Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yavanna

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hoi,

zoals in mijn eerder geposte vragen: mijn laptop is stuk gegaan vanwege een beetje sprite...

Ben nu opzoek gegaan naar een nieuwe, en ik had al lang HP in gedachten, nu momenteel doen ze in de Makro promoties van HP, en heb eens gekeken, en vind dit een vrij goeie: (link naar folder het is de eerste pc "hp pavillion dv7-2230eb")

ziehier link van de fabrikant: link

is dit een goeie? het is voor alledaags gebruik, en voor elke dag te downloaden en films te bekijken en af en toe eens een spelletje zoals racen of vliegen ofzo en gta4.. enz, dus hij moet toch wel wat aankunnen...

en dit is met win7 64bit, kan ik hiermee alle software uitvoeren of zijn er programma's of games die ik hier niet mee kan draaien? met 4gb ram zou 32bit nog volstaaan of niet?

laat me iets weten, dan kan ik er maandag mss achter gaan!

4 gb - 1 = 3. Dus x32 werkt er prima mee.. Dat omdat de videokaart onboard is, en 1 GB geheugen bij je werkgeheugen weg haalt. Verder, GTAIV zal er niet op maximale instellingen op kunnen draaien. Maar je kan het wel spelen. Uiteraard zijn er mensen die er anders over denken, dus daar even op wachten (Dus tot meerdere mensen gereageert hebben).

Edit: Hij werkt als je er geen sprite overheen gooit :evil:

De laptop die je op het oog hebt is natuurlijk een prima laptop! Hij zal veel nieuwe games kunnen spelen en zal vrij snel zijn!

Voor de rest kan ik er nog het volgende over zeggen:
Onlangs is er een test geweest met de verschillende laptop merken. Ik kan alleen de link niet meer vinden. Ik weet wel dat HP als slechtste merk eruit kwam. Enige weken later begon HP met die geldterug-actie (die geldt in ieder geval in Nederland) die je denk ik bedoelt (vanaf €700,- krijg je €100,- terug en anders €50,-). Natuurlijk heb je gewoon carry-in garantie dus worden reparaties gewoon gedaan, maargoed..

Als je ook echt wil gaan gamen en er nog langer mee wil doen, kun je ook eens kijken naar de modellen met een Ci7-720 processor zoals de DV7-3090ed, die zijn toch duidelijk een stapje beter.De Ci7-720 zit bijvoorbeeld ook in de Acer 8940G-724G50Mn. HP laptops zijn qua design volgens vele wel aantrekkelijker dan vele andere merken.

Mvg
Laurens

Laatst bewerkt:
Koop alsjeblieft geen acer:evil:! Alleen maar ellende, HP/Compaq is super dus kies die maar ;)

4 gb - 1 = 3. Dus x32 werkt er prima mee.. Dat omdat de videokaart onboard is, en 1 GB geheugen bij je werkgeheugen weg haalt. Verder, GTAIV zal er niet op maximale instellingen op kunnen draaien. Maar je kan het wel spelen. Uiteraard zijn er mensen die er anders over denken, dus daar even op wachten (Dus tot meerdere mensen gereageert hebben).

Edit: Hij werkt als je er geen sprite overheen gooit :evil:
Waar lees jij dat de videokaart 'onboard is?" Deze laptop heeft een losse videokaart en geen onboard chip.

Hoi,

zoals in mijn eerder geposte vragen: mijn laptop is stuk gegaan vanwege een beetje sprite...

Ben nu opzoek gegaan naar een nieuwe, en ik had al lang HP in gedachten, nu momenteel doen ze in de Makro promoties van HP, en heb eens gekeken, en vind dit een vrij goeie: (link naar folder het is de eerste pc "hp pavillion dv7-2230eb")

ziehier link van de fabrikant: link

is dit een goeie? het is voor alledaags gebruik, en voor elke dag te downloaden en films te bekijken en af en toe eens een spelletje zoals racen of vliegen ofzo en gta4.. enz, dus hij moet toch wel wat aankunnen...

en dit is met win7 64bit, kan ik hiermee alle software uitvoeren of zijn er programma's of games die ik hier niet mee kan draaien? met 4gb ram zou 32bit nog volstaaan of niet?

laat me iets weten, dan kan ik er maandag mss achter gaan!
Wat moet die kosten?

Laatst bewerkt:
Waar lees jij dat de videokaart 'onboard is?" Deze laptop heeft een losse videokaart en geen onboard chip.

Meerendeels omdat laptops (Meestal) erg dun zijn, ging ik er vanuit dat een videokaart op een klaptopje altijd een chipje is. Bovendien gebruikt het het werkgeheugen om 1 GB geheugen te kunnen reserveren. (Ik zal het stukje 'los' dan ook wel weer over geslagen hebben, of helemaal niet gelezen hebben.)

kosten

Wat moet die kosten?

Ik had graag onder de 1000euro gebleven...
En ok.. als ik een DELL koop kan ik meer dan 5jaar verder dat weet ik wel, maar de prijzen van een degelijke dell :eek: niet binnen mijn budget:D
Ik wacht meestal (zoals vele mensen) op een promotie van laptops, heb al gelezen dat dat dan vaak afdankertjes zouden zijn die niet zo'n topprestaties hebben, maar deze heeft op de "intel-schaal" toch 4van de 5sterren...
En ik heb de test van die laptopmerken ook gezien, maar een laptop moet het 3 tot 5 jaar kunnen uithouden toch?
En hp heeft een leuke & handige recovery-module (telkens je pc opstart krijg je tezien "druk op F11 voor Emergency Recovery") dit vind ik beter dan recovery-cd's...

grt

specs

Meerendeels omdat laptops (Meestal) erg dun zijn, ging ik er vanuit dat een videokaart op een klaptopje altijd een chipje is. Bovendien gebruikt het het werkgeheugen om 1 GB geheugen te kunnen reserveren. (Ik zal het stukje 'los' dan ook wel weer over geslagen hebben, of helemaal niet gelezen hebben.)

----------------------
spec's van HP-website:

Videographics ATI Radeon HD 4650 grafische kaart
Videogeheugen Totaal tot 2815 MB videogeheugen, waarvan 1 GB gereserveerd DDR3
------------------------

re:

is het nu een goede laptop of niet?

ga ik geen problemen hebben met win7 64bit ivm compatibiliteit met andere software
kan ik niet kiezen om een 32bit versie te hebben?

= een leuke machine en Probleempjes: op het moment dat je bij een laptop leest: toegewijd of dedicated geheugen betekent het dat er een losse kaart inzit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan