Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

m3ll3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe laptop nodig, vooral voor m'n studie (moet dus goed Word etc. kunnen draaien), maar wil er natuurlijk ook films e.d. op gaan kijken. Nou ben ik bij een een winkel geweest en zo'n verkoper raadde me één van onderstaande aan:

- Acer Dual Core (Extensa), 2.2 GHz Intel Pentium Dual Core T4400, 15.6'', 4096 MB geheugen, 320 GB harde schijf, DVD+R/RW, X4500 HD
- Toshiba Dual Core, Intel Pentium Dual-Core T4300, 4 GB Ram, 15,6'', Intel GMA X4500 M, 320 GB harde schijf, DVD-SuperMulti(DL)
- Asus K708AB, AMD Turion RM75 processor, 17'', 320GB harde schijf, 4GB geheugen, ATI Mobility™ Radeon® HD 4570 512 MB

Dit waren de laptops die zo ongeveer in mijn prijscategorie zaten. Welke zouden jullie hieruit adviseren qua merk / processor o.i.d.? Of is er nog een hele andere waar jullie goede ervaringen mee hebben rond de 600 euro? Ik dacht kan die verkoper wel mooi geloven (en de duurste doen;)) maar een second opinion is nooit mis natuurlijk.

Alvast bedankt!

Als ik jouw was zou ik ff op internet rondkijken. Dat scheelt je vaak meer dan 100 euro. Betrouwbare websites kun je bekijken op tweakers.net. Hier kun je ook een prijsvergelijking maken.

Voorbeelden van betrouwbare webshops zijn:

-azerty
-4launch
-alternate

Verder zou ik NIET voor de acer gaan. Asus en Toshiba zijn beiden goed. Zelf zou ik altijd voor de Asus gaan.

Persoonlijk zou ik zeer duidelijk voor de asus gaan, veel betere videokaart dan de andere 2. Maar zoals hierboven, er zijn véél meer laptops dan die paar die ze in de winkel hebben. Bezoek dus eens de pricewatch van tweakers.net, daar staan vrijwel alle modellen mooi gesorteerd in.

Edit: de asus heeft overigens een groter scherm dan de andere 2, iets om bij na te denken (= een stuk lastiger te vervoeren).

Nouja qua draagbaarheid maakt het weinig uit, zit meestal op de kamer en niet in de schoolbanken. Uit bovenstaande drie is het dus wel de Asus volgens jullie die het beste is. Zal ook nog ff verder kijken.

tsja je moet meestal zelf aangeven wat je belangrijker vind,
met de informatie die je nu gegeven hebt zou ik zeggen dat ze alledrie gelijkwaardig zijn
(4gb geheugen, 320gb harde schijf, dual core)

Toshiba is een heel betrouwbaar laptop merk. Dus dat zou een voordeel kunnen zijn.
Echter de Asus heeft een 17" scherm, de andere 15,6"
Ik zou zelf niet voor Acer gaan, kwalitatief gezien komt ie op de laatste plaats.

Nu nog de prijzen ;)

Wil er toch wel klein beetje op gamen, en als dat een beetje lekker loopt.. Dus zou ik beter voor de Asus kunnen kiezen. Prijzen ontlopen elkaar niet veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan