Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander_rulez

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2003
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen omdat de laptop die ik nu heb, niet voldoet aan de eisen van mijn nieuwe opleiding.

Ik wil een niet te grote en zware laptop (denk aan ong. max. 15", ik moet hem namelijk wel elke dag mee naar school slepen), hij moet goed met grafische programma's kunnen (photoshop, flash, alle verdere adobe programma's, maar ook videobewerking), minimaal 2gb (maar liever wat meer) werkgeheugen hebben, zeker niet duurder dan 1000 euro zijn en vooral ook niet snel kapot gaan! (Dat heb ik mijn mijn huidige laptop wel (gehad) en ik ben het zo zat.)

Hebben jullie tips?

Je stelt nogal wat eisen voor 1000 euro....

Kijk eens naar deze. Voldoet op het geheugen na aan je specs, voor 99,- extra heb je 4GB ipv 1GB RAM. Compal is een degelijk merk...

Ben het met je eens dat je met 1000 euro makkelijk aan de specs kan voldoen, alleen heeft TS betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan. Als je hier vaak op het forum komt zie je dat er over de betrouwbaarheid van Acer en andere goedkope merken veel problemen worden gemeld met de hardware. Videokaarten die ermee uitscheiden, batterijen die niet lang meer meegaan, schermen die kapot gaan, en meer van dat. Ik pleit er dan ook altijd voor wat meer uit te geven (mits je dat wil/kan natuurlijk), bijv rond de 1200 euro, want dan kun je je merken als Asus en Sony gaan veroorloven, die wat betrouwbaarder zijn.

Compal is idd redelijk onbekend, maar toch 1 van de 4 grootste laptop fabrikanten ter wereld. Zij leveren m.n. onderdelen aan andere grote merken. In Nederland zijn ze te krijgen onder het merk BTO (Built to Order) en zijn daarom erg flexibel samen te stellen, zoals je ook kon zien aan de link die ik gaf. Ik moet eerlijk bekennen dat dat achteraf een beetje misleidend model is, omdat er bijv nog geen Windows licentie bij zit, en ook geen bluetooth. Als je m wat pimpt, kom je toch weer in de buurt van die 1200. Maar wel kwaliteitje! :)

Tja, ik ben zo'n student die het toch nog wel een beetje van papa's geld moet hebben. Dit soort dingen in ieder geval. En ik ben bang dat hij er niet zoveel geld aan uit wil geven.

Bedankt voor de tips in ieder geval, vooral tweakers pricewatch is inderdaad erg handig.

Ik ga vanmiddag met mijn vader overleggen, mocht ik er niet uit komen dan kun je me misschien nog weer terug verwachten. ;)

Bedankt in ieder geval.

Anders stuur m ff hier langs, dan leggen we hem wel uit dat hij toch beter een goede investering kan doen :p:D

Ik was al wel van plan om hem dit topic te laten lezen ja. ;)

Ik had nog één vraagje: hoe zit het met de dell-laptops?

Mijn vader kan via zijn werk misschien wat korting krijgen op dell-laptops, dus ik vroeg me af hoe die bekend staan..

Ik krijg wisselende reacties. Op zich lees je hier weinig over hardware-problemen, qua prijs/kwaliteit zitten ze echt wel goed. Alleen hoor je nog wel eens de slogan 'Easy as Dell, service as Hell'. Wat dat betreft is het aan te raden hun uitgebreide garantie te nemen, bijv 3 jaar on site. Een collega van mij had eens een hardware probleem na 2 jaar. Monteur kwam bij ons op het werk met nieuwe onderdelen, wist niet zeker wat het probleem veroorzaakte. Heeft eerst het moederbord + processor vervangen, daarna het geheugen omdat het probleem nog steeds aanhield. Uiteindelijk heeft hij een nieuwe laptop mogen uitzoeken, geheel gratis. Dat doen ze dan weer goed...

Wat denken jullie van deze? (Waarbij ik dan de goedkoopste nog wat aan ga passen in het werkgeheugen en de processor bijvoorbeeld.)

http://www1.euro.dell.com/content/p...op_studio_15?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Misschien iemand met ervaringen? En is het betalen van 110 euro het verschil tussen een tussen deze twee lcdschermen waard:

- 15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800) met TrueLife™ [Inbegrepen in prijs]
- 15,4-inch WXGA+ WLED (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ [meerprijs € 110,00 of € 4/maand-1]

Ik kom uit op ongeveer 950 euro, met het eerste scherm, 4 gb werkgeheugen, een Intel Core Duo Processor T8100 (goed genoeg?), 4 jaar at-home garantie en een 250 gb harde schijf.

Zou dit een goeie koop zijn?

Laatst bewerkt:
Nouja, graphic editors zal ik waarschijnlijk wel gaan gebruiken. Waarschijnlijk redelijk veel. (Zie mijn eerste bericht.)

Dus geef het een groot verschil als je veel met dat soort dingen bezig bent op je laptop?

Zeker geen slechte koop naar mijn mening!

Ik zou dan wel weer die extra 110 euro uitgeven voor de hogere resolutie. Je kan dan heel wat meer informatie kwijt op je beeldscherm. Meer pictogrammen op je bureaublad, minder scrollen op internet, meer kolommen en rijen in Excel: dat is mij het wel waard.

Verder prima ding, zeker met die uitgebreide garantie kun je je geen buil vallen.

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie hulp.

Uiteindelijk is het inderdaad een dell-laptop geworden!

Namelijk de dell Studio 15, met intel dual core processor T8300, 4 jaar in-home garantie, 4 gb werkgeheugen en 320 gb harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan