nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jnathaliec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Berichten
1
Hallo allemaal!

ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop, maar kan tussen de bomen het bos niet meer zien. De een roept dit en de ander roept dat. Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn studie. Ik doe een online studie, dus moet mijn huiswerk downloaden. Verder internet ik graag, wil wat muziek downloaden, msnen, dvdtje kijken, cd's branden. Verder zou ik een ingebouwde webcam en bluetooth wel fijn vinden, maar is geen must. Ik wil graag een laptop waar ik de eerste jaren mee uit de voeten kan en niet een die na een jaar alweer vreselijk achter de feiten aan loopt. Nu had ik wel een leuke gezien, maar nu hoor ik mensen weer roepen dat ik geen compaq, acer of hp moet kopen. it si de link van de laptop die mij wel wat lijkt:

http://www.itsonline.nl/winkel/prod...ProdId2=Notebook COMPAQ PRESARIO CQ60-300ED

of deze
http://www.laptopshop.nl/product/66039/asus-pro59l-ep111a.html#specificaties


Maar heb geen idee of dit wat is. wat aan mijn eisen voldoet. Mijn budget is nu rond de 450 euro. Maar als ik een maandje wacht kan ik meer besteden. Is dat verstandiger dan te wachten? En welk merk is goed? Verder koop ik ook liever bij een winkel, en niet online. Ik hoop dat er iemand is die goede tips voor mij heeft!

Groeten Nathalie
 
Laatst bewerkt:
Van de 4 in het vorige bericht genoemde merken behoren er m.i. 2 niet tot de categorie 'aan te bevelen'....................

De betere laptop komt uit de stal van Toshiba. Dan heb je een gruwelijk aantal middenmoters waartoe HP, Dell en bijv. Medion behoren.

Dan heb je een categorie low budget machines waartoe Acer behoort.

Een echt 'slechte' laptop is er misschien niet. Jouw eisen zijn echter onmogelijk. Je kunt niet enkele jaren vooruit met een laptop die niet meer mag kosten dan een honderje of 4 a 5.
Voor een laptop die over 2 jaar nog meekan, betaal je een duizend of 2 tot 3.

Bij de aankoop zijn 2 dingen allemachtig belangrjik: garantie en het feit of de videokaart onboard zit of juist niet. Elke laptop met een videochip onboard begint al met een achterstand en zal nooit tot een tevreden 'baasje' leiden. Een onboardvideokaart leidt op enig momernt tot irritatie.

Succes met je beslissing!
 
Het mooie is dat kwa zaken die je met de laptop wil doen alleen maar hoeft te kijken of je besturingssysteem soepel draait. De dingen die jij met je laptop wil doen zijn namelijk niet echt veel eisend. Dus wat dat betreft kun je elke laptop kopen die 2 a 3 gb aan geheugen heeft (aangezien bijna alles nu Vista meegeinstalleerd krijgt)

Een laptop die 2 a 3 jaar mee gaat word iets lastiger zoals Pasja al aangeeft. want in die 2 a 3 jaar zullen jou gebruikers wensen (wat je met het ding doet) waarschijnlijk wel wijzigen. Wijzigen jou wensen niet, zou je nu voor een mideenmoter/topsegment laptop kunnen gaan en dan vermoed ik dat je de komende 2 a 3 jaar prima erop kan werken zonder irritatie (afgezien van eventueel op te lopen virussen/spyware en andere rommel die opt internet ronddoolt :))

Kijk eens bij Dell en dan naar de Inspiron 15 lijn. (kies dan wel voor de variant met de ATI videokaart zie redenen van pasja) Verwacht dan geen high end game capable systeem maar een dvd'tje kijken/branden internetten mailen en op zijn tijd een spelletje ( voor 10euro extra voor de bluetooth module die er standaard niet in zit)
 
Laatst bewerkt:
Van de 4 in het vorige bericht genoemde merken behoren er m.i. 2 niet tot de categorie 'aan te bevelen'....................

De betere laptop komt uit de stal van Toshiba. Dan heb je een gruwelijk aantal middenmoters waartoe HP, Dell en bijv. Medion behoren.

Dan heb je een categorie low budget machines waartoe Acer behoort.

Een echt 'slechte' laptop is er misschien niet. Jouw eisen zijn echter onmogelijk. Je kunt niet enkele jaren vooruit met een laptop die niet meer mag kosten dan een honderje of 4 a 5.
Voor een laptop die over 2 jaar nog meekan, betaal je een duizend of 2 tot 3.

Bij de aankoop zijn 2 dingen allemachtig belangrjik: garantie en het feit of de videokaart onboard zit of juist niet. Elke laptop met een videochip onboard begint al met een achterstand en zal nooit tot een tevreden 'baasje' leiden. Een onboardvideokaart leidt op enig momernt tot irritatie.

Succes met je beslissing!

Ik wilde even op je bericht inhaken omdat ikzelf ook op zoek ben naar een laptop.
Ik heb er nu nog geen, ben nog een desktop-gebruiker; maar om verschillende redenen wil ik die vervangen voor een laptop die minstens dezelfde prestaties levert als dat mijn desktop dat doet.
En dat is ook een spel spelen zo af-en-toe (half life 2, need for speed, sims 2 - en straks 3) maar ook bewerkingen doen in excel en access, photoshop en inpakken/uitpakken met winrar en films bewerken.
Dat wil op mijn huidige laptop prima (met XP pro erop) maar ik ben nu al een tijdje mijn voelhoorns aan het uitsteken naar een laptop, en dacht met de HP HDX-serie wel een nette vervanger gevonden te hebben; echter spreek je over Toshiba als zijnde de 'toppers'?

Mag ik vragen waarop die mening gebaseerd is? Ik ken Toshiba nauwelijks als merk en HP wordt natuurlijk een stuk meer 'in de markt gezet'; ik ben wel nieuwsgierig wat Toshiba dan zo goed maakt.
Verder weet ik denk ik wel wat een laptop mij moet brengen, namelijk Centrino 2 technologie, een losse vga-kaart (nvidia GT 130 of M 9700) goed snel geheugen van voldoende omvang (4 gig voor Vista, maar welke versie van Vista eigenlijk als je de pc voor privé én werk-doeleinden gebruikt?) en een snelle hd (5400 of 7200 rpm?)

Ben benieuwd, alvast bedankt! :thumb:
 
Mijn mening is gebaseerd op een vrij lang computerverleden en de ervaringen van users met Toshiba. Mijn eerste computertje (een MSX2 van Philips) ergens in de jaren '80 heeft een aantal opvolgers gekend.
Ik volg de markt dus al bijna 25 jaar en 'de markt' vindt Toshiba's op laptopgebied vergelijkbaar met wat Mercedes / Audi op autogebied is.

De Toshiba's zijn ook niet de goedkoopste. Doe vooral zelf ook eens een heel bescheiden testje en loop een winkel in waar ze Acer / HP en andere "normale" laptops verkopen. "Bevoel" / bekijk zo'n machine (doe de klep open en dicht) en zoek dan eens een winkel uit waar ze Toshiba's verkopen. 'Bevoel' en bekijk ook die. Welk gevoel heb JIJ na het dat 'voelen'?

Wat ik zo gauw kon vinden op het w w w waren dit linkje en dit linkje.

Nog even reagerend op de naamsonbekendheid van jou met Toshiba. Vraag een muziekluisteraar naar merken van goede versterkers en / of speakers. Er zullen er maar weinigen zijn (waaronder jij?) die ooit gehoord zullen hebben van JMR (Jean Marie Reynaud) en / of Audio Innovations. Toch maken / maakten deze fabrikanten topprodukten op gebied van 3-weg speakers en analoge (buizen) versterkers. Roep ik daarentegen: JBL / Marantz / Philips / Sony / Bose / Panasonic / Pioneer etc. etc. dan 'slaat' heel Nederland aan op die namen, maar zelfs de beste produkten van deze fabrikanten kunnen niet tippen aan de middenmoters van JMR en AI.

Jouw desktop niet kennende, zou ik je ter overweging nog mee willen geven dat een laptop als desktopvervanging (volwaardig) toch al gauw een prijskaartje van 1500 tot 3000 euro kent.

Verder zou ik je willen vragen een eigen vraag te stellen (daar kunnen we dan discussieren over hdd / toerentallen en Windowsvista versies) Mods vinden het niet 'fijn' als je een vraag stelt binnen een vraag. Daar ik er een bloedhekel aan heb om voor dit soort futtiliteiten een "meld misbruik" melding te maken én omdat een mod in dit topic heeft gereageerd, komt het vanzelf wel goed..............

Dan ook nog een eerder bericht van mijzelf nuancerend: idd. kun je over 2 tot 3 jaar prima uit de voeten met een machientje dat je nú koopt, mits je de komende 2 tot 3 jaar niet de laatst uitgebachte games / nieuwste applicatiesoftware gaat gebruiken. In die zin ben ik het geheel met Ellasar eens. Als je echter als (bijv.) gamer steeds de nieuwste games wilt hebben, dan ben je met een low budgetmachientje binnen een jaar "klaar".
 
Laatst bewerkt:
Hallo Pasja,

mijn excuses dan voor het stellen van de vraag binnen de vraag...
Ik had al een topic gestart eerder, maar misschien had ik die niet goed gesteld of is de vraagstelling fout want ik kreeg daar nog niet echt bruikbare berichten in.

Ik zal dat topic aanpassen, en je beide linkjes onderzoeken.
Bedankt voor je milde reactie op mijn fout :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan