwerken in de buurt zegt hij dat ik de schakelaar in moet schakelen maar deze werkt niet. Iemand ervaring met HP en die knoppen? ik heb al de Quick launch knoppen en drivers geinstalleerd maar dat werkte niet.

type laptop?
welke draadloze verbinding zit erin?

Is het niet mogelijk om op een of andere manier WiFi aan te zetten en dan altijd aan houden? Ik las namelijk dat meer mensen dit probleem hebben. Sommigen hebben een dual boot aangemaakt. Opstarten in een omgeving waarin het wel werkt en dan een herstart. Dat schijnt een mogelijkheid te zijn. Maar elegant is anders....
Groeten,
Martin

Bij een Acer laptop had ik hetzelfde probleem. Door het programmaatje Launch Manager te installeren is het probleem opgelost. Misschien is iets dergelijks ook voor Compaq beschikbaar...
Succes Martin

Je kunt ook voor de wireless netwerkkaart een bios downgrade of update doen. Even naar de website van de fabrikant gaan. Mogelijk eerst even zoeken in de faq's

Je kunt ook voor de wireless netwerkkaart een bios downgrade of update doen. Even naar de website van de fabrikant gaan. Mogelijk eerst even zoeken in de faq's

Bios updaten? Beetje zinloos en riscovol als het eerst al wel werkte op vista. Maar waarschijnlijk heb je de verkeerde drivers erop gezet. Ik zou even met everest checken wat voor kaartje erin zit en dan de software daar van downloaden. En die knoppen, waarschijnlijk werken die alleen in vista, althans de quicklaunch knoppen. De anderen zouden het wel goed moeten doen.

Drivers mailen

Hallo Vermaeson,

Ik ben ook de trotse bezitter van een dergelijke laptop en begin erg moe te worden van Vista, omdat van alles niet werkt. Zo blijven alle browsers (IE, firefox, Opera, Maxthon) na een minuut of 15 hangen, terwijl de mail doorwerkt, en zit er niets anders op dan hem op nieuw op te starten omdat ook het "killen" van processen niet werkt. Het afsluiten duurt dan erg lang omdat ook Vista zelf de processen blijkbaar niet om zeep kan helpen.

Ik wil dus ook gaan downgraden. Is er een plaats waar al die drivers te downloaden zijn of wil je ze mailen?

Wat voor laptop heb je precies? En de drivers mailen, daar zijn ze ietwat te groot voor. Videokaart is ongeveer 50 mb, geluid, 20 en wifi zo'n 15. Die passen dus niet in een email. Wel zijn overal te vinden. Ik zou zeggen, google maar even.

Bedankt voor je waardevolle bijdrage.

Het type staat in het eerste item: HP Compaq C750ED. Zijn geen officiële XP drivers voor, alleen Vista. HP geeft op de site aan dat de boel onder XP niet goed aan het draaien is te krijgen omdat zij daarvoor geen drivers hebben ontwikkeld. Met Googelen geen complete werkende sets kunnen vinden, wel een hoop problemen. Vandaar mijn vraag naar een Plaats waar ze te downloaden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan