Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Wil binnenkort een nieuwe laptop gaan kopen namelijk deze:

http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS_A8JcH023H__T2250/121347.aspx

Ik zal hem gebruiken om schoowerk te doen enzo, word,excel,powerpoint maar ook wat bewerkingsprogramma's fireworks & dreamweaver en ik wil er ook wat spelletjes mee kunnen spelen.

Hier is de laptop wel voor geschikt denk ik, ik wil toch nog ff voor de zekerheid vragen of iemand ervaring heeft met deze laptop of Asus laptops in het algemeen, over de temperatuur bijvoorbeeld en het stroomgebruik

Goed punt,

maar het is toch niet hoogst noodzakelijk dat ik metteen upgrade naar vista ?
xp zal toch nog wel bruikbaar blijven, ik denk toch wel dat nieuwe software en hardware ook wel geschikt zullen zijn voor xp, software en hardware nu is bovendien nog geschikt gemaakt voor windows 2000 en oudere besturingssystemen,

maar tis wel een goed punt idd, misschien gewoon om met de tijd mee te gaan
:D

Maar genoeg om mij weer in twijfel te doen raken , bedankt daarvoor :D

Ik kijk nu in een folder die net in de brievenbus kwam een laptop van het merk Xxodd(nooit van gehoord)

wel 200 euro duurder :(

maar wel alles wat die andere ook heeft , maar dan een ati videokaart en 17 inch beeldscherm in plaats van 14,1
+ een gratis upgrade naar windows vista begin januari

Hoi,

Ja je hebt - deels - wel gelijk.
Als je op mijn homepage kijkt http://www.valijn.nl/PostPartum.htm meer info over de bedenkingen.
Maar in de loop van volgend jaar denk ik dat een overstap een goede zaak is en ..... ik mag aannemen dat je je notebook weer een aantal jaren wilt kunnen gebruiken. Dus is de optie voor een overstap in de loop van de tijd natuurlijk best welkom.

Bedrijven zullen - ook w.b. msoffice - niet snel overstappen gezien de wijzigingen in de lay-out en de manier van werken.

V.

bah, ik word gek van die laptop :D
Was eindelijk vastbesloten om er 1 te gaan kopen ,die eerste die ik zag totaal iets van 1100 euro met tas en muis mee,

Maar Windows vista los kopen lijkt mij erg duur ?
of valt dat mee ?

Da's natuurlijk nooit goed, je gek laten maken :p

Leuk toch, gewoon 'ns goed oriënteren voordat je koopt?

Kijk ook eens hier: http://www.kieskeurig.nl/product/A20FD2C9141151FEC12571EF00349E5B.htm

Om het nog wat 'makkelijker' te maken.

Zelf zou ik trouwens niet voor Acer kiezen ...... niet omdat het technisch niet goed is, maar heb voor een aantal mensen nu een Acer notebook 'werkklaar' gemaakt en vind het chassis niet echt stevig van dit merk. Toch wel belangrijk voor een notebook denk ik.
Asus heb ik geen ervaring mee. Wél weer met Toshiba en HP :thumb: .

Je kunt er de donder op zeggen dat de eerste notebooks die én vista-ready, én inclusief Vista worden geleverd stevig aan de prijs zullen zijn en daar kan je - als je het juiste moment van aanschaf kiest (ik denk dus, kort voordat de (nl-) versie van Vista op notebooks geleverd wordt) - van profiteren.

Ik was al niet van plan om een accer te gaan kopen :D
Die site heb ik trouwens ook al gecheckt , jammer dat er nog geen reviews zijn, en ik ben me nu al zo'n 3 maanden aan het orienteren :D
Maar ik heb dat punt van besturingssysteem dus over het hoofd gezien :D

Trouwens een 14,1 breedbeeld scherm, die op die aus zit in vergelijking met de 17 inch die ik net noemde,

Ik dacht net dat die 17 inch wel beter was maar is het niet zo dat een 17 inch aanzienlijk meer stroom verbruikt ?
en is 14,1 inch echt heel klein of valt het reuze mee ?

Nou ja, stroomverbruik zal het 'm niet zo gauw inzitten.
Eerder is belangrijk of je 'm vaak mee gaat 'slepen'.
Notebooks met een 17" scherm zijn i.h.a. 'lijviger' en ook wat zwaarder.

Het hangt af van wat je ermee wilt gaan doen.
Zelf werk ik veel met tekst, foto's, spreadsheets etc. en soms ook wel met video en heb een tv-kaart. Maar ik vind voor het 'gewone' werk een wide-screen (zoals 15,4") niet prettig werken.

Werk zelf op mijn 'gewone' pc met een 19" scherm en bevalt me prima. Laatst voor een familielid een Fujitsu-Siemens multi-media pc met een 20" scherm gekocht ...... vond het maar matig. Dus 't is maar net wat je bevalt.
Ga eens langs een paar 'bulk'-bedrijven zoals de media-markt. Kan je rustig vergelijken wat je écht bevalt ..... en dan vervolgens kijken waar je 'keuze' het best en voordeligst te koop is ..... daar is de media-markt tenslotte voor: je laat je toch niet gék maken (door hun)?

Goed idee :D

Ik stel mijn koop maar even uit, tijd genoeg in principe :D
Bedankt voor de tips, tis wel jammer dat die eerste die ik liet zien waarschijnlijk geen upgrade heeft naar windows vista

Ja precies,

Nieuw model is altijd aantrekkelijk en voor een goeie prijs.
Je kan natuurlijk informeren bij Mycom of ze het kunnen regelen!

Hoe zit het trouwens met garantie ?
bij de meeste zit standaard 2 jaar, ik denk er meestal over om die dan uit te breiden met nog 3 jaar ofzo, maar is dat wel nuttig of gaat er haast nooit iets mis met een laptop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan