Nieuwe laptop ziet externe hd wel kan ook openen maar niet opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

sigrid60

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
27
Hallo forumleden,

Ik heb een probleem met een externe harde schijf.
Ik heb een PC draaien onder Windows 7. Ik heb een Laptop gekocht, Lenovo. Die heb ik geupgrade naar Windows 10.
Nu wil ik voortaan alleen mijn files op een Externe Harddisk bewaren, zodat ik makkelijk kan switchen van apparaat.
Ik heb al mijn files, 54 GB, van de Windows 7 PC naar een schoon geformatteerde HP HD gekopieerd.
Ik kan nu de HP disk wel openen op de Lenovo. Ik zie dat sommige files niet de goede extensie hebben. (Ik werk met het muzieknotatieprogramma Encore 5, op beide PC's geinstalleerd). Openen met.... gaat niet. Dezelfde file openen vanuit Encore 5 gaat prima en speelt ook af.
Files opslaan vanuit Encore naar de externe HD gaat niet, ik krijg een melding '...... could not be saved because of Dos errorcode #1".
Conflicteren de bestuursystemen? Of is mijn externe HD niet goed?

Groetjes,

Sigrid
 
Lijkt er op, maar lost het probleem niet op

De mappen staan idd op alleen lezen, maar na wijzigen van de machtigingen kan ik in de betreffende map toch niets opslaan. De error code blijft komen.
Nieuw bestand gemaakt ... geeft bij opslaan zelfde error

Kan de gehele schijf op "alleen lezen staan"......? Ga ik nog even uitproberen.

Dank alvast,
Sigrid
 
Ai, krijg steeds meldingen bij bestanden ... Objecten in de container kunnen niet worden geinventariseerd. Toegang is geweigerd. Doorgaan of Annuleren? Doorgaan is geen optie op zoveel bestanden....
Opnieuw formatteren, en dan gelijk de beveiligingsopties open zetten voordat ik ga kopieren, is dat een optie? of zijn er andere oplossingen?

Sigrid
 
OK leesbeveiliging is uit.

Leesrechten e.d. zijn nu OK en ik kan inderdaad opslaan. BEDANKT.
De overige foutjes, geen ext. herkenning, zit waarschijnlijk in het programma Encore....., ik kan weer even vooruit.

Sigrid
 
op een andere externe hardeschijf

ha, ik heb nog een andere externe HD aan mijn PC gekoppeld. daar maakte ik altijd om de zoveel tijd een Backup op.

De gewone PC fungeert nu nog even als backup, daarna zal het van externe naar externe (via pc of laptop) lopen. Of heb je een beter voorstel?

Groet,

Sigrid
 
Prima.... als je "Externe Harddisks" ipv "Externe Harddisk" geschreven had.... had ik niet gereageerd.
Een bekende deed exact hetzelfde als jij nl ...maar zonder die backup... dus toen die externe disk crashte had ze een groot probleem met haat bachelor verslag....
Jij bent wel goed bezig.. !

PS: gelukkig heb ik het verslag met een recovery tool kunnen redden, maar die garantie krijg je vooraf nooit dus.... backuppen is het beste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan